Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY tukehtuu kylmäkäynnistyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ABY tukehtuu kylmäkäynnistyksessä

    Jos joutuu käynnistämään pakkasella ilman lohkolämmitintä, tahtoo kone tukehtua bensaan. Työntää putkesta harmaata ja koko auto hytky. Mitä kovempi pakkanen, sitä pahemmin puutuu. Jos lähtee ajamaan heti, eikä anna pyöriä muutamaa minuuttia, niin ei saa nopeutta nostettua yli neljänkympin. Auto on koko omistukseni ajan hieman rötännyt kylmäkäynnisyksellä ja uusi maf jonkin verran auttoi tuohon, mut nyt tuo on pahentunut viime aikoina.

    Kylmärikastus on kuulemma aika reilu, mut en jaksa uskoa että tuo on tehtaalta käsin tuommoisena lähtenyt. Kait ne nyt on kylmässäkin testanneet:)

  • #2
    Alta -10 joutuu mulla hetken käyttää korotettua tyhjäkäyntiä että lähtee käymään kaikilla pytyillä kunnolla. Alta -20 sitten jo haisee bensa reilusti. Porkkiksen mukaan täysin 'normaalia' tehtaan kylmärikastuskartalla, eikä ole syytä epäillä miehen sanaa, vaikka järjettömät nuo rikastukset on. -34 taitaa olla kylmin missä oon käynnistänyt, pari minuuttia kesti että lähti viidellä käymään, musta savu ja bensan krääsä oli reipas. Lohkolämmitintä ei oo, sen verran hyvä lämpövoimala tuo moottori on, 15-20min tyhjäkäynnillä täysin lämmin.

    Kulkupuolessa ei mulla kyllä ole vikaa, vaikka heti lähtee ajamaan.

    Comment


      #3
      Samoja käryjä täälläkin, kun täräyttää -20 käyntiin niin auton kun putsailee on pakoputken pää muuttanut hangen mustaksi :D

      Kunhan käy kaikilla, ei ole mitään liikkumisongelmaa, toki vajailla käydessä on hiukan hankaluuksia liikkumisessa :P

      Comment


        #4
        Yleinen epidemia siis. Ei mullakaan aikasemmin oo ollu ongelmia liikkeelle lähdön kaa, mut eilen -20c kun käynnistin ja lähdin ajamaan, nii ei jaksanut kerätä vauhtia. Mulla hajos ainakin yks 1.8t puola tossa viimeviikolla, vaihdoin sen uuteen ja ahdoilla nykiminen loppui, mut voisko joku puola vielä temppuilla kylmänä?

        Comment


          #5
          Hävittääkö auto nestettä ?

          Comment


            #6
            Syylärissä oli vielä pari viikkoa sitten halkeama, silloin hävitti hiukan. Nyt ei ole silminnähden vajunnut, pitää seurailla pidemmällä aikavälillä. Kui?

            Comment


              #7
              Ajattelin vaan että tuo harmaa höyry vois olla nesteestä johtuvaa.

              Comment

              Working...
              X