Löytyy 7 kpl ko. puolia ja täytyis tarkistaa että mitkä on toimivia ja mitkä rikki. Pystyykö noita testaamaan miten? VAG koneisten puolat ovat jos mitään merkitystä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Suorasytkä puolien kunnon tarkistus
Collapse
X
-
passiivipuolat voi mitata meleko helposti ihan yleismittarilla, sekä myös testata koekytkennällä, vaatii perussähkön tietämyksen.
aktiivipuolat vaatii taas testaukseen jo jotain hienompaa, periaatteessa olisi kiva päästä mittaamaan virranotto vs. latausjännite (5V ohjausjännite via ~100ohm etuvastus, sisällä siis trankkupääte) ja kattelemaan siitä sitten että ruiskaseeko 2,5-4,0ms latausajoilla hienon kipinän.
aktiivipuolat hajoaa "melko usein" sillaasti että se näyttää perusyleismittarilla mitaten ehjältä -> etuaste ok, toisio ok, ensiö ok -> ei silti kipinää -> kestomagneetti menettänyt magneettiset ominaisuutensa liian kovan lämpötilan vuoksi. ns makneettinen vika :)
Comment