Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -87 moottorin lämpötilan häly

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -87 moottorin lämpötilan häly

    Meillä on kakkosena tuollainen vanha Audi 80, vm 1987 (kai?) ja siihen on tullut omituinen ongelma. Moottorin lämpötilan ja veden määrän hälytys alkaa vilkkumaan kun moottori tulee normaalinlämpöiseksi. Lämpömittarin mukaan lämpötila on lähes normaali n. 95 astetta (termari 92 asteinen). Olen vaihtanut anturin moottoriin ja irroittanut piuhatkin kokeeksi, mutta ilmiö toistuu. Antureitahan on kasi ylemmässä vesiletkussa ja ylempi on käsittääkseni se hälyanturi ja alempi mittarinanturi. Moottori on NE-tyyppiä.
    Onko kellään vastaavia kokemuksia tai ehdotuksia mitä pitäisi tehdä?

  • #2
    Jospa paisuntasäiliön nestemäärän anturi vilkuttelee sitä valoa.

    Comment


    • #3
      Ei oo anturia paisuntasäiliössä, vain kannen vesiletkussa. Vedin siitäkin piuhat irti, mutta ei vaikutusta.

      Comment


      • #4
        ne anturit..

        Mulla se alempi on se hälyn anturi, ja sen johdot oikosulkemalla rupesi valo mittaristossa välkkymään. Ylemmän anturin johdot kun yhdisti ei tuossakaan tapahtunut mitään, toki ei se mittariston lämpömittari toimi muutenkaan, että tuossa voi olla kyllä siitä johdot jostain kohtaa poikki. Autona siis -86 typ89 80

        Onko anturi muuten mitattuna oikea ? Tuohon kun hain uuden anturin niin antoivat varaosaliikkeessä tarkistustenkin jälkeen lämpömittarille vääränlaisen anturin, ilmeisesti lämpökytkin-mallisen kun ei näyttänyt yleismittarin mukaan kylmänä mitään läpi.
        Viimeksi muokannut Mazan; 18.1.2011, 18:31. Perustelu: tarkennuksia..

        Comment


        • #5
          Joo, olen tuotakin pohtinut ja vaihdoin anturin. Antirin oikeellisuudesta ei kyllä ole takuita, ostin sen Motonetista ja jotenkin kaverilla ei tuntunu olevan tiedot ihan kohdallaan. Taidan kokeilla vanhaa anturia takaisin.
          Kysymys: Jos letkun yläpuolen piuhat irrottaa, eikö se pitäisi lopettaa vilkkumisen, silloinhan anturi ei vaikuta arvoihin? Piuhojen irrotus ei nimittäin vaikuttanut hälyyn. Häly muuten tule evaan kun moottori on normaalilämpöinen, mittarin näyttö n. 95 astetta (92 termari).

          Comment


          • #6
            Tuossa tosiaan letkun alapuolinen anturi on se häly, siitä kun ottaa irti piuhat niin loppuu vilkkuminen, tosin voihan tuossa olla piuhatkin erilailla joskus vedetty/ korjattu mutta koita nyt niitäkin vielä irroitella.
            Ja tuohon että häly tulee kun kone lämmin, voisko se olla puhaltimen lämpökytkin ? Vai mikä noissa on sille lämpötilaraja.. Luulisi ainakin että olisi flektille tarvetta jos syyläriltä tulisi noin kuumaa vettä, anturihan tuossakin on sille alavesiletkussa. Onhan se voinut sellaisen sulle myydä vahingossa

            Comment


            • #7
              Nyt huomasin uuden omituisuuden. Auton käydessä valot kirkastuvat ja himmenevät itsekseen. Akkujännite 12,5 volttia auto sammutettuna ja auton käydessä 14,5 volttia ja vaeltaa hieman. Voisiko syy olla laturin tasasuuntauksessa ja vaikuttaako se myös tuohon lämpöhälyyn?
              Onko kenelläkään kommenttia tai ehdotuksia ongelmaan?

              Comment


              • #8
                Lämpötilahäly on liitettynä latausvaloon, jotta valot sammuvat moottori käynnistettynä. Palaako latausvalo edes himmeästi silloin, kun valo syttyy auton käydessä? Jännitteensäädin kannattaa vaihtaa, se on halpa osa. Samalla tulee tarkistettua laturin hiilet, kun ne on samassa paketissa.

                Comment


                • #9
                  Joo, näin ajattelin tehdä. Kiitos neuvosta.

                  Comment

                  Working...
                  X