Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 KU nyhtää ja nykii lämpimänä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 100 KU nyhtää ja nykii lämpimänä

Pintakaasulla ajettaessa nyhtää vähän, kierrokset jossain 2-3000. Tänään sitten motarin jälkeen rampille tultaessa laitoin kytkimen pohjaan että kierrokset tippu 1000 niin auto sammui, mutta lähti käyntiin pienen sahaamisen jälkeen.

ajattelin että pa-pumppu olisi menossa rikki mutta miten ilmavuoto vaikuttais asiaan?

Voihan se ilmavuotokin olla. Mutta sitä asiaa ei oikein täällä voi kukaan muu tarkistaa kuin sinä itse.

Vuosimallia en näe missään ilmoitetun, mutta oletan KU:n olevan K-jetronicilla, jolloin ohjauspaineensäätimen kalvo kannattaisi tarkistaa ensimmäisenä ilmavuotoa etsittäessä.

Öljytikun nostaminen käynnissä pitäisi vaikuttaa käyntiin. En tiedä, miten käynti muuttuu, jos siellä olisi alipainevuoto taustalla, että vaikuttaako tikun nosto silloin enemmän vain vähemmän käyntiin, mutta itse olen tikkua välillä käynnissä nostellut varmistaakseni, että auto reagoi siihen samalla tavalla kuin aiemminkin. -Sinulla ei nyt tietysti vertailuarvoa ole käynnin muutokseen.

Olettaisin ajossa nyhtäävän koneen käyvän muutenkin hieman vajavaisesti. Ja sitä kautta lähtisin itse päättelemään, missä siellä nyt ongelmaa on.

KE-jetronicilla oleva NF jolkotti tyhjäkäynnillä ja toisinaan aavistuksen nypytti pintakaasulla, mutta ei ollut koskaan lähelläkään sammua kaasua päästettäessä. Syy tai seuraus jostakin oli laihalla käynti, joka sitten aiheutti jolkotusta ja nypytystä. -Kyseisestä autosta ei alipainevuotoja löytynyt ja laihalla käynnin syy oletettiin olevan osien ikääntyminen ja kuluminen. Laihalla käynnistä huolimatta päästöt olivat happea lukuunottamatta erinomaiset.
    Jos sinulla on edellisen katsastuksen päästölappu tallessa, niin sekin voisi jotain kertoa, jos vika on ollut aluillaan jo silloin.

Jos on epäillys bensapumpusta, niin paineethan siitä pitäisi sitten mitata.

Comment

Working...
    X