Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Avant 4.2Q päästöongelma (HC+CO) / katit tyhjät ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Avant 4.2Q päästöongelma (HC+CO) / katit tyhjät ?

    Profiilin auto pomppasi rekisteröintikatsastuksessa päästöistä.
    Arvot seuraavat.
    tyhjäk: CO 0,577, HC 205, O2 1,01, CO2 13,8
    2000rpm: CO 0,612, HC 57, O2 0,52, CO2 14,2, lambda 1,003

    Auton alla katsuri meinasi keksineensä syyn päästöihin ja kieltämättä
    katit kopisivat tyhjän oloisesti ja molempien takapäässä oli kolmion
    malliset hitsisaumat. Lienee tyhjennetty rojut tehtyjen aukkojen kautta,
    en oikein muuta syytä keksi ?

    Miltä nuo arvot foorumilaisten silmään muuten näyttävät ?
    HC tyhjäkäynnillä voisi kai olla alhaisempi ilman kattiakin ?

    Turha varmaan toivoa, että kattien sisuksia olisi vain korjailtu tai kiinnitetty
    aukkojen kautta ja arvot korjaantuisivat uusilla tulpilla ja ilmansuodattimella? Tämän ikäisessä tarvinnee varmuuden vuoksi ostaa e-hyväksytyt katit. Hyviä ehdotuksia / pakoputken korjausfirmaa Turun seudulla ?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.1.2011, 18:40. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Kannattaa varmaan aloitta Lambda-antureista. Katti voi olla varmaan "melkein" mikä vaan. Tuskin kalliita kannattaa ostaa. Motonetissä on ainakin aika ystävällisiä katti-hintoja, mutta löytyy noita passeleita varmaan Saksan romiksistakin.

    Comment


      #3
      Ja kun ostat katit jostain muualta kuin marmorilta, varmista että ovat riittävän isot.
      Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tarvikeliike myy katit sopivana, mutta tehot sitten olekkaan riittävät puhdistamaan kasin sauhuja.

      Comment


      • #4
        Näkyvätkö mahdolliset lambdaviat vikakoodeissa ?
        Kierroksilla tuo lambda kuitenkin oli kohdallaan eli säätö toimii ?
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.1.2011, 18:40. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

        Comment


          #5
          Ei välttämättä näy vikakoodeissa jos vaan jotain dataa tulee antureilta.

          Comment


          • #6
            Kateista varmaan kannattaa aloittaa, kun ne nyt ei ainakaan toimi. Ihan hyvät murkinat olisi kuitenkin noissa arvoissa, että pitäisi arvojen laskea, kun katit vaan olisivat virkeämpiä.

            Lambda-arvohan on hyvin kohdallaan, että tuskin uusi anturi paljoakaan arvoihin vaikuttaa.

            Comment


            • #7
              Mulla oli aikoinaan sellanen 740 bemari vuodelta 95 ja siitä oli edellinen omistaja katit tyhjentäny kokonaan. Oli kiva ylläri ku katsastukseen menin, tosin uumoilin kyllä jotaki sentapasta ku pakokaasut tuoksui aika kitkerälle. Biltemasta ostin ihan yleiskatit, jotka makso noin 100e kpl ja hyvin pelitti ainaki mulla. Ne katit ei olleet E-hyväksytyt muttei niiden muistaakseni tarviikkaa jos auto on vuosimallia 98 tai vanhempi.

              Comment


                #8
                Jos auto on ostettu liikkeestä, olkoonkin ulkomailta, kannattaa olla yhteydessä. Sinulle tuskin kaupan yhteydessä kerrottiin ettei auto ole katsastuskelpoinen EU-alueella.

                Comment


                • #9
                  Ei kerrottu ei. Piti olla kunnossa lukuunottamatta naviplussan näytön ajoittaista välkkymistä ja viestiä on Saksan suuntaan jo lähtenytkin.

                  09/2011 asti oli katsastettu (HU+AU).

                  En kyllä kauhean nopeaa vastausta odota, vaikka VW merkkiliike olikin.
                  Vaikka nyt tuosta taitaa järjellisellä summalla päästäkin, niin meinaan kyllä liikkeen suuntaan katsoa homman loppuun asti.
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.1.2011, 18:41. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                  Comment


                    #10
                    Erityisesti jos on merkkiliikkeestä ostettu, kannattaa olla yhteydessä - jo ennen tarvikekattien hommaamista. Paras ratkaisuhan olisi tarkastus ja korjaus suomalaisessa merkkiliikkeessä ja sieltä lasku Saksaan.

                    Comment


                    • #11
                      kaipa siellä jotain eloa on jossain katissa kertaku tippuu kuitenkin lukuun 57ppm tuo hc kierroksilla ja idlelläkin vain 200ppm. tuskin siis ihan koko kennoa putsattu ?

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä olenko ihan metsässä analyysini kanssa, mutta
                        näitä aihetta sivuavia keskusteluja luettuani päättelin seuraavaa:
                        - Tyhjäkäynnillä jää hieman polttoainetta palamatta (HC)
                        - Kierroksilla palaminen on parempaa (HC tippuu)
                        - Katit eivät toimi tai niitä ei ole (korkea CO, myös tyhjäk. HC, jäännöshappea liikaa, CO2 liian pieni, pitäisi olla 15-16 toimivalla katilla)
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.1.2011, 12:41. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                        Comment


                        • #13
                          Niin ja vielä se osuus Turun seudun pakoputkipajoista ?
                          Martelius on vähän kaukana, mutta vielä mahdollinen, olisiko lähempänä ?
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.1.2011, 12:41. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä nuo arvot näyttää "ei kat" lukemilta, juuri noin esim. HC käyttäytyy autossa ilman kattia.

                            Comment


                            • #15
                              Tämä homma tuli kuntoon kattien vaihdolla. Paikallaan olleet olivat tosiaan
                              tyhjää täynnä...

                              Comment

                              Working...
                              X