Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakoputkistoon maalia?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Pakoputkistoon maalia?

Mikä olisi hyvää maalia pakoputken päälle? Siis kyse nyt änärien osuudesta, jostain downpipestä eteenpäin. Kovin kuumanahan ei esim. änärin pinta enää käy eikä itse putkikaan, mutta toki liian kuumana normimaaleille. Ruosteenkesto on se ominaisuus, mitä eniten haussa.

Sinkkimaalit todettu huonoiksi, samoin kilikali-kuumakestot. Olisiko jokin pensselillä levitettävä kaminamaali tms. mitään? Kuumeneeko tarpeeksi, että maali kovettuu kunnolla? Joku jarrusatulamaali? Riittääkö lämmönkesto?

Tarkoitus saada orkkisputkistoille lisää elinvuosia. Pohjustukseksi siis hiekkapuhalluksella alkanut kukinta pois ja maalia pintaan. Ulkonäöllä ei luonnollisesti mitään väliä ja kustannukset+työt pitää pysyä sellaisina, että koko hommassa olisi järkeä ts. mielellään pensselikamaa.

Orkkisputkiston ollessa ruostumatonta terästä, voi maalin tarttuminen siihen olla vaikeahkoa. Hiekkapuhallus tosin auttaa asiaa.

Comment

Tietääkseni esim. traktoreiden pakoputkia maalataan jauhemaalilla. Tuli myös maalautettua ruohonleikkuriin tekemäni äänenvaimennin jauhemaalilla.

Kestävyydestä en vielä tarkemmin osaa sanoa, mutta ainakaan ensimmäisessä koekäytössä ei minkäänlaisia katkuja ollut ilmassa ja pinta pysyi hyvänä myös ne muutamat käyttökerrat, mitä konetta tuli itse käytettyä.
      Olettaisi, että jos pinta olisi kovin lyhyikäinen, niin ensimmäisellä käyttökerralla olisi katkuja ollut enemmänkin ilmassa.

EDIT: Teknoksen jauhemaalilla vaimennin maalattiin. Heillä varmaan olisi tietoa jauhemaalin soveltuvuudesta auton pakoputken maalaamiseen.

Comment

Eikö tuolla Marteliuksen valikoimissa ollut jopati tavan ruiskulla laitettavaa jauhemaalia?

Comment

Ei se maalaminen ulkopuolelta auta mitään, jos ruostumista yrität ehkäistä sillä. Kyllä se ruostuminen sisäpuolelta alkaa.

Comment

Sehän se tahtoo olla, että se kondensoituu sinne sisälle.

Comment

Oliko tähän jollain jotain vinkkiä? Ja ulkoapäin minulla on moni putki lähtenyt muhimaan. Eritoten hitsisaumojen kohdalta pöntön/putken liitoksesta tuppaa hapertumaan. Toki se sisältäpäinkin muhii, mutta että pysähtyisi edes toisesta suunnasta.

Comment

Rautakaupassa Horna kiuas ja kamiinamaali.

Comment

Itsekin olen uuniluukkuihin tarkoitettua alumiinimaalia laittanut, se ainakin kestää. En nyt kuollaksenikaan muista nimeä, joku pieni parin desin purkki se on. Löytyy jopa Prismasta.

Comment

Mustaa kaminamaalia taitaa löytyä tallin lokeroista nimenomaan kaminan maalauksen jäljiltä. Sitä sitten vissiin. Taitaa vain kestää ennen kuin kuivaa kunnolla eli kostuu uudelleen pari kertaa lämmetessään?

Kai se poliisi ymmärtää, jos lappu lattiassa vetää motarilla maalin kuivatuksia :)

Comment

Bilteman kuumakesto (600 C) kilikalia olen käyttänyt, on kestänyt ja pysynyt putkissa ja änkkäreissä hämmästyttävän hyvin. Olen n. vuorokauden kuluttua maalamisesta "uunikuivattanut" näitä varovasti kuumailmapuhaltimella ettei ekalla kerralla lämpiä liikaa, muuten kesii pois lähes saman tien.
                      Mastonin vastaava kilikali ei kestä ollenkaan.
                      Viimeksi muokannut hoff4; 1.2.2011, 23:48.

Comment

Eikös Horna ole jotain alumiinimaalia. Mökin kiukaan luukussa ei kestänyt kuin hetken ja tosi vähän tuli suolateillä sen kanssa suhattua. Hapekas lähdevesi oli jo liian stydiä kamaa sille maalille. Pakosarjoissahan Hornaa on käytetty, mutta eikös se ole enemmänkin väri, eikä suoja-aine, kalvo.

Musta kaminamaali taitaa olla Hornaa paksumpaa. Siinä mielessä voisi jotain suojatakin.

Comment

"Dinitrol 8050 ALUMIINIMAALI +800° C astetta kestävä alumiinimaali, jolla on hyvät korroosionesto-ominaisuudet. Sisältää 99,5% puhdasta alumiinia. Sopii esimerkiksi pakoputkien ja savuhormien maalaukseen. Myös koristemaalaukseen." Kertoo Dinolin tuotekuvasto. Ja täältä sitä kai saa

Comment

Itse vetäisin alumiinisinkkimaalilla, Kestää pirun hyvin jarrurummuissakin. Teollisuudessa tuolla olen maalaillut tulistetunhöyryn venttiileitä hyvin kokemuksin.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Drunkenmunky Näytä viesti
                              "Dinitrol 8050 ALUMIINIMAALI +800° C astetta kestävä alumiinimaali, jolla on hyvät korroosionesto-ominaisuudet. Sisältää 99,5% puhdasta alumiinia. Sopii esimerkiksi pakoputkien ja savuhormien maalaukseen. Myös koristemaalaukseen." Kertoo Dinolin tuotekuvasto. Ja täältä sitä kai saa
                              Tuota on kokeiltu, kun motonetissä tuota myyvät. Ei kovin kauaa paikallaan pysyny vaikka maalattiin hiekkapuhalletulle pinnalle. En suosittele.

Seuraavaksi lähtee kokeiluun mipan lämpömaali.

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viesti
                              Itse vetäisin alumiinisinkkimaalilla, Kestää pirun hyvin jarrurummuissakin. Teollisuudessa tuolla olen maalaillut tulistetunhöyryn venttiileitä hyvin kokemuksin.
                              Linkkiä tuotteeseen?

Comment

Vanha, mutta mites mipa toimi? Pakosarja ja pesä pitäisi maalata, mutta vht:n kilikalit on pannassa ja jotain korvaavaa pitäisi nyt löytää. Mietin ensin tuota motonetin dinitrolia, mutta jos sekään ei hääviä ole....

Comment

Vaiko marteliukselta keramiikka pinnoitteet

Comment

Prätkäpuolella muistaakseni tätä kehuttu: http://www.nettimaalikauppa.fi/VHT-Flame-Proof

Comment

Joo siis tuota VHT:n maalia olen käyttänyt mutta : "VHT tuotteet sisältävät tolueenia, jota sisältävien tuotteiden myyminen yksityiskuluttajielle on yksiselitteisesti kiellettyä EU alueella. Jos olet ammattikäyttäjä ja haluat tilata VHT tuotteita ota yhteyttä sähköpostilla (webshop@stirwell.fi)."
                                      Pitääpä koittaa jos tuttu maalari saa tilattua.

Comment

Tero, ei saa.
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=146765

Comment

Working...
                                        X