Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n moottoritilan etuseinän irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4:n moottoritilan etuseinän irroitus

    Tuli tarve moottorin vaihtoon: Audia A4 -98 1.8 20v. Uusi (käytetty)moottori on jo autotallin nurkassa, mutta vanhan moottorin irroitus takkuaa: ohjeissa kerrotaan, että ilmastoinnin lauhdutin käännetään letkuja irroittamatta syrjään ennen etuseinän irroitusta. Mutta kun näyttää siltä, että lauduttuminen alaputki on alumiinia koko näkyvältä matkalta. Sellaista en lähde taittamaan. Toisaalta kun autolla on ajettu jo 285000 km, on se etuseinä irroitettu monia kertoja lauduttimen estämättä. Mikä on nyt se, mitä en huomaa/ymmärrä?

    Mitä kannattaa tehdä vanhalla moottorilla (käynyt kuivana ja rikkoutunut)? Siinähän on vielä paljon toimivia/ehjiä osia.

  • #2
    Selvisi

    Autossani on todella sellainen ilmastoinnin lauhdutin, jonka alimmainen putki on koko matkaltaan alumiinia. Moottoritilan etuseinän siirtäminen huolotoasentoon onnistuu: alumiiniputki on senverran pitkä ja mutkallinen, että se joustaa tarvittavan määrän.

    Etuseinän irroitttamiseksi täytyy tämä alumiiniputki irroittaa jostain kohtaa. Samalla pääsevät ilmakehälle haitalliset kaasut karkuun, ellei niitä vartavasten oteta talteen. Täyttäminen maksaa erikseen.

    Joudun siis ottamaan moottorin pois yläkautta. Onko mahdollista?

    Comment


    • #3
      Siis että onnistuuko moottorin pois ottaminen ylöspäin? Kyllä onnistuu.

      Comment


      • #4
        Eikä kannata potea huonoa omatuntoa jos pääsee ilmastoinnin kylmäaineet ilmakehään... Mikäli ostaa/käyttää palamatonta puhallus spray:tä, niin mitä todennäköisimmin puhaltelee R134a:ta ilmakehään :D

        Comment

        Working...