Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 hydraulipumpun korvaus sähköisellä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s2 hydraulipumpun korvaus sähköisellä?

    Pirullisessa paikassa sijaitsee alkuperäinen hydrauliikkapumppu. Aina tiellä.

    Foorumia selailtuani löysin että pumppu on kaksi piirinen. Toisessa piirissä on 150 bar ja toisessa 75 bar. Joten pelkällä sähköisella ohjaustehostimella sitä ei voi korvata.

    Onko kellään tietoa mikä alipainetehostin käy S2:sen pääjarrusylinteriin kiinni? Vai onko järkevämpi vaihtaa sylinteri/ tehostin paketti paikoilleen? ja minkä vehkeen käy helpoimmalla?

    Tehostimen pumpuksi taitaa järkevin olla ooppelin pumppu.
    Viimeksi muokannut jarski79; 10.1.2011, 20:35. Perustelu: Selailin foorumia

    #2
    Jos meinaa kilpien välissä pitää niin tehostintyypin vaihto ei ole sallittu. Jos ei, niin jarrutehostimeksi käynee jokin b4/t89 alipainetehostin. Jarrupääsylinterit käy noissa kaikissa kiinnityksensä puolesta päikseen.

    Comment


      #3
      Ahdetussa laitteessa alipainetehostin on oma ongelmavyyhtinsä.

      Comment


        #4
        tokihan tuon normipumppua voisi myös sähköllä pyörittää jolloin sen sijoittelu tulee vapaammaksi.
        Mutta vähän veikkaan että sekin muutos ei täytä lainkirjainta.

        Comment


          #5
          Kaasuläpällisessä bensiinimoottorissa mennään alipaineella hyvin merkittävä osa ajasta, joten en sitä pitäisi ongelmana. Korkeintaan äärimmäisessä kilvanajossa ajotapa voi olla sellainen että jarrutehostuksen puute yllättää. Takaisku pitää tietenkin olla linjassa, mutta niinpä se pitää olla joka tapauksessa.

          Comment


          • #6
            Niinpä vähän arvelinkin että katsastusmies ei tykkää. No pitää soveltaa pumppu toiselle puolelle konetta. Ainakin luultavasti.

            Comment


              #7
              C5 mehujousi sitikoissa on olemassa sähköistä hydraulipumppua, mutta en muista että paljonko siellä on paineet järjestelmässä.

              Tuo pitkän aikaa ahdoilla ajaminen (ts. alipaineen puute) toteutuu myös kun vetää jotain tarpeeksi isoa koppia perässä. Mennään jossain motarilla tms. pikku ahto päällä kokoajan.

              Comment


              • #8
                Vastaava alipaineen puute tulee ihan vapariautoonkin, mutta onneksi ainakin suurimalle osalle autoilijoista tulee harvoin tilannetta että pitää useasti lyhyen ajan sisään jarruttaa kaasu pohjassa.

                Comment


                  #9
                  Kyllä siellä tehostimessa säilyy se alipainetila kunnes jarrua taas painetaan. Voitte kokeilla sammutetulla moottorilla niin 1 tai 2 painallusta on tehostusta edelleen.
                  Painetehostus ei oo mitenkään oikeasti tarpeellinen juttu ahdetussa. Ja onhan sellainen tehtaalta esim 7A 90:ssäkin vaikka ikuinen turbolagi, joten ei voida päätellä että tehdas nimenomaan ja vain ahdettuihin niitä on viljellyt tietystä syystä.
                  Pykälien mukaan tosiaan tehostimen tyyppiä ei saa muuttaa.

                  Comment


                    #10
                    Ebaysta löytää välillä 12V hydraulipumppuja joilla max paine aika isokin, tuotoista ei tietoa. Nyt tähän hätään ei linkkiä.

                    Eiku, onkin: http://cgi.ebay.de/12V-Hydraulikpump...item3a53bdb0d9

                    Samaa tilanahtautta olen manaillut 20V lötkössä joka on ihan oikeasti sullottu äärestä viereen verrattuna tuohon urs6:sen konehuoneeseen.

                    Comment

                    Working...
                    X