-02 Vuoden A4 Audissa 1.8t koneessa huomasin yhtenä päivänä kun tsekkasin öljyt, että öljytikkua nostaessa oli öljyn seassa pieni "kellertävä pisara" tuli heti mieleen, että onkohan mennyt nesteet sekasin. Noh, käytin konetta ja tutkin uudelleen, öljy oli ihan öljyn väristä, ja jälkiä kellertävästä pisarasta ei ollut. Öljy ei myöskään ollut harmaata. Tänään öljykorkissa oli samanmoinen pisara. Voiko tuo olla kondensiovettä? Meinaan vaan kun tuossahan on keltaiset pakkasnesteet, ja kuulemma noihin 1.8t koneisiin saa olla vaihtelemassa kansipahveja suht tiuhaan :/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T "kellertävä" "pisara" öljyn seassa
Collapse
X
-
-
Ja näillä keleillä kondenssioveden ja öljyn sekainen "majoneesi" öljykorkissakin on normaalia jos autolla ajetaan vain pätkä ajoa, eikä öljy ehdi lämmetä tarpeeksi veden haihtumiseksi.
Audin G12 nesteet ovat kyllä yleensä punaiset eikä keltaiset.
Comment
-
Itselleni tuli uutena tuo kannentiivisteiden taajaan vaihtuminen. Muistankohan yhdestä kaveripiirissä kuulleeni. Moottori on kuitenkin kokolailla yleinen, joten olisi luullut useammasta suunnasta tulleen samaa viestiä..
Comment
-
Hmm, aikalailla keltaiselle nuo nesteet mielestäni vaikuttaa, täytyy tänään tutkia tarkemmin. Voisko olla mahdollista että ois Merkkihuollossa laitettu väärät nesteet? Itse ostin ko auton keväällä, ja autossa on täydellinen huoltokirja siihen saakka. Käytetty vain valtuutettuja Audi huoltoja...
Comment
-
Kondensiovedeltä vaikuttaa, varsinkin näin pakkasilla.
Itsellä myöskin tulee tuota keltaista "majoneesia" öljykorkkiin aina, kun tulee ajettua vain töihin (n. 3km). Ei ollut havaittavissa moista, kun öljyt tarkistin Haaparannassa käynnin jäljiltä.
En ole koskaan kuullutkaan, että olisi keltaisia jäähdytysnesteitä edes? Nm. "Metsässä elänyt" :)
Comment
-
Voi paisarissa näyttää neste keltaiselle, riippuen tietysti paisarinkin väristä.
Itse "äänen" vain hämmästelin, kun ei moisto ole kohdalle osunut :)
Comment
-
jäähdytys nesteen väristä
kyl löytyy keltaisen väristäkin nestettä mut sitä ei käytetä kuin joissain harvoissa generaattoreissa ja se on jotain bio paskaa joka hajoaa täysin luonnossa ja pakkasen kestävyys vissiin täys nolla...
punaisia nesteitä löytyy erillaisia joita EI SAA sekoittaa. molemmat muistaakseni G12 merkinnällä ja sitten löytyy vielä G30 joka myös muistaakseni punainen. En muista mikä ainesosa oli eri mut joka tapauksessa ns. ryynittyy ja tukkii
Comment
-
tarkennus nesteisiin
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/609861/0
tosa on jotain punaisista nesteistä mut tiedä sitten motonetin luotettavuudesta itteä ainakin hieman epäilyttää mennä sekottamaan..
ketaisia nesteitä löytyy ainakin Volvo, renault, ford.
ilmeisesti keltaisia nesteitä on monoetyleeni, propyleeniglygoli ja etyleeniglygoli
tosa jotain keltaisista
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38402
Comment
-
punaisia nesteitä löytyy erillaisia joita EI SAA sekoittaa. molemmat muistaakseni G12 merkinnällä ja sitten löytyy vielä G30 joka myös muistaakseni punainen. En muista mikä ainesosa oli eri mut joka tapauksessa ns. ryynittyy ja tukkii
Eriväristä ei kannata sekoittaa punaiseen.
Comment
-
No nyt on taas tuonkin verran viisaampi, ei turhaa tietoa ole onneksi tämäkään!
OT: Tulee ketjun lukemisesta mieleen eskari / ala-aste ajan vesivärien kanssa läträilyt ;)
Comment
-
Ihmetyttää vaan, et kuin siel vois olla väärät nesteet? Edellinen omistaja on kummiski käyttäny pelkästään Audi-huoltoja... luulis että ne tietää mitä nestettä sinne kuuluu ruikkia... täytynee imaista ruutalla säiliöstä nestettä ja kaataa läpinäkyvään astiaan.. siitähän se selkiää
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja antti_aamunen Näytä viestiEntäs jos on sekoitettu punaista ja vihreää nestettä keskenään ja siitä on tullut keltaista?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiNo tuo on mullekki uutta. Sytkävahvistimia ja puolia menee mut paffista en oo kyllä kuullu.
Comment
-
Itselläni on mennyt 100000 km aikana yksi sytkä vahvistin eikä muuta.
Mutta kun ostin tuon saksan tuonti audin viisi vuotta sitten, jäähdystysnesteet oli aivan ruskeat. Pistin pesuaineet nesteen sekaan ja puotin ne pois avaamalla termostaattikopan. Alavesiletku oli aivan täynnä sellaista puuromaista mössöä, ilmeisesti oli mennyt punaiset ja vihreät/siniset nesteet sekaisin.
Piti täyttää ja tyhjentää jäähdytysjärjestelmä 5 kertaa vedellä, ennen kuin pudotettu vesi oli kirkasta. Sitten vaan punaiset aineet koneeseen ja menoksi, ne on säilynyt vieläkin punaisena vaikka paisuntasäiliön sisäpinta on vieläkin vähän ruskeahko.Viimeksi muokannut viltsu; 8.1.2011, 11:52.
Comment
Comment