Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 bensakoneen kilometrit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 bensakoneen kilometrit

    Eli 250-300tkm ajettu 2001-2003 vuoden audi, niin mitä vikaa odotettavissa, onko huoletonta menoa tiedossa jos huoltokirja kunnossa? Turbo, vaihdelaatikko yms. Mietityttää. noilla kilometreillä olevia bensa koneita olis omaan hintahaarukkaan netti täynnä.

    #2
    Jos 1.8T:tä meinaat niin puolien menemiseen kannattaa varautua. Öljysihti on nois ollu vähä murheena, haulla löytyy asiasta melkosesti tekstiä. Laatikot kyllä kestää mut tietenki repimällä saa kaiken hajalle.

    Comment


      #3
      Myös kytkimen vaihtoon kannattaa varautua, jos sitä ei auton jossain elinkaaren vaiheessa ole vielä vaihdettu.

      Comment


      • #4
        Mites jos noilla kilometreillä olis nelikko? Ja 1,8t nimenomaan.

        Comment


          #5
          Pitkittäiskoneisen torsen kestää nuo kilsat ongelmitta kaikilta osiltaan.

          Comment


          • #6
            Mites tämmönen kun on turbo vaihdettu, mutta myyjä ei osannut sanoa onko säädetty yms. Mitä mieltä olette tollasesta isommat turbon vaihdosta mutta ei muuta tehty? Kiinnostais vaan hakea pois tuo ennenkuin joku muu kerkiää :)

            http://www.nettiauto.com/audi/a4/4006636

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja screamer Näytä viesti
              Mites tämmönen kun on turbo vaihdettu, mutta myyjä ei osannut sanoa onko säädetty yms. Mitä mieltä olette tollasesta isommat turbon vaihdosta mutta ei muuta tehty? Kiinnostais vaan hakea pois tuo ennenkuin joku muu kerkiää :)

              http://www.nettiauto.com/audi/a4/4006636
              Autokauppa. Eivät tiedä sen tarkemmin.

              Se kilinä joka nyt kuuluu, on sisäinen hälytyskellosi.

              Comment


              • #8
                Mutta eikös siellä ecu ohjaa paineita? Joten ei kai tuosta sitten haittaa ole, herää vaan hieman myöhemmin mukaan?

                Comment


                  #9
                  Periaatteessa kyllä, käytännössä silti riskialtis peli. Ilmamassa on se mikä näitä ohjailee, voi siis viheltää pelin rajustikin poikki, tai jos kuikkailtu ohitukset, onko varma että soppa riittää jne jne.

                  Comment


                  • #10
                    taitaa näissä olla kanssa paineohjauskin kummittelemassa. silti, onko ihan ok että pitää kysellä autoforumilla auton ostoon neuvoja mitä on laiteltu ohi tehtaan speksien ilman taustatietoja ? luulisi herättävän jo itsesuojeluvaiston, ettei siis ois taas kädet paskassa..

                    Comment


                    • #11
                      Eikös nää foorumit oo sitä varten että saa kysellä?

                      Comment


                      • #12
                        on, mutta kun kattelee millä taustatiedoilla ollaan hankkimassa autoa ja tätä vastaavat kysymykset + ostajan tietämisen tason niin herättää kyllä varmaan useammassa forumin lukijassa saman kysymyksen kuin mitä tuossa jo aikaisemmin mietinkin. tiedä sitten, voihan se olla ihan täysi pelikin, senkin ostamaan vaan jos se himottaa niin paljon.

                        Comment


                        • #13
                          Noista sun kommenteista voi päätellä, että et taida itsekkään mistään mitään tietää, joten pätijä mikä pätijä. Mitään tietoa ei ole tullut... Jos sulla on tietämisen taso kovaa luokkaa niin jaa ihmeessä se niin oppii muutkin...

                          Comment


                            #14
                            Hetken voisit screamer miettiä kirjoituksiasi ja tapaasi kommentoida, että jatkossakin saat vastauksia.

                            Comment


                            • #15
                              no mitä tulee pätemään jos ei ole mitään tietoa kysyttävästä asiasta....

                              Comment


                              • #16
                                ei se tapa nyt varmaan ole millä kysymyksiä esitetään tässä se kompastuskivi, onhan meitä moneen junaan.
                                mutta tuo taustatietojen omaaminen ehkä.

                                a) miksi on vaihdettu isompi ahdin
                                -onko alkuperäinen mennyt rikki, jos on, niin miksi ?
                                -tehojen toivossa, onko optimoitu uudelle ahtimelle ekun sw ?

                                b) vanha miina millä ajettu paljon, onko öljynvaihto LL vai normiväleillä ?
                                -onko ahdin tämän takia aikoinaan hajonnut ?
                                -mitä muuta on menossa pas2 ?

                                c) ei vanhan tartte päteä, vanha vaan vittuilee.

                                d) melkein on järkevämpi kysyjän taustatiedot nyt abt. tietäen hankkia joku muu yksilö. ettei tulisi taas jotain isoa keskusteluketjua " ei se 1.8T kestäkään niinq mitään. ihan paskoja kaikki"

                                Comment


                                • #17
                                  Olen yrittäny saada edellisen omistajan kiinni juurikin noiden tietojen saamiseksi, mutta ei ole onnistunut. Joten siksi täällä kyselen mitä voisi olettaa että olisi odotettavissa...

                                  Comment


                                    #18
                                    Pysyisin erittäin kaukana jos ei noinkin olennaisia tietoja löydy. Hyvinkin voi olla antautuneen ahtimen tilalle vaihdettu esim. halvalla saatu sinne päin oleva kiina-ahdin. Ilman säätöjä ei toimi suunnitellulla tavalla jos ahdin on alkuperäisestä poikkeava - eikä siitä ainakaan hyötyä ole ilman asiallisia säätöjä, suuttimia, vahvempaa kytkintä, mielellään välijäähyä, jne.

                                    A4 1.8T quattroja on kaupan vaikka kuinka paljon, jos tuo ei natsaa. Varsinkin kun tuo linkkaamasi yksilö on kutakuinkin niin köyhästi varusteltu kuin kaupasta on saanut (mm. muoviratti, vakiopenkit, jälkiasennusmankka...).

                                    P.S. Ahtimen vaihto muuhun kuin alkuperäiseen tai sitä vastaavaan rinnastetaan omavalmistemoottoriksi - hyvässä lykyssä, jos katsastusmies huomaa, tuota ei saa edes katsastettua.
                                    P.S.S. Voin kokemuksesta kertoa että 250tkm ajettuna alkaa vikoja esiintyä suht. tiheään tahtiin. Kutakuinkin kaikki ei vielä vaihdetut kuluvat osat ovat käyttöikänsä ehtoopuolella. Tonnin tai ylikin remppoihin kannattaa olla varautunut.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X