Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 jäähdytinnesteen varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 jäähdytinnesteen varoitusvalo

    nyt iski robleema mittaristossa alkoi käynnistyksen jälkeen vilkkumaan jäähdytin nesteen varoitus kuva ajotietokoneessa punaisena. nestetaso maximissa että ei ainakaan siitä kiinni. ja ohjekirja perkule on italiaksi ja siinähän se lukisi että mitä tarkoittaa :/ niin että mikä avuksi?

  • #2
    Sammuuko hetken päästä? Eli siis esim noin 5 min kuluessa?

    Itte ihmettelin samaa syksyllä, mutta näppärästi googlen translatella suomensin myös italian kielisestä ohjekirjasta. Palaa hetken ja sammuu, tarkottaa että kone vaan ilmottaa olevansa kylmä ja ei saa ajaa kovaa tai kierrättää.

    Eikun sulla vilkku, sit en osaa kyllä sanoo.

    Comment


    • #3
      juu se kuva käy pois aina siis vilkkuu :D kerran teki nuin ja ajoin 90 lämmöt ja lopetti mut nyt kävin pitemmän lenkin ja puhalsi jo hyvin kuumaakin ja ei sammunut ja kun käyttää virrat pois ja käynnistää niin menee about 5 sek ja se syttyy taas

      Comment


      • #4
        Lämpö tai nestetaso taisi olla. Ehkä se anturi on vain siinä paisarin pohjassa vähän mönjääntynyt. Koita putsata :)

        Comment


        • #5
          voiko vaikuttaa jos nesteen seassa ei ole kuin ehkä 10 prosenttia vettä? pitääpä ruveta rassaamaan :)

          Comment


          • #6
            vattujen vattu eihän se ollu ku lämmittää auto kunnolla nii sammu se valo ei vissii ole nämä
            27 asteen pakkaset ystävällisiä tolle malmi kasalle :)
            Ps ja kiitoksia nopeista vastauksista

            Comment


            • #7
              Itellä valo syttyy noin 3kk. välein ja 0,5L nestettä lisää. Johtuu Eberin käytöstä.

              Comment


                #8
                Ei muuten johdu. Tai sitten kummankin oman auton lämmitin ja kaikkien kavereiden lämmittimet ovat rikki, kun kenenkään ei tarvitse lisätä nestettä.

                Comment


                • #9
                  Eipä oo munkaa nesteitä tarvinnu lisätä ikänä vaikka melki joka päivä webasto tohottaa reilut puoli tuntia.

                  Comment


                  • #10
                    Ei ole minunkaan tarvinnut lisätä nestettä Eberillä, lohkolämmittimellä, säteilylämmittimellä tai letkulämmittimellä varustettuihin autoihin. Ei muuta kuin suurennuslasi käteen ja etsimään punaisia / valkeita vuotokohtia konetilasta!

                    Comment


                      #11
                      Ei nyt varsinaisesti liity A4:seen mutta aiheeseen kuitenkin

                      Viime talvena TDI Transportterin kun käynnistin niin sytty jäähdytysnestevalo ja siinä pimeessä paisaria kun katoin niin näytti täyttä. 15min jälkeen kun pääsin huoltoasemalle niin paisarissa oli öljyä kun lauhdutin oli hajonnu ja sotkenu litkut sekasin...

                      Comment


                      • #12
                        Nesteiden häviämisestä A4 : ssä... Minun A4 on hävittänyt muutaman desin pakkaskauden alettua. Auto on yöt +2 asteisessa tallissa ja päivällä lämpeää firman pihassa roikassa pari tuntia.

                        Liekkö normaalia? Vuotoja ei päällepäin eikä tallin lattialla näy. Kakkosautostakin (Maksa3) oli hävinnyt nesteitä kun tarkistin.

                        Audiin tehty syksyllä jakopän remppa, jossa vesipumppu vaihdettu. Ennen pakkasia ei nestettä hävinnyt.

                        Comment


                          #13
                          Omassa A4:ssä ilmeni viime talvena mystisiä vuotoja, punainen lätäkkö jäi alle monesti ja saattoi kesken matkankin alkaa näyttämään varoitusvaloa vaikka säiliö oli viikko sitten täytetty.

                          Vuodot loppuivat paisarin korkin vaihdolla.

                          Comment


                          • #14
                            Itellä sytty toi vuosi takaperin ja totesin että vesipumppu sano sopimuksen irti. Epäilin ensin kohoa kun oli pikkuisen paskanen paisari mutta päästiin sit kalliimmalla onneks :D

                            Comment


                            • #15
                              Mikähän tossa mun kulkineessa on (A4 1.8), kun kesällä häviää nestettä n. litra kuukaudessa ja talvella ei oikeastaan yhtään? Vuotoja tutkittu korjaamollakin eikä oikein löydy mitään. Ei oo nesteet sekasin, eikä tee ylimääräistä painetta järjestelmään. Vähän vesipumppua on epäilty, mutta olen siirtänyt sen vaihtoa, kun menee sitten jakopään hilutkin samalla uusiks.

                              Comment


                              • #16
                                Jos ei vuotoa helpolla löydy niin ei muuta kuin painetesti jäähdytysjärjestelmälle. Varsinkin uudemmissa muoviset syylärin päädyt ovat usein osoittautuneet vuotokohdiksi. 1.8t koneissa taas termostaattikotelo on melko yleinen vuotokohde.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                  Jos ei vuotoa helpolla löydy niin ei muuta kuin painetesti jäähdytysjärjestelmälle. Varsinkin uudemmissa muoviset syylärin päädyt ovat usein osoittautuneet vuotokohdiksi. 1.8t koneissa taas termostaattikotelo on melko yleinen vuotokohde.
                                  Mitenkäs toi painetesti käytännössä tehdään?

                                  Comment


                                    #18
                                    Vaihdetaan normi korkin tilalle korkki jolla voidaan runtata paineilmaa järjestelmään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tai DIY-versio: Paisarin huohotinletku irti, johon klemmarilla sopiva rengasnippa, että saa painemittarin kiinni. Paisarin lähtö täytyy tukkia sopivalla tulpalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Osallistutaanpa tähänkin.

                                        Taksin (T5 2.5tdi 130hv) kone alkoi myös syödä jäähdytinnestettä.
                                        Homman teki mielenkiintoiseksi se ettei mistään löytynyt vuotoja.

                                        1. vaihdettiin vesipumppu. Ei apua.

                                        2. tulpattiin EGR:n pakokaasun lauhdutin. Ei apua.

                                        3. avattiin kansi jotta voitaisiin todeta kansipahvin kunto. Asentaja oli näkevinään pienen vuodon ja se
                                        vaihdettiin. Samalla kansi koeponnistettiin. Ei vuotoja. Ei apua.

                                        4. ja viimeinen vaihe tuli eteen kun nestettä alkoi kulua paljon. Kansi avattiin uudelleen ja jopas, löytyi halkeama 3.pakopuolelta.
                                        Ilmeisesti halkeama oli aluksi niin pieni ettei oireillut ennenkuin kone oli lämmin.
                                        Nyt (ONNEKSI) oli pahentunut ja voitiin korjata vaihtamalla käytetty tilalle.

                                        Rahaa paloi ja hermot meni kun 2. vaiheesta eteenpäin hommaa hoiti nyrkkipaja minun ohjeillani enkä heti uskonut maahantuojalta saatua (kallista) tietoa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pystyykös endoskoopilla tarkastamaan mitenkään luotettavasti meneekö jäähdytinnesteet mahdollisesti moottoriin? Elikäs jos kannessa olisi halkeama tai kansipahvissa vuoto?

                                          Comment


                                          • #22
                                            b5 S4:sta katosi toissa kesänä reilummalti vettä, niin että yhdessä startissa syttyi tuo varoitusvalo. Lisäsin varmaan litran verran vettä, kesä kun oli niin laihempikin seos riitti. Talvipakkasilla auto vuotikin sitten yhtenä aamuna kuin seula, vaikka sitä ennen vettä ei tarvinnut lisäillä. Vikaksi selvisi joku sähköinen vesipumppu joka oli todella hankalassa paikassa, ruostunut ja haljennut. Pumppu taisi olla 90 € ja työt 900 €.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos nesteet menee pyttyyn, niin sen näkee aika helposti jo tulpanreiästä ihan silmällä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vikaksi selvisi joku sähköinen vesipumppu joka oli todella hankalassa paikassa, ruostunut ja haljennut. Pumppu taisi olla 90 € ja työt 900 €.
                                                Pumppu taitaa maksaa enemmän, mutta jos töistä ovat 900€ velottaneet, niin huh!
                                                Imusarjan irrotus ei oo niin hirvee homma kuitenkaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  veikkaan laakkosta :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mitä 900 e ? Voiko olla todellista. Oisko tuo ihmepumppu ollut jälkijäähyn pumppu? En tiedä missä S4:ssa on, mutta S3:ssa se on ihan 5 min homma irrottaa.

                                                    Omasta S3 just irrotin eilen hieman saumasta kosteen näköisen jälkijäähyn pumpun, vaikka toimikin hyvin. Olihan siellä vedet vähän väärällä osastolla jo. No antaa sen tossa kuivua ja huomenna tiivisteliimat saumoihin ja kattoo vieläkö toimii. Vai hajosko vaan omista korjailuista.

                                                    Edit: Laakkosen hinnoista vielä, että itelle pelkkä alatukivarren vaihto taakse makso noin 330e. työn osuus jotain 200e luokkaa. En ois vaihdattanut, mutta vaihtoivat ennen kun ehdin hakeen auton pois ja olin antanut luvan. Eipä siinä muuta, mutta itte niitä nyt räplänneenä meni aikaa paskoilla vehkeillä irrottamiseen ja paikalleen laittamiseen max 1 h. Tiedä sitten kuinka paskat vehkeet niillä on.

                                                    Edit 13.1: Tiivisteliimat väliin ja pumppu kiinni. Hyvin toiminut ainakin pari päivää. Ja vuotoja ei ole vielä näkynyt. Hyvin korjautu pienellä vaivalla.
                                                    Viimeksi muokannut Joxuz; 13.1.2011, 11:19.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X