Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 männänrenkaat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8 männänrenkaat?

    Onko mahdollista että tollaseen v8:in 3.6l. PT moottoriin ei saa uusia männänrenkaita? Ei ainaskaan vag catista löytynyt ja paikallinen varaosa kauppiaskaan ei löytänyt koneeltaan?

  • #2
    Eikös tuo 3.6 oo sama kun kaksi 1.8:sia, joten voisko 1.8 koneiden männänrenkaat käydä? Jollain on varmaan fakta tietoa, muistelen vaan lukeneeni että ovat samaa tekoa.

    Comment


    • #3
      npr-europelta saa setin, 9-5049-00.

      Ei sovi 1.8 renkaat, kasissa on eri paksuiset. Ylhäältä alaspäin, 1.75-2.00-3.00. Volkkarin AAC,AAF,ACU moottoreissa on samat renkaat, esim -91 2.5 81kW transporter, tai neloskoneisen 2.0 62kW.

      Comment


        #4
        Mietin vaan kun tossa on alumiini lohko niin käykö valurauta lohkoisesta renkaat?.
        Viimeksi muokannut Vieras; 19.1.2011, 09:11.

        Comment


        • #5
          Käy nuo edellä mainitut renkaat.

          Comment


          • #6
            "Mietin vaan kun tossa on alumiini lohko niin käykö valurauta lohkoisesta renkaat?. "

            -kyllä sylinteriputket ovat terästä vaikka lohko olisi alumiinia.(ainakin nissanissa)


            --vetäydyn valistettuna takavasemmalle.
            Viimeksi muokannut evinrude; 21.1.2011, 17:47. Perustelu: tieto lisää tuskaa

            Comment


            • #7
              Kyllä aikasemmin on ollut Audin V8 koneet siten, että syliterit on alumiinia ja ne on päällystetty alusil tms pinnotteella.

              Comment


              • #8
                Juu, ei ole teräsputkia noissa.

                Comment


                • #9
                  Männänrenkaitahan saa kyllä, mutta muistelisin että tuo kiertokangen alapään pulttisarja oli aika suolasen hintainen. Ehkä tämän vuoksi noita audin v8-koneitta ei ole kauheasti remppailtu, vaan on vaihdeltu tuoreempaa tai parempi kuntoisempaa konetta tilalle.

                  Comment


                    #10
                    Meinaakko että ei vanhoilla pulteilla kestä kasata.

                    Comment


                    • #11
                      Kyseessä on venytettävät pultit ja tehtaan ohje sanoo että uusittava aina. Maksaa aika monta euroa kpl ja niitähän on myöskin aika monta. Taitaa tulla pulteista saman luokan kustannus kuin itse renkaista.

                      Comment


                        #12
                        Joo kylhän ne tehtaan ohjeet tiedetään uusi aina kaikki pultit niin saadaan pultteja kaupaks.Aattelin kyllä kaikki kasata vanhoilla pulteilla.Silleen kuulemma tuolla suuressa maailmassa tehdään..:)

                        Vieläkö momentin tietäs niin hyvä,ei toi auto datakaan tuntenut??
                        Viimeksi muokannut jta; 28.1.2011, 07:01. Perustelu: vanhaan viestiään voi muokata, ei tarvitse kolmen minuutin jälkeen tehdä uutta!

                        Comment


                        • #13
                          Ne kiertokangen alapään pultit on jotain 15e kappale. Lisää pultteja menee, jos joutuu kannet irroittamaan. Kaikki venytyspultteja ja sen näköisiä, että en laittaisi uudestaan käyttöön, jos meinaisin itselleni luotettavaa ja kovaa käyttöä kestävää konetta rakentaa/rakennuttaa.

                          Comment


                          • #14
                            Rostenilta 8€/pala + rahti + tulli + alvi. Nykyään taitaa APR tuoda maahan, eli heiltä voi kysyä hintaa.

                            Se venytetyn vaihdon tarve riippuu venytyksen määrästä; onko kirrattu myötörajan yli. Myötörajan elle kiristetyn voinee käyttää uudestaankin, mutta itse kyllä vaihtaisin tuollaisessa käytössä olevan ihan jo mielenrauhan nimissä.

                            Comment


                              #15
                              Nyt kone irti ja tarkemmin tutkittuani sylintereitä niin huomasin 7 pytyssä kaksi uraa seinämässä.Varmaan männän rengas poikki tai jotain.Mitenkähän käy jos laitan vaan uudet männänrenkaat vai pitäskö lohko viedä koneistamolle hoonattavaks?

                              Comment


                              • #16
                                Hoonaus taitaa pistää alusil pinnoitteet uusiksi, en tiedä miten sitä tehdään koneistamoilla mutta perin erilainen homma verrattuna valulohkoon.

                                Comment


                                  #17
                                  Ja varmaan perin erillainen hintakin sit..:/

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei sulla vaan satu mitään kuvamateriaalia aiheesa olemaan?

                                    Ainahan pintakäsittely maksaa, yleensä vielä melko paljon..
                                    Vaan hetkinen, nythän oli puhe PT:stä. Siinähän ei kai ollut pinnoitusta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos on pinnoitettu sylinteri, niin sille ei voi juurikaan tehdä muuta kuin "puhdistaa" esim hoonausharjalla. Urille ei voi tehdä mitään järkevää. Tai no voihan sen putkittaa valurautaputkella.
                                      Jos on valurautaputkilla, niin voi hoonata. Mutta pitää huomata, että sylinteri suurenee X 2 uran syvyydestä = käytännössä tulee väljäksi jos urat on syviä. Uran syvyyden mittaamiseen on koneistamoilla yleensä aika huonot välineet. Lähinnä tulee kysymykseen "kokeneen kaverin"(?) arvio syvyydestä ts. mitä kannattaa tehdä.

                                      Comment


                                        #20
                                        http://www.pixbox.fi/pic_show_id32227507.html

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kylmän näköinen talli teillä, mutta tilaa ilmeisesti riittämiin;) Mutta asiaan.
                                          Kuvassa tuo näyttäisi kyllä pinnatulta sylinteriltä. Jos nuo urat tuntuu kynnellä, niin huonolta näyttää.
                                          Sieltä on ilmeisesti m-renkaita ja/tai rengasvälejä poikki?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkaa mennä lohkon poraukseksi, jos tuosta meinaa kalun tehdä. Itse etsisin uudemman mosan tilalle, jos ei ole tarkoitus harrastaa..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Pinnoitettu sylkkyhä tuossa audin kasissa on aina. Enpä osaa sanoa olisiko tuossa materiaalia riittävästi putkitukselle, että iskutilavuus säilyisi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Samallahan tuonne heittää 4.2:en tilalle? Ruotsista pitäs löytyä ainakin suhteellisen halvalla moisia. Ja miksei sieltä nyt 3.6 löydy jos sellasen haluaa.
                                                Tuolta http://www.bildelsbasen.se/?link=lis...c[0]=120101100

                                                Hinnat on siis SEK eli 3.6:n saa rahdin kera halvimmillaan ehkä 500e Suomeen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mitenkän noiden moottoreiden ajettuihin kilometreihin on luottamista?Hurjan vähän ajettuja tuntus kaikki olevan.Kyl potuttaa jos saa samanlaisen öljysyöpön tilalle..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Suurella varauksella suhtaudun ainakin itse kilsoihin..

                                                    Huom!: ruotsalainen 1 mil = 10km

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ABZ tai AKH on jo paljon vähemmän herkkä tuohon öljynsyöntiin, mikäli kirjoittelusta voi mitään päätellä. Noita on tavattu esim. asen A8:n nokalta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        jos sinne jotain haluaa bolt-on (ja sattuu vielä kaupanpäälle näyttämään orkkikselta) niin suosittelisin katsomaan AEC-moottoria. lähtöhinnat on vähän kovempia kuin abz/akg mutta ei tartte tehdä telineitä ja sovittaa.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X