Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AQA ja ARX- koneiden katalysaattorien erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AQA ja ARX- koneiden katalysaattorien erot

    Tuossa tuli hankittua AQA -koneen katit. Meneekö heittämällä ARX-koneeseen vai onko jotain ylimääräisten lambdanreikien tekoa ohjelmassa?

    Varaosanumerot ovat:
    AQA: 1J0 131 089 FX
    ARX: 1J1 131 701 DX

    Nuo putkistot näyttävät aivan erehdyttävästi samalta, kummatkin livenä nähneenä.

    #2
    Olisko kyseessä vetotapaero?

    Comment


    • #3
      Nuo katit on quattrosta kyllä. AQA ja vuosimalliltaan taisi olla 1999, jos en ihan väärin muista. Näin nuo katit myyneenä siis puhun...

      Ainoa ero mitä näin kylmiltään veikkaan on toisen lambdan mahdollinen olemassa olo siinä ARX-motissa. Ja tietty siellä kattien sisällä voi olla jotain muutoksia, kun on noissa vuosimalleissa eroa, mutta epäilen....
      Viimeksi muokannut Dave; 5.1.2011, 15:19.

      Comment


      • #4
        Juu, molemmat on Q-vehkeisiin. Ovat kaksi rinnan jne. Tuo DP mikä oli tuossa, pitäisi kelvata ihan noin vain. Huomasin, että ei irtoa tuo DP ilman mutterinsärkijää noista ruosteista. Katsoin tuossa, että nuo katin laipat sisältävät vissiin KIINTEÄT pultit jotka tulee tuon DP:n laippojen reikien läpi sitten muttereilla kiinni? Aika epäkäytännöllistä noilla ruosteilla, pitää koettaa jotenkin keksiä, miten nuo pysyisi sen verran ehjänä, että saa johonkin kiinni, nuo katit siis.

        Comment


        • #5
          Joo, ainakaan tuon perhealbumin mukaan ei ole erillisiä pultteja tuossa katissa. Näin omasta mielestä varsin järjetön ratkaisu tuommoinen. Varmaan siihen sais irtopultitkin tilalle, jos sen sais ilman silmitöntä väkivaltaa erotettua ja porattua ne tapit pois...

          Comment


          • #6
            Saa ne oletettavasti, nehän voi laittaa kierretapeilla ja vastapuolelta heppaa kiinni hitsausvehkeellä siihen laippaan.

            Comment


            • #7
              Se unohtui, että katoin endoskoopilla nuo katit jo valmiiksi tuolta, oli hyvännäköiset. Ihan vaaleat kennot ja näkyi komejasti läpi. Pitää pistää nuo kuntoon, ovat hyvät kyl. Kiitos, Dave!

              Comment


              • #8
                Tuossa irrottelen tuota DP:tä kateista. Onko mitään taikatemppua millä nuo saa irti toisistaan? Ruuvit ovat murtuneet jo, vetelin ne palasiksi ruuvinsärkijällä. Tuo DP ei silti irtoa millään, se on ruostunut jumiin. Ovatko nuo tiivisteetkin metallia?

                Comment


                • #9
                  Niin että onko sitä jotain tapaa, millä nuo kiinni toisiinsa ruostuneet pakoputken osat saa erilleen?

                  Comment


                    #10
                    Lämpö ja harkittu väkivalta?

                    Comment


                    • #11
                      Onnistuuko se tuollaisella kuumailmapuhaltimella vai vedetäänkö ihan avoliekillä?

                      Comment


                        #12
                        Melkein sanosin, että liekin lämpö sen yli 1000C astetta, ja sit tosiaan harkittu väkivalta. Tuolla tavalla erotin itse dp:n jämät katin laipasta.

                        Eli punahehkuun tukevasti pultti ja laippa, tuurna pultin päähän, 4kg moska ja jalalla painoa että pysyy ees hiukan paikoillaan.

                        Comment


                          #13
                          Toki jos aikaa on, joku rost off, Annitrol tai vastaava ruosteen irrottaja väliin muhimaan ja sitä harkittua väkivaltaa eli napakoita kopsuja vasaralla tms. Liekki on kyllä nopeampi

                          Comment


                          • #14
                            Aikaa on vaikka kuinka, mutta liekkiä ei. Millainen liekkivehje olisi paras tuohon?

                            Comment


                            • #15
                              http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=17609

                              tuommoinen välttää ihan hyvin. Ei ehkä nopein mutta riittävä.

                              Comment

                              Working...
                              X