Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.2 -94 kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.2 -94 kylmäkäynnistysongelma

    S4 2.2t vm.-94

    Sellainen vikana, kun moottori on kylmä niin ei meinaa millään lähteä käyntiin. Akku on aivan tuli terä ja ladattu täyteen.
    Kun kääntää virrat päälle ja starttaa kuuluu normaalisti siirtopumpun surina ja startti pyrittää aivan tarpeeksi pirteästi.
    Huollossa kävi ja vaihtoivat uudet tulpat ja moottorin lämpöanturin (jonka vika koodi ilmoitti), auto oli seissyt huollon pihassa parisen päivää ja starttasi kuin unelma, mutta kun seuraava aamuna koitin töihin aamu pakkasessa lähteä niin joutui laittamaan tolppaan että koneen sai lämpimäksi ja käyntiin.

    Mistä kannattaisi vikaa alkaa karsimaan? Kilometrejä on kuitenkin jo 316 tkm.
    Viimeksi muokannut Torni; 12.1.2011, 16:03. Perustelu: Otsikkoa muokattu hieman kuvaavammaksi.

  • #2
    Sitten vaan lukemaan koodeja uudestaan, josko olisi jotain uutta vikaa tullut, tai edelleen sama anturivika päällä. Mites muut huoltohommat? Bensasuodatin, bensapumpun kunto jne.

    Comment


    • #3
      Ok pitääpäs katsella asiaa, suodatinta en tiedä missä kunnossa mutta bensa pumppu on uusittu jossain vaiheessa mennyttä vuotta.

      Comment


        #4
        Kun liittyy clubin jäseneksi saatta löytää harrastajatovereilta apuja vikakoodien lukuun ;)

        Comment


        • #5
          Juu liityinkin tuossa alku vuodesta juuri. onkohan noita luku laitteita jossain myynnissä ja mihin hintaan?

          Comment


          • #6
            http://www.elekma.com/index.php?main...a61297070d7af1

            Tuolla joitain laitteita. Parempiakin vaihtoehtoja on.

            Comment


            • #7
              Nyt Huomasin Pienen vuodon bensaletkussa, turbon takana (punosletkun pätkässä). Voisiko tuo vaikuttaa asiaan???

              Tiputtaa bensaa pikku tippoja jonkin verran, eli sehän hörii ilmaa sinne tilalle? Ainakin näin putkimiehen näkökulmasta katsottuna.

              Comment


                #8
                Päästyään seisomaan, niin paineet ovatten hävinneet, ja toki ilmaa piirissä. Eli varmasti jäytää käyntiin vaivanloisesti.

                Comment


                • #9
                  Kävi nyt Audi centerissä vika koodit lukesemassa ja sieltä oli HAL anturi hajalla, tiistaina näkee onko vika siitä joshtuvaa vai ei.
                  Jos ei muuta niin audi vaihtoon, kuolasin jo paria yksilöä audilla ;)

                  Comment


                    #10
                    Oliko koodi tosiaan hall-anturista vai pyörimisnopeusanturista?

                    Jos jälkimmäinen niin se tulee aina kun kone ei käy.

                    Comment


                      #11
                      Mikä tai paljonko on muuten kylmäkäynnistyksen korotettu tyhjäkäynti? Tai mitä pitäisi olla?

                      Comment


                      • #12
                        Siis ainakin sieltä kaveri sanoi että ihan anturi on mennyt, ja vika on siinä ettei käynnisty

                        Comment


                          #13
                          Mahdollistahan tuo hall-anturi vika on. Mulla oli hall liittimessä kosketushärö niin ei aina lähtenyt käyntiin ennen kuin kävi ropaamassa liitintä.

                          Comment


                          • #14
                            Joo vika on nyt siis korjattu, eli tuo hal anturi oli viallinen ja se uusittiin.
                            Hintaa huollolla oli siis 357e (vika koodienluku 69e, työt 62e, hal anturi 225 ja loput pien tarvike kuluja). Ei minusta paha hinta 2 päivän odottelulle,Audi Centteriltä.
                            Viimeksi muokannut Torni; 4.2.2011, 23:48.

                            Comment


                              #15
                              Joo vika on nyt siis korjattu, eli tuo hal anturi oli viallinen ja se uusittiin.
                              Hintaa huollolla oli siis 357e (vika koodienluku 69e, työt 62e, hal anturi 225 ja loput pien tarvike kuluja). Ei minusta paha hinta 2 päivän odottelulle,Audi Centteriltä.
                              Muuten kuulostaa ihan siedettävältä hinnalta, paitsi vikakoodien luku 69e. Työt halvemmat kun vikakoodien luku? Eihän tosta tule edes tunnin velotusta vai mitä, itse en tota tekisi edes kahdessa tunnissa. :)

                              Comment


                              • #16
                                Siis uskoisin, että audi centterin jätkillä ei mene kuin pieni hetki töihin ja tuo velotus oli puolelta tunnilta.

                                Comment


                                  #17
                                  Noh 94 malin urssissa se halli on nokkapyörän takana. Tarkoittaa siis jakopään osittaista purkua, joka taas tarkoittaa vähintään apulaiteremmin + kiristimen purkua ensin pois tieltä ja silti on helvetin ahdasta.
                                  Joku tässä haisee.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuntiin vaihdoin ja oli eka kerta, kun tein moisen operaation.

                                    Comment


                                      #19
                                      En kauheasti uskaltaisi palvoa merkkiorganisaation huoltomiehiä 20 vuotisen tekniikan nopeasta korjaamisesta. Kaikenlaista turaamista tullut jo nähtyä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kaikenlaista turaamista tullut jo nähtyä.
                                        Vikakoodien luku ei onnistunut B4 -93:sta Audicentterissä aikoinaan. Ei kuulemma noin vanhasta saa mitään koodeja luettua. Vedin herneet ja hommasin lukijan itselle.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X