Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyn syönti S2:ssa normaalia, jos väärät öljyt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyn syönti S2:ssa normaalia, jos väärät öljyt?

    Onko totta että jos tuommosessa wanhassa S2 audissa on väärät öljyt, niin kone fuskaa öljyt putkesta pihalle pahimmillaan 1,5l/1000km? Ohjekirjassa on kuulemma mainintaa asiasta mutta en löytänyt... tosin saksaa koko ohjekirja ja sitä en osaa kunnolla.

    Olen käyttänyt Mobil 0W40, 10W40, 5W50 öljyjä ja kone syönyt yli litran per 1000km.
    Käytin kesällä muistaakseni Castrol 5W60 ralli öljyjä mut silti söi öljyä.


    Kuulemma oikeat öljyt tuommoseen olisi Valvoline 20W50.

    Audi on siis viritetty ja turbo on uusi noin 330hp.

  • #2
    Ei ole enää normaalia kulutusta olipa öljynä mikä tahansa.
    Ohjekirjan kulutukset on vaan höpö höpö lukuja joilla valmistaja pesee itsensä pois asiasta.

    Kannattanee alkaa etsimään vikaa.

    Comment


      #3
      Aika iso on hävikki, selkeästi joku on vialla, jos ei kerran löydy suoraa vuotoa.

      Comment


      • #4
        Kokeile Valvolinea, joku 5w-40 tms. saattaa yllättää..? Tai sitten ei... Itellä ainakin lötkössä aikoinaan puolittui öljynkulutus Mobil -> Valvoline swapilla, tosin ei ihan noin radikaalia kulutusta ollu alunperinkään.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja PoLe Näytä viesti
          Kuulemma oikeat öljyt tuommoseen olisi Valvoline 20W50.
          Jenkkiharrastajat tuollaisilla tervoilla koneitaan rikkovat, mutta samalla tavalla tai huonommin ne koneessa pysyvät kuin kunnollisetkin moottoriöljyt, esim. 5W-50 viskositeetin omaavat.
          Monella on vääristynyt kuva öljyn ohkaisuudesta tai paksuudesta ja sitten tuommoisia 20W-50 öljyjä mennään koneeseen kaatamaan.

          Comment


          • #6
            Kyllä tuolla kulutuksella pitäis olla jo perä nokinen!
            Mistä se öljyä vie, onko siinä venttiilivarrenkumit?

            Comment


              #7
              Katit suodattaa öljysavutusta tiettyyn asti tehokkaasti. Ja saa olla oikeesti väljäkin pata, jotta tehot alkaa putoomaan. Venaohjurit väljät ainakin. Mittaapa puristukset ja ohivuototesti ois kanssa paikallaan.

              Comment


              • #8
                5W-40 on tehtaan ensisijainen suositus tuollekin koneelle. 10W-40 toissijainen, toki esim myös 10W-60 on mainittu soveltuvana, mutta ilmoituksella, että kuumiin maihin.

                Comment


                  #9
                  Itsellä toiminut Valvolinen 10W-60 ilman ongelmia. Nyt kokeilin huvikseni Castrolin Magnategia. On jonkin verran notkeampi käynnistymään. Mutta onhan tuo akkukin järeä tosin.

                  Comment


                  • #10
                    Valvolinen 10W-60 on itsellänikin nyt koneessa, sen verran hölmö tuo vakio öljytermari on, että lämmönkestoa tarvitaan varsinkin kesällä.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla ei toiminu toi 10w60. Nostimet alkoi naputtaan, vaihdoin 5w40:t ja naputtelu katosi.

                      Comment


                        #12
                        Itsellä naputteli nostajat ainoastaan 80 tkm sitten, kun oli AD:n 5w-40 ölpät, antoi hanaa ja kesäkeli. Noiden suoritusten jälkeen naputusta kuului joutokäynnillä, kunnes muutaman minuutin jälkeen hiljeni.

                        Comment

                        Working...
                        X