Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Putkien joustopalat uusiksi / A6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Putkien joustopalat uusiksi / A6

    Tuli ajettua auto mahastaan kiinni hyvin auratuilla hesan kaduilla ja seurauksena putket menivät poikki joustopalojen kohdalta niin...


    Ajatuksena on teettää tuonne uudet joustopalat rälläköimällä ja hitsaamalla , koska koko putkien alkuosien sis. katit uusiminen on 3000e proggis ja täysin turhaa muutenkin. Sattuuko joku muistamaan ulkoa tuon "mehupillin" paksuutta, onko 1,5" vai 1,75" ? Entä putken materiaali ? Ei liene mitään tavallisesta pakoputkesta poikkeavaa ?

    Kysesssä siis 2,4 V6 -02

    #2
    Entä putken materiaali ? Ei liene mitään tavallisesta pakoputkesta poikkeavaa ?
    Audissa tavallista eli rosteria. Muissa autoissa ei niinkään tavallista.

    Comment


    • #3
      No, sitten "pelkoni" osui oikeaan. Mistäköhän hitosta löytyy rosterisia joustopaloja ? hmmmm....... nyt saa jo pistää vinkkiä !

      Comment


        #4
        Motonetista

        Comment


          #5
          Ei niitten ole pakko olla rosteria. Mustaa voi hitsata rosteriin ihan hyvin. Kestää tietysti pidempään kun on rosteriset.

          Comment


            #6
            Fixuksesta löytyi mielestäni parhaiten eri pituista- ja levyistä palikkaa. Eikä saa montaa kymppiä kulumaan.

            Comment


              #7
              Ihan "mustilla" joustoilla ainakin minä olen noita korjaillut, suurimpana syynä se että ne ovat halvempia ja helpommin saatavissa.

              Comment


                #8
                Hi-flex:stä saa rosterisiakin, löytyy yleensä hyllytavarana.

                Comment


                  #9
                  Mun mielestä motonetin joustopalat on rosteria, ainakin niissä mitkä ite ostin, oli RST-tarra. Hinta oli parinkympin luokkaa.

                  Comment


                    #10
                    Magneetillahan tuo selviää, onko rosteria vai ei.

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän ne taitaa rosteria suurin osa olla, luulisi että ainakin kudososa on aina rosteria. Mulla vaihdettiin A6 V6:n joustot viime kesänä, asentaja valitteli että oli melko vittumainen homma. Vanhoja ei mahtunu rälläköimään, vaan puukkosahalla katkottiin.

                      Eikai noi putkistot muuten mitään kunnon rosteria ole, jotain kromiterästä tms. "semi-rosteria" lähinnä?

                      Comment


                        #12
                        kyllä ne sen parikyt vuotta kestää, varmaan enemmänkin, et ei ihan mitään paskarautaa. Kiinnikkeet ja joustot antautuu ekana.

                        Comment


                          #13
                          Kyllähän ne taitaa rosteria suurin osa olla, luulisi että ainakin kudososa on aina rosteria.
                          Kun kerran mainitsit, niin tarvii seuraavalla kerralla tutustua magneetin kera joustoihin, jää nimittäin nyt häiritsemään :)

                          Comment


                            #14
                            Njääh, ei se magneetti kerro mitään, toiset laadut on magneettisia ja toiset (austeniittiset) ei.

                            Työkseni tilailen konepajalle mm. rosteriakselia, ja kun "sorvauslaatua" ostaa niin välillä ottaa magneetti kiinni kuin mustaan rautaan, välillä tarraa vähän ja joskus ei ollenkaan, riippuu siitä mitä tukkurilla on hyllyssä ;) Ammattimies näkee jo kipinästä aika hyvin minkä tyyppistä tavara on.

                            Kerran tuli niin epäilyttävän näköistä kamaa, että piti upottaa koepala yöksi peittaushappoon. Eihän se sinne sulanut...

                            Comment


                            • #15
                              Saisko tuosta joustoputkesta mitat..? On tuossa omassa kulkineessa vähän edellisen omistajan jäljiltä samaa vikaa.

                              Comment


                              • #16
                                Ei ollut liikoja tiloja auton alla joustoa vaihtaa,kun taivasalla,pikku pakkasessa suoritin homman...

                                Comment


                                  #17
                                  Ja austeniittinenkin rosteri magnetisoituu muokattaessa. Kokeilkaa vaikka tiskipöytään. Se kurttuputkihan on aika rajusti muokattua joten magneetti ei koko totuutta tästä asiasta kerro. Lisäksi olen melko varma siitä, että pakoputkitavara ei lähtökohtaisesti ole austeniittista rosteria. (esim AISI 304, 316 jne.)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aiheeseen takaisin:

                                    Ei kannata paljoa itse alkaa räpeltämään . Soitin tuolle niin "legendaariselle" Tiittaselle ja 80e / kpl maksaa vaihdettuna osineen / töineen. Ei jaksa siis alkaa rasvaamaan näppejään ;-)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X