Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 2.2t syö öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 2.2t syö öljyä

    missähän vika kun syö aina öljyä pari litraa 10 000km matkalla ja kun kovaa kiihdyttelee tulee öljyn haju sisälle?

  • #2
    Näkyykö missään päin konehuonetta märkää öljyä? Esim. vaihdelaatikon päällä?

    Comment


      #3
      Valuttaako allensa? Venttiilikopan tiiviste on yks yleinen. Venttiilivarsien kumit vaihtoehtona jos ei vuoda ulkoisesti.

      Tietysti pohjaroppu, suodatin/sen jalka, turbon vuodot sisäisesti tai öljylinjat.

      Kannattaa kattoa ainakin ulkoiset vuodot ensin, niin pääsee vähentämään vaihtoehtoja.

      Comment


      • #4
        Etenki huohotusjärjestelmän letkut kannattaa tarkistaa.

        Comment


        • #5
          Vuotona 2 litraa 10tkm:llä näkyy jo lammikoiden lisäksi vanana auton perässä.

          Comment


          • #6
            Eikös nämä ole jo sen verran vanhoja pelejä, että kuuluu jo vähän öljyä syödäkkin...:)
            Itsellä vähän väheni moottoripesun jälkeen mutta vieläkin 8000 tkm aikana menee joku 2 litraa ölppää..:)

            Mulla ei savuta kuin kylmänä tyhjäkäynnillä, muuten ei havaintoa savusta.

            Teen vielä RVS käsittelyn seuraavan öljynvaihdon yhteydessä niin eiköhän mulla ainakin öljynsyönti ja lievä savutus vähene tai poistu.

            Comment


              #7
              Huohotuksen vuodoltahan tuo haiskattaa, jos kerran reippaalla tossulla käryää sisälle.

              Ei kuulu viedä öljyä, oma ei saanut tikussa näkyvää vajetta aikaan 6tkm ajolla.

              Comment


              • #8
                Omassa toki voi olla muutakin vikaa koneessa kun syö öljyä, ehkä jumittuneet männänrenkaat tai kovettuneet venakumit...ehkä Shellin Ultra ölpät vain ei sovi Audiin...:)

                Comment


                  #9
                  Eihän tuollanen 2litraa/10tkm oo mitään. Mulla söi tuo 1.8t lähemmäs litran öljyä tonnilla! Omassa ei näkyny vuotoja, ei pölläytelly, ei löytyny coolerille menevästä letkustakaan öljyä niin päätin sitten kokeilla ihan eri öljyä. Shellin helix öljyt vaihtu sitten laakkoselta ostettuun GM:n 5w30 öljyyn joka on vw:n suositukset täyttävää. Eipä oo nyt vajetta näkynyt ensimmäisen 1000km matkalla, joten jos ei pölläyttele taikka vuoda selkeesti ulospäin, ite laittaisin öljyt vaihtoon ja johonkin ihan muuhun kun samaan mitä siellä koneessa nyt on.

                  Comment


                    #10
                    No, tuohan on pieni kulutus verrattuna esim. uusiin FSI-koneisiin.

                    Comment


                    • #11
                      Jep, itseä ei ainakaan haittaa "pieni" kulutus mitään...vaihtuupa öljykin siinä samalla...:)

                      Katotaan mitä tapahtuu RVS käsittelyn jälkeen, mainostan kyllä jos öljynsyönti lakkaa kokonaan...:):)

                      Comment


                      • #12
                        7Kpl cosworth fordeja omistaneena voin sanoa että öljyä menee vaikka kone olisi kaikilta osin tehty uusiksi jos on vähänkään vireämpi moottori!!! 2l 10000km:llä ei ole mitään.
                        Sanotaan 10l 10000km:llä niin voi miettiä et mikähän mahtaa olla. ;)

                        Comment

                        Working...
                        X