Eli 250-300tkm ajettu 2001-2003 vuoden audi, niin mitä vikaa odotettavissa, onko huoletonta menoa tiedossa jos huoltokirja kunnossa? Turbo, vaihdelaatikko yms. Mietityttää. noilla kilometreillä olevia bensa koneita olis omaan hintahaarukkaan netti täynnä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 bensakoneen kilometrit
Collapse
X
-
Mites tämmönen kun on turbo vaihdettu, mutta myyjä ei osannut sanoa onko säädetty yms. Mitä mieltä olette tollasesta isommat turbon vaihdosta mutta ei muuta tehty? Kiinnostais vaan hakea pois tuo ennenkuin joku muu kerkiää :)
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4006636
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja screamer Näytä viestiMites tämmönen kun on turbo vaihdettu, mutta myyjä ei osannut sanoa onko säädetty yms. Mitä mieltä olette tollasesta isommat turbon vaihdosta mutta ei muuta tehty? Kiinnostais vaan hakea pois tuo ennenkuin joku muu kerkiää :)
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4006636
Se kilinä joka nyt kuuluu, on sisäinen hälytyskellosi.
Comment
-
on, mutta kun kattelee millä taustatiedoilla ollaan hankkimassa autoa ja tätä vastaavat kysymykset + ostajan tietämisen tason niin herättää kyllä varmaan useammassa forumin lukijassa saman kysymyksen kuin mitä tuossa jo aikaisemmin mietinkin. tiedä sitten, voihan se olla ihan täysi pelikin, senkin ostamaan vaan jos se himottaa niin paljon.
Comment
-
ei se tapa nyt varmaan ole millä kysymyksiä esitetään tässä se kompastuskivi, onhan meitä moneen junaan.
mutta tuo taustatietojen omaaminen ehkä.
a) miksi on vaihdettu isompi ahdin
-onko alkuperäinen mennyt rikki, jos on, niin miksi ?
-tehojen toivossa, onko optimoitu uudelle ahtimelle ekun sw ?
b) vanha miina millä ajettu paljon, onko öljynvaihto LL vai normiväleillä ?
-onko ahdin tämän takia aikoinaan hajonnut ?
-mitä muuta on menossa pas2 ?
c) ei vanhan tartte päteä, vanha vaan vittuilee.
d) melkein on järkevämpi kysyjän taustatiedot nyt abt. tietäen hankkia joku muu yksilö. ettei tulisi taas jotain isoa keskusteluketjua " ei se 1.8T kestäkään niinq mitään. ihan paskoja kaikki"
Comment
-
Vieras
Pysyisin erittäin kaukana jos ei noinkin olennaisia tietoja löydy. Hyvinkin voi olla antautuneen ahtimen tilalle vaihdettu esim. halvalla saatu sinne päin oleva kiina-ahdin. Ilman säätöjä ei toimi suunnitellulla tavalla jos ahdin on alkuperäisestä poikkeava - eikä siitä ainakaan hyötyä ole ilman asiallisia säätöjä, suuttimia, vahvempaa kytkintä, mielellään välijäähyä, jne.
A4 1.8T quattroja on kaupan vaikka kuinka paljon, jos tuo ei natsaa. Varsinkin kun tuo linkkaamasi yksilö on kutakuinkin niin köyhästi varusteltu kuin kaupasta on saanut (mm. muoviratti, vakiopenkit, jälkiasennusmankka...).
P.S. Ahtimen vaihto muuhun kuin alkuperäiseen tai sitä vastaavaan rinnastetaan omavalmistemoottoriksi - hyvässä lykyssä, jos katsastusmies huomaa, tuota ei saa edes katsastettua.
P.S.S. Voin kokemuksesta kertoa että 250tkm ajettuna alkaa vikoja esiintyä suht. tiheään tahtiin. Kutakuinkin kaikki ei vielä vaihdetut kuluvat osat ovat käyttöikänsä ehtoopuolella. Tonnin tai ylikin remppoihin kannattaa olla varautunut.
Comment
Comment