Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7t: huono käynti 3000rpm alueella - tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.7t: huono käynti 3000rpm alueella - tehot kateissa

    Osaisko joku auttaa. Tänä aamuna tapahtui jotain outoa hyvin pian (ellei jopa heti lähtiessä - vaikea sanoa) kun lähdin ajamaan - ei meinannut saada kierroksia oikein yli 3000rpm isommilla vaihteilla. Pienillä vaihteilla (1, 2 ja 3) ei ole ongelmaa, mutta jo 4:lla alkaa olemaan. 6:lla ei meinaa jaksaa pitää kierroksia vaan laskee (motarilla ei oikein jaksa pitää 120km/h nopeutta yllä vaan laskee). Outoa on se, että jos vaihdan pienemmälle (6 -> 4) ja annan kierroksia niin jaksaa vetää kohtuullisesti - ei hyvin, mutta kuitenkin reilusti yli 3000rpm.

    Jossain vaiheessa aamun ajeluja ilmestyis moottorivalo tauluun ja VAG-COM antoi siitä seuraavaa:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 8D0 907 551 G
    Component and/or Version: 2.7l V6/5VT 0001
    Software Coding: 10711
    Work Shop Code: WSC 63351
    Additional Info: WAUZZZ8DZ1A110890 AUZ7Z0Y1611534
    2 Faults Found:
    17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
    P1129 - 35-00 - -
    17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
    P1127 - 35-00 - -

    Samaan syssyyn meni ilmeisesti startti jolla tavoin hajalle kun pitää aika kovaa meteliä startin jälkeen. Aivan kuin osuisi johonkin peltiin tai vastaavaa kun pyörii vapaasti - "rämisee" ikävästi.

    Mistä mahtaa olla kyse? Haku ei oikein antanut vastausta ongelmaan..

  • #2
    Tee painevuototesti. Seokset sekasin syystä tai toisesta. Ahto/imuvuoto ainakin vaikuttaa molempiin Bankeihin.

    Comment


    • #3
      Ei oikein onnistu testin teko - puuttuu työvälineitä vielä..

      Ahtovuoto ei oikein sovi tähän ongelmaan. Viimeksi kun oli ahtovuoto niin käyttäytyi aivan eri tavoin. Ko. vikakoodeja ei myöskään tullut.

      Imuvuodosta en osaa sanoa miten se käyttäytyy silloin.

      Työkaveri epäili, että voisi olla bensapumppu menossa. Silä oli ollut vähän samantyyppinen ongelma. Kun oli painanut kaasua niin pumppu oli tuottanut riittävästi, mutta normiajossa ei. Mittarissa on 150tkm, joten kilometrien puolesta ei olisi suuri yllätys vaikka olisikin pumppu menossa.

      Comment


      • #4
        Eihän ole remmiremonttia tehty viime aikoina?

        Comment


        • #5
          Ei ole tehty - vaan on kyllä aika tehdä. Kilometrit ja vuodet on täynnä vaihdolle.

          Comment


            #6
            maffi näyttää liikaa?

            Comment


            • #7
              Mulla antoi joskus viime talvena myös nuo system too rich-viat. Vaihdoin maffin niin homma oli sillä selvä, maffista tuli silloin tällöin intermittent-vikakoodi mutta harvemmin ei mitään koodeja.

              Comment


              • #8
                Kyllä amalin osui oikeaan. Ahtoputki oli päässyt osittain irti. Letkunkiristin oli se joka piti ääntä (osui kiilapyörään).

                No, toimihan se jopa useita minutteja OK. Lähti nimittäin nyt illalla uudestaan irti..prkl..

                Comment

                Working...