Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -00 1.8 APT nykii kylmänä, vian aiheuttajaa etsitään..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -00 1.8 APT nykii kylmänä, vian aiheuttajaa etsitään..?

    Elikkäs aina kylmänä liikkeelle lähtiessä auto alkaa nykimään voimakkaasti, mutta pienen paikalla käyttelyn/roikassa pitämisen jälkeen auto toimii moitteetta!
    Tässä listaa havaitsemis järjestyksessä vikakoodeista.

    Autolla rullattu ~140tkm

    Thursday, 30 December 2010, 17:53:43
    VAG-COM Version: Release 409.1-S
    Control Module Part Number: 8D0 906 018 Q
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0002
    Software Coding: 04001
    Work Shop Code: WSC 06335
    5 Faults Found:
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
    P0134 - 35-10 - - - Intermittent
    17545 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1137 - 35-00 - Please Register/Activate
    17536 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1128 - 35-00 - Please Register/Activate
    17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit
    P1426 - 35-10 - - - Intermittent
    18010 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1602 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

    Tässä kohtaa EVAP ja Lambda aiheuttivat mietintää... Koodit nollattu.
    -------------------------------------------------
    VCDS-Lite Version: Release 1.1
    Sunday, 09 January 2011, 10:23:26:4030
    Control Module Part Number: 8D0 906 018 Q
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0002
    Software Coding: 04001
    Work Shop Code: WSC 06335
    VCID: 351DAD691C4F
    1 Fault Found:
    17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
    P1137 - 35-00 - -

    Tässäkin koodi nollattu pois
    --------------------------------------------------

    VCDS-Lite Version: Release 1.1
    Wednesday, 12 January 2011, 17:47:54:4030
    Control Module Part Number: 8D0 906 018 Q
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0002
    Software Coding: 04001
    Work Shop Code: WSC 06335
    VCID: 351DAD691C4F
    1 Fault Found:
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
    P0134 - 35-10 - - - Intermittent

    Epäilykset kallistuivat Lambdaan
    ----------------------------------------------------

    VCDS-Lite Version: Release 1.1
    Monday, 17 January 2011, 17:16:22:4030
    Control Module Part Number: 8D0 906 018 Q
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0002
    Software Coding: 04001
    Work Shop Code: WSC 06335
    VCID: 351DAD691C4F
    3 Faults Found:
    17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
    P1128 - 35-00 - -
    17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
    P1137 - 35-00 - -
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
    P0134 - 35-10 - - - Intermittent

    Tämän jälkeen Lambda uusittu!
    -----------------------------------------------------

    VCDS-Lite Version: Release 1.1
    Wednesday, 19 January 2011, 19:20:40:4030
    Control Module Part Number: 8D0 906 018 Q
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0002
    Software Coding: 04001
    Work Shop Code: WSC 06335
    VCID: 351DAD691C4F
    3 Faults Found:
    17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
    P1516 - 35-10 - - - Intermittent
    17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
    P1128 - 35-00 - -
    17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
    P1137 - 35-00 - -

    Kas vain vika ei kadonnut, tosin polttoaineen kulutus pieneni!
    ----------------------------------------------------------

    Eli mitäs nyt..? Mikä osa voisi olla tämän vian aiheuttajana? N156 vaiko N80..?

  • #2
    Antakaas nyt joku kommenttia tähän vikaan..? Niin ei mene omalta kohdalta ihan arvuutteluksi...

    Comment


      #3
      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P1516/005398

      Comment


      • #4
        Tänään vika tuli taas ilmi, mutta ensimmäistäkään vikakoodia ei autoon ilmestynyt..! Eli auto käy kuin kolmella mutta minkäänlaista sytytyksen pätkimistä ei ilmene. Eli voisiko autossa kylmänä jokin nostaja olla hieman kankeana ja se aiheuttaisi tämän käynnin epätasaisuuden? Saattaisiko jopa öljynvaihdosta näin aluksi olla apua...?

        Tarkennetaas vielä, eli Group 026 katsottuna (Knocking control, knocking sensor voltage) näytti 1cyl, kohdalla muista sylintereistä poikkeavaa jännitearvoa? Voisiko tämä auttaa tämän asian ratkaisemiseen?
        Viimeksi muokannut miccomus; 23.1.2011, 11:07. Perustelu: Tarkennettu kuvausta

        Comment


          #5
          Venttiilinnostaja voi olla jumissa. Forte käsittely auttoi ainakin omassa vanhassa autossa kun yksi venttiilinnostajista jumi ja kävi kolmella.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
            Venttiilinnostaja voi olla jumissa. Forte käsittely auttoi ainakin omassa vanhassa autossa kun yksi venttiilinnostajista jumi ja kävi kolmella.
            Eli tästä voisi tämän auton kohdalla lähteä liikkeelle..! Tuossa autossa ei kuitenkaan ole koskaan käytetty "Long-life" huoltoväliä joten siltä osin koneen pitäisi olla ainakin hyvässä iskussa?
            Kiitos Aleksille kun viitsit auttaa ja kertoa oman mielipiteesi asiaan..! Kovin tuntuvat vain muut olevan hiljaisia...

            Comment


            • #7
              Kaverin passattiin jouduttiin laittamaan nokka-akselin asentotunnistin. Siinä ilmeni nykimistä kylmänä ja väliin kävi kolmella , kun kävi kolmella ja sammutti ja otti asentotunnistimen piuhan irti ja pukkas takaisin , niin kävi taas kaikilla. Kone on myös apt.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mc22 Näytä viesti
                Kaverin passattiin jouduttiin laittamaan nokka-akselin asentotunnistin. Siinä ilmeni nykimistä kylmänä ja väliin kävi kolmella , kun kävi kolmella ja sammutti ja otti asentotunnistimen piuhan irti ja pukkas takaisin , niin kävi taas kaikilla. Kone on myös apt.
                Pystyisikös tuota nokka-akselin asentotunnistinta mitenkään vag-com:lla kiusata? Vai olisiko vain parempi kokeilla ja vaihtaa...? Muistatko Marko oliko minkä hintainen osa? Vaihtotyö miten kova?

                Comment


                • #9
                  Kanavilta 90-93 muistaakseni löytyy. 90-92 taisi olla reaaliaikaisia ja kanavalta 93 löytyy sopeutusarvot. Viimeksi mainittu pitäisi olla 0+/-6 ast.

                  Comment


                  • #10
                    Jatketaas taas tätä asiaa. Eli vika tuntuisi olevan pahimmillaan aina kun keli on lähellä nollaa. Eli aivan kovimmilla pakkasilla tuota ei juurikaan ilmene, mutta lähellä nollaa lähes 100% varmasti. Auto teki jälleen saman käyntihäiriön jonka jälkeen auto sammutettu ja otettu nokka-akselin asentotunnistin irti ja laitettu takaisin -> ei vaikutusta. Auto uudestaan käyntiin, vika edelleen päällä -> tunnistimen johto lennosta irti -> ei taaskaan mitään vaikutusta. Eli pitäisikö tuon tunnistimen jollain tapaa vaikuttaa auton käyntiin jos se olisi ehjä ja johdon irroittaisi auton ollessa käynnissä? Tähän kun saadaan varmistus niin vika voisi olla taas lähempänä ratkaisua!

                    Comment


                    • #11
                      Omassa autossa (A4 1.8t -03) nykimisen syyksi lämpimillä (kosteammalla?) eli +-0 tuntumassa paljastui puolat. Kaksi ei toiminut kunnolla. En tiedä onko sinulla samanlaista puolajärjestelmää, mutta omassani näkyi puolien päissä valkoista moskaa, samaa oli tulppien päällä. Tätä ennen olinkin onnistuneesti pessyt moottoritilan.. Älkää tehkö niin:)

                      Comment


                      • #12
                        Tässä APT koneessa ei ole kuin tuo "puolapaketti" josta lähtee sitten tulpanjohdot joka pytylle.

                        Comment


                        • #13
                          Joo näimpä tietenkin, jotenkin vaan aattelisin voisko liittyä siihen sytytysjärjestelmään jotenkin tuo nykiminen?

                          Comment


                          • #14
                            Käytäppäs nokka-akselin asentotunnistin kokonaan pois paikoiltaan ja kurkkaa sisään. Saattas löytyä vaikka öljyä sisältä. Unohtu tuossa eka viestissä sanoa ,että lopullinen syy oli ,että stefa oli vuotanut ja tunnistin oli öljyä täynnä.

                            Comment


                            • #15
                              Tuon nokka-akselin asentotunnistimen johdon irroittelu ei vaikuttanut auton käyntiin mitenkään. Onko se normaalia? Vikakoodi siitä kyllä jäi kun johto oli irti... Voisikos likainen maffi aiheuttaa vastaavaa oiretta startin jälkeen? Mitkäs on tälle koneelle normiarvot jota voisi vähän vag-comilla vertailla?

                              Comment


                              • #16
                                Edelleen hyvät neuvot olisivat tarpeen...! Taas vähän pientä tarkennusta, eli kun auto käy pitkään lämpimänä tyhjäkäyntiä alkaa koneessa ilmentyä käynnissä pientä epätasaisuutta. Voisiko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä? Edelleen kiinnostaisi ainakin miten tuon nokka-akselin asentotunnistimen tulisi toimia ja arvot vag-comilla katsottuna? Sitten tuo ilmamassamittarin arvot myös kiinnostaisivat tietää mitä luokkaa niiden tulisi olla? Harmillisesti vag-com ei tunnista ko. moottoria eikä näin ollen löydä labelfileä joka auttaisi arvojen tulkinnassa.

                                Comment


                                  #17
                                  MAF arvon piikin pitää olla 0.80 kertaa hepat. Eli jos auto on esim 150hp niin maf arvon noin 120.

                                  Pistät logauksen päälle ja kiihdytät punarajalle vaikka kolmosella.

                                  Comment


                                  • #18
                                    MAF arvoja en vielä ole ehtinyt tutkailla, mutta kun tuota autoa käyttää paikallaan tyhjäkäynnillä jonkun tovin niin alkaa auto pikkuhiljaa kuulostamaan wanhalta 1.6 dieseliltä sillä nakutus on hyvin tuota vastaava ei nyt ehkä ihan samassa voimakkuudessa mutta sen suuntainen. Voisiko tämä viitata öljypumppuun/voiteluun etenkin tyhjäkäynnillä? Ja tämä sama aiheuttaisi sitten myös tuon kylmäkäynnistyksen jälkeisen oireilun jos voitelu ei heti toimi nostajiin asti..?

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos auto käy kun diisseli niin yläkerta ei saa öljyä. Suosittelen paineiden mittausta ennenkuin venttiilit on solmussa.

                                      Jumalmoottorissa on hydraulinen nokkaketjun kiristin ja jos se on vuotaa niin varsinkin alussa konetta käynnistäessä ja ensimmäisillä tyhjäkäyntiminuuteilla voi pitää melko kovaa ääntä kun kone ei heti pääse haluttuun öljynpaineeseen.

                                      Katoppa onko tuo kiristin vuotanut mitenkä pahasti. Löytyy heti koneen takaa keskeltä.
                                      Viimeksi muokannut sv; 5.2.2011, 19:39.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisko heittää paljonko öljynpaine-arvojen pitäisi olla tyhjäkäynnillä/kierroksilla?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jatketaas taas aihetta. Eli öljynvaihdolla saatiin jo monta asiaa kuntoon, mutta tuo nykiminen tässä pikkupakkasilla jatkuu satunnaisesti. Sitäkin tarkennetaan vielä lisää siten, että jos kierrokset on alle ~3000rpm niin oiretta ei tule. Satunnaisesti kun lähtee kylmänä matkaan niin tuo nykiminen alkaa ~3000rpm jälkeen ja jää päälle. Auton jos sammuttaa ja tekee uuden lähdön niin vika poistuu.
                                          Olikos tuossa imusarjassa joku venttiili joka avautui vasta tuossa ~3000rpm kohdilla? Tuntuisi nyt, että se kiikastaa tässä satunnaisesti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X