Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hurjat päästöt Audi 80 -92 2,0E ABK (VIKA KORJATTU)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    G42, G62 ja G19 on anturien positioita. En muista enää ulkoa, mikä oli ilmamassamittarin positio. Anturi voi olla viallinen. Näissä taisi olla mekaaninen mittari, jossa vipu liikkuu vastuksen päällä. Vastus kuluu ajan saatossa ja monesti pieni siirto palauttaa toimintakunnon. Kannattaahan sekin kokeilla.

    Suosittelisin myös sen sytytyksen perusastuksen uudelleen tarkistusta. Tuo heittely kuulostaisi sille, että kone ei ole ollut säätötilassa, jolloin ennakko varmasti elää hieman.

    Comment


    • #32
      Ei hajuakaan toimiiko tässä, mutta parissa muussa konsernin aikakauden autossa sytkä laitetaan säätötilaan ottamalla vedenlämpöanturilta johto irti.

      Comment


      • #33
        Hei, audi 80 1992 abk 2.0e. 204tkm ajettu. Päästöt edelleen korkealla. Vaihdettu lämpötilaanturi, sytytys säädetty (auto käyntiin lämpötilaanturi irti ja säätö). Lambda mitattu ehjä, ilmamäämittari siirretty urilta pois ehjälle pinnalle (hiukan laski päästöt) sytystysjohdot, pyöriä ja kansi vaihdettu 2015, nyt puhdistettu, öljyt+suodatin, ilmanputsari vaihdettu. Kone käy hyvin ja kiihtyy normaalisti. Yhden asian huomasin öljykorkin ottaa irti alkaa käydä epätasaisesti, se eo taida olla normaalia, mihin voisi viitata. Voisiko olla venttiilivarren kumit, männän öljyrengas rikki....
        kiitos jos saisi lisä apuja ratkaisuun.

        Comment


        • #34
          Toimiikohan huohotuksen takaiskut oikein? Letkut on varmaan jotakuin ehjiä, kun korkin irrotus vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Siinä koneen takaosassa (muistaakseni) on sellainen pannukakku, näyttää vähän Star Trekin Enterprice-alukselta. Se on yksi potentiaalinen vikapaikka.

          En oikein jaksa uskoa männänrenkaisiin, tai venttiilivarrenkumeihin noilla oireilla.

          Comment


          • #35
            Pistä ne päästöt tänne näkyviin. Miten on lambda mitattu ? Onko Boschin anturi ?

            Comment


            • #36
              Jatketaas tähän kun omassa 2.0 Abk koneessakin oli päästöjen kans ongelmaa. Nimenomaan tuo Co% oli kohollaan. Näytti 0.95 kun sallittu 0.3. Eka keino oli tankata E85 ja koittaa päästä helpolla.Ei auttanut täysin, Co% putosi 0.75.

              Sen jälkeen kaikkien huohotus-, ja alipaineletkujen tarkastus irroittamalla ne ja taivuttelemalla käsissä.Kaikki ehjiä.Sytytyksen tarkistus VCDS:llä ; sinisen lämpötila-anturin johto irti ja kierrokset 2000rpm.Measuring blockeista näät että ajoitus on 6astetta kuten pitääkin.Lämpötila-anturin johto takaisin ja toimivuuden tarkistus Measuring blockeista.Toimii.Tulpat Bosch ja johdot Beru oli vaihdettu alle 5000km takaperin niin uskoin niiden olevan kunnossa.Mitä tuohon jää vaihdettavaa ? Lambda ja ilmamäärämittari. Lambdan vaihdoin Bosch merkkiseen ja takaisin katsastukseen. Oli silmiä avaava näky kun nyt päästöt meni heittämällä läpi.
              Eli jos nuo Co% päästöt on kohollaan ja muut kunnossa niin ekaksi lambda vaihtoon. Vanhallakin oli lambda-arvo kunnossa mutta eipä toiminut silti oikein.Ja ei sitä halvinta joka kestää yhden katsastuksen ja seuraavana vuonna saa taas miettiä mitähän nyt vaihtaisi.

              Comment


              • #37
                Jatketaas tähän tarinointia oman ajokin ongelmista.
                Eli tuli hommattua kesäautoksi -97 cabriolet ABK koneella ja yllätys että melkosen rikkaalla käy tuo. (Tiesin kyllä jo ennen ostamista, että ongelmia on)

                Oireina lämpöisenä tupsuttelu tyhjäkäynnillä, mustaa pölläyttelee putkesta ja tehot hukassa varsinkin isommilla kierroksilla ja kun päästää tyhjäkäynnille, niin meinaa kyykätä ja joskus niin tekeekin. Bensaa menee ihan kiitettävästi.

                Osia vaihdettuna:
                Ecu, lambda, jakaja+kansi+piuhat, vaf ainakin.
                Ei tietoa, mitkä on kokonaan uusia. Lambdasta ainakin oli boschin paketti peräkontissa.
                ​​​​​
                Editoin tästä kohtaa turhat lätinät pois, kun kerkesin selvitellä asioita ennen vastauksia.

                Updeittailua:
                Pakokaasutesteriin en vielä ole päässyt, ehkä vkloppuna nyt varsinkin kun sain koneen pelittämään paljon jouhevammin.

                Ajotuksen säätö ja vaf jousen kiristys auttoi tässä kohtaa jonkin verran käyntiin...

                Siltikin lambdan mustasta karvasta maata vasten mitattuna näyttää edelleen koko ajan ~0.85v

                Nyt seuraavaks testeriin ja sit ollaan vähän viisaampia taas tämän kanssa.
                Viimeksi muokannut Pexter; 14.5.2024, 20:47.

                Comment


                • #38
                  Jatketaas uudella viestillä, jos jollain olisi joku idea uusille kysymyksille. Edellisestä viestistä muokkailin turhia lätinöitä pois...

                  Edellisen jälkeen käytin auton mittarilla ja todennettiin rikkaalla käynti. Co% ~12 hujakoilla.
                  Seuraavaks vaihdoin auton mukana tulleen ecun kiinni ja alko näyttää jo lupaavalta, kun nyt onnistui säätää vafin jousella seos niin, että lambdan karvasta mitattuna seoksen säätö pelitti eli voltit heitteli 0.1v-0.8v
                  Kauaa ei tämäkään lysti kestänyt, kun pikku hiljaa alko ongelmia tulla ja alkuperäiset oireet palaili takaisin.

                  Tällä hetkellä ilmoilla olevat ihmetykset:
                  Jos lambda näyttää järkiperäisiä voltteja mustasta langasta maita vasten, voiko se silti olla rikki?
                  Vaf kansi auki, kone käyntiin ja kun vafin "heijaria" pakottaa pienemmälle, niin lambda kyllä reagoi, että seos on muuttunut ja pudottaa voltit nollille ja päin vastoin.
                  Lambdalta eculle menevä johto oli ok, unohdin vaan varmistaa, että oikeaan pinniin tulee, mutta en usko että niitä pinnejä olisi ropellettu... Mutta pakko sekin on varmistaa vielä.

                  Kuinka todennäköistä, että itse ECU olisi sökö?
                  Auton mukana tuli 2 ecua, kumpikaan ei ole auton orkkis ja yhtälailla molemmat käyttäytyy huonosti erolla että toisesta saa erilaisia lukemia vcds:n kautta. Toinen ecu jopa näytti measuring block 006 alla lambda factor 0.87 joka ei muuttunut kyllä yhtään mihinkään, vaikka mitä teki. Ja se ei kai kuuluisi olla edes tuossa blockissa, mutta siellä se oli.
                  Tässä voi olla oma mausteensa sillä, että joku edellinen omistaja tuhonnut ne orkkis 2+2 liittimet ja vedellyt oman obd2 portin ratin alle.

                  Heitetääs yks vielä, et bensanpaineensäädintä ei kaiketi ole vaihdettu. Sitä ei taida pystyä mitenkään toteamaan että sökö on, eli raakasti uutta tilalle vaan?

                  Itellä nyt semmonen kuva tästä kokonaisuudesta, että lambda ok, ecu saa tiedon että rikkalla mennään, mutta joko se ecu ei osaa korjata tilannetta tai sitten se ei pysty korjaamaan. Eli oma veikkaus joko ecu tai sit esim tuo bensanpaine, että liian paljon menee keittoo ecun tahtomatta teki se sitten mitä korjauksia tahansa ?
                  ​​​​​​
                  Anteeks melkosen pitkä stoori taas, haluan vaan mahollisimman paljon tietoa, ennen kuin alan näitä jo vaihdettuja osia vaihtelemaan uudelleen.
                  ​​

                  Comment


                  • #39
                    Korkea CO meinaa epätäydellistä palamista. Ilmeisesti HC on myös koholla ja jäännöshappi nollissa, kun tuomio oli rikas seos?
                    Olihan tulpat katsottu? Myös puristukset voi mitata, jotta varmistuu, ettei esim. venttiili(t) jää kantamaan.

                    Jos siellä on myös jäännöshappea, kannattaa käydä huohotus ja imuletkut läpi, saako ilmamassamittarin ohi tuotetta.

                    Comment


                    • #40
                      HC oli ~500 tuntumassa ja happi reilusti alle 1%, tarkkoja lukuja en nyt muista ulkoa...

                      Tulpat on suht uuden näköiset ngk bur6et kolmella sakaralla, ja niitä olen muutaman kerran putsaillut tässä säätöjen aikana.
                      Puristuksia en ole saanut vielä mitattua, mutta voisi nekin käydä tarkistamassa. Auto lähtee käyntiin kuitenkin tosi helpolla ja muutenkin käynti tuntuu siistiltä silloin, kun seos ei aivan metässä ole.
                      Autoa käytin pakokaasujen mittauksen aikaan niin, että huohotuksen letkut oli irti imuletkusta ja sen reikä tulpattuna. Ainoa on tuo tyhjäkäynnin letku, mutta se näyttää ehjälle.
                      Huohotin ilmoille auton käydessä ei putkesta juuri mitään tuprutellut. Tyhjäkäynnillä pieni hönkä.
                      ​​​
                      Tilasin tänään uuden lämpötila anturin ihan varuilta, samalla uusi bensatankinkorkki, kun siellä joskus "kova" alipaine ollut. Semmonen reipas huokasu korkkia avatessa.. eikös tämän pitäs periaatteessa viedä seosta ennemmin laihalle, mut piti se nyt kuitenkin hommata. Bensanpaineensäädin on hankinnassa myös, en vielä ole kerennyt kuitenkaan tilata.
                      Jos näillä ei muutu, niin seuraavana lambda ja sit ei taida jäädä kuin tuo ecu jäljelle. Ja johdotukset, se on oma rojekti se sit :)

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                        Korkea CO meinaa epätäydellistä palamista. Ilmeisesti HC on myös koholla ja jäännöshappi nollissa, kun tuomio oli rikas seos?
                        co kertoo seoksen, hc palamisen. Jäännöshappeakin saa vähän olla, <1%..

                        Comment


                        • #42
                          Nyt on vaihdettu uusi lämpöanturi, bensanpaineensäädin, tankin korkki, pcv venttiili ja tsekkailtu alipaineletkuista vuotoja ja niitä en löytänyt.
                          Puristuspaineet mittasin tamforcen halppis mittarilla:
                          13.2
                          13.0
                          ​​​13.2
                          13.5
                          Eli ainakin tasaiset ovat, mutta mittarin lukemaa ei ole kalibroitu millään...

                          Jääkö tähän nyt enää ecu jäljelle?
                          Tai ecun johdotus.
                          Jollain jos olisi 100% varmasti toimiva ecu, mitä voisi kokeilla tähän ?

                          Comment


                          • #43
                            Mites lambda-anturi ?

                            Comment


                            • #44
                              Edellinen omistaja vaihtanut ja boschin boksi oli romujen seassa auton mukana. Bosch protectin mukaan vielä aito versio

                              Comment


                              • #45
                                Onko kellään tietoa ecu:n pinnien järjestyksestä ja lähinnä siitä, että onko niiden välillä eroja riippuen osanumeron loppukirjaimesta? Tai jos jollain on faktaa, että mikä ecu on varmasti ollut ABK koneisessa cabriossa suunnilleen samoihin vuosiin, niin sekin auttaisi.
                                Itellä siis 2kpl ecuja, kumpikaan ei tod.näk. ole auton alkuperäinen, kun toinen päivätty -93 ja toinen -95 ja autohan on valmistunut 1997.
                                Toinen ecu 039 906 024 A / 5WP4 144 ja toinen 039 906 024 D / 5WP4 185. Nuo molemmat on ABK koneelle tarkoitettuja, mutta onko 80/coupe/cabrio autokohtaisia eroja?
                                Tällä hetkellä toinen ecu näyttää enemmän/paremmin kuin toinen ja se toinen sekoilee ihan huolella. Yhdessäkin measuring blockissa on "O/é-Á" arvona.
                                Viimeksi muokannut Pexter; 24.5.2024, 09:02.

                                Comment


                                • #46
                                  Hellurei,

                                  Taas on pulikkaa vaihettu ja asoftaajan sanoin "kun mikään ei vaikuta".

                                  Onko jollain faktaa tai onko jollain abk koneinen vekotin, että voisi varmistaa, tuleeko eculta (tai mistä johto tuleekaan) jännite siihen johtoon mihin lambdan signaali piuha liitetään?
                                  Se yksinäinen piuha siis. Itsellä siihen tulee ~10v koneen ollessa sammutettuna ja virrat pois.
                                  Kuulostaa oudolta, mutta tässä kohtaa ei uskalla epäillä enää mitään...

                                  Vaikuttaako kaasuläpän asentotunnistin päästöihin?
                                  Se on vielä uusimatta.
                                  Entä onko mahdollista, että joskus vaihdettu väärät/liian suuret suuttimet?

                                  Tähän mennessä vaihdettua:
                                  Ecu (f päätteinen)
                                  Lambda (bosch)
                                  Ilmamäärämittari (avaamaton)
                                  Lämpöanturi
                                  Pcv venttiili
                                  Tulpat
                                  Johdot
                                  Jakaja
                                  Rele30 (ei alkuperäinen, tarviisko olla?)
                                  Isv putsattu ja liikkuu/napsuu herkästi.
                                  Ei alipainevuotoja bräkleenillä testattuna.
                                  Huohotin homma poistettuna käytöstä ja imuletkun reikä tukittuna ei kait aivan niin rikkaalla käy, mutta 0.65-0.7v tuntumassa koko ajan lambda, ei käytä yhtään alempana.
                                  Nyt ei ilmamäärämittarin ja lambdan vaihdon jälkeen ole päästöjä mitattu, mutta tyhjäkäynti hieman röpeltää ja tuo lambdan mittaus ei kait aivan kohdallaan.

                                  Pitää putsailla tulpat ja käyttää mittarissa, että onko mitään muutosta edelliseen
                                  ​​​
                                  Viimeksi muokannut Pexter; 1.7.2024, 17:49.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onkohan jakoa tarkistettu?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tarkistettu on ja sytty säädetty myös samalla.
                                      Syttyä hieman arvellut, että meniköhän ihan 100 varmasti oikein.
                                      Nyppäsin lämpöanturin johdon irti ennen säätöä, mutta ihan kun oisin jostain lukenut, että olis pitäny antaa kaasua muutaman kerran ennen sytytyksen säätöä. Pitääkö paikkaansa?

                                      Bensanpaineensäädin on myös vaihdettu.
                                      ​​​​
                                      Viimeksi muokannut Pexter; 1.7.2024, 20:07.

                                      Comment


                                      • #49
                                        http://reflectionsandshadows.com/cabby/digi-time.jpg

                                        Tuossa jotkin digifantin sytkän säädön tiedot.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kiitos!
                                          Mutta ei ollut apuja. Pyörittelin jakajaa edestakasin ja mittari oli samalla kiinni lambdan johdossa.
                                          0.8-1.0v näytti ihan sama mihin käänsi. Lopuksi laitoin lampulla uudelleen kohdilleen, ainakin näin omasta mielestä :)

                                          Tietääkö joku, tai osaako joku tulkita sähkökaavioita, että mihin tuo lambdan signaalijoho menee?
                                          Jos ihan lonkalta vetelis uuden johdon sille ja kahtois, vaikuttaako mihinkään.

                                          Voiko suuttimet olla niin holot, että normi ajotuksilla työntää liikaa lientä?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eikös tuo nyt näytä ihan oikein, 0.8 meinaa että rikkaalla käy. Muutenkin lambdan signaalin tulkitsemiseen yleismittari väärä työkalu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mulla oli aikoinaan melko samanlainen vaihdettujen osien lista samassa koneessa kun yritin saada käymään sen kunnolla. Suuttimetkin vaihdoin ja sit luovutin. Seuraava omistaja väitti saaneensa kuntoon kun vei korjaamolle ja tekivät jonkun "perussäädön" virranjakajalle. Mulle jäi sellanen mielikuva asiasta et se ohje mikä löytyy netistä sytytyksen säätöön ei toimi tässä koneessa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jahas, jatketaas tätä taas. Talvi huilattu ja nyt alkaa kiinnostelee taas cabrion rassaaminen.

                                                Sen verran päästy eteenpäin tässä, että joku sähkö hässäkkä tämä vika taitaa nyt olla.
                                                Nyt on korjausopus saatu käsiin ja sen mukaan lähdin mittailemaan paikkoja ja yksi vika ainakin oli ECU:n virransyöttö lambdalle.
                                                Opas kertoo näin:
                                                Checking wiring
                                                - Connect up multimeter for voltage measurement between connector of signal wire to engine control unit
                                                and engine earth.
                                                - Switch on ignition.
                                                - Specification: 450 ± 50 mV

                                                Ja minullahan tuo näyttää ~850mV 039906024D ecu kytkettynä. Nuo kaksi muuta ecua antaa 12v tänne, joten ne meni hylkyyn nyt heti.
                                                Syystä tai toisesta se antaa sinne liikaa jännitettä nyt. Oppaassa ei ollut kytkentäkaavioita mukana, niin ei pysty niistä tarkistaa, että mistä/mihin kaikkialle nuo piuhat vie. Ainut oli, että ecu pin17 tuo menee ja sinne on siitä kyllä yhteys.
                                                ecu irroitettuna siinä piuhassa ei ole jännitettä eikä se ole maissa, eli voisi hyvinkin olla ehjä piuha.

                                                Nyt itellä päälimmäisenä mielessä se, että ecu on joko väärä tai rikkinäinen. Tuo siis vag numero 039906024D ja Siemens 5WP4 185, paljon on netissä tarjolla samalla vag numerolla mutta Siemens 5WP4 174.
                                                Onko tuo 174 ja 185 ero näissä vain joku versio/softa päivitys tms vai voisko olla jopa, että joku toiminnallinen ero tullut ja sitä kautta olisi väärä ecu tähän? Vag numeron perusteella siis pitäisi olla käypänen purkki.

                                                Tuo käyttäytyy tuon lambdan/ecun kanssa nyt niin, että kun mittaa yleismittarilla siitä lambdan signaalista maihin, niin 900mV melko tasaseen näyttää, eli rikkaalla edelleen mennään.
                                                Samaan aikaan VCDS sanoo että ~0.45V eli sen mielestä seos ois aika passeli.
                                                Sit pikkusen antaa ilmaa koneelle "mafin" ohi ja molemmat mittaustavat näyttää, että laihalle ollaan menossa ja ecu korjaa tilanteen nostamalla suuttimien aukioloaikaa saadakseen vcds näyttämään taas sen ~0.45V.

                                                Tuon ECU:n jos sais jostain varmistettua, että mikä siellä 100% varmasti pitäs olla/toimia, niin vois kai sitä yhden vielä hommata lisää.
                                                Ja jos jollain on toimiva ABK koneinen vekotin, niin jos kehtais käydä mittaamassa kone sammuksissa, mutta virrat päällä, että mitä volttia tulee lambdan signaaliin kun mittaa maita vasten.
                                                Tai jos jollain ois sähkökaavioita tähän niin seki ois aika mainio juttu.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Lambdan output jännitehän ei ole tasainen vaan jonkun sortin aaltomuoto jonka perässä perus digitaalinen yleismittari ei pysy. Tarvis oskilloskoopilla mitata.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Unohtui mainita, että katsottu myös oskilloskoopilla. Ei mikään korjaamotason vehe, vaan joku kinukki zoyi tms merkkinen, mutta samaa se näyttää sekin.
                                                    Ja omien tutkimusten mukaan ei lambda niin nopeaa sykliä tee, etteikö siinä laadukas/rivakka yleismittari pysy perässä. Varsinkin kun ei se nyt tällä hetkellä tee sitä sykliä, vaan pysyy aika tasaseen tuolla 0.9V

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Muita hommia tutkiessa tuli netissä vastaan ns. lambda emulaattori. Siitä sit mittaamaan ecun liittimestä lambdan signaalipiuhan vastusta ja se oli 2.5ohm. Minun käsityksen mukaan tuo pitäis olla ihan pelkkä eristetty piuha joten melko iso vastus siihen nähen.
                                                      Ecun päässä eikä kuskin jalkotilasta löytynyt mitään virityksiä tästä piuhasta, niin ajattelin kysyä josko löytyis joku joka voisi varmistaa/mitata tms tämän piuhan oikean vastuksen?
                                                      Loput johdostahan menee kojelaudan takana, niin se olis seuraavana sitten purkulistalla :)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Lambda tuskin tässä nyt ongelma. Ei noin huonoa käyntiä saa sillä aikaan. Noin railakas rikas seos vaatii jo isoa imuvuotoa tai kusevaa suutinta. Mitään vikakoodeköja ei varmaan ollut?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Noniin, homma alkaa selviämään.

                                                          Ecu pin42, mikä pitäis olla maadotuspiste, oli tässä suoraan akun 12V.
                                                          Siinä samassa pinnissä on toinen piuha, joka on jotenkin kytköksissä lambdan signaaliin. Kulkee samassa kuoressa sen signaalin kanssa, liekkö joku häiriönpoisto tms. en tiedä.

                                                          Vedin sen maadotuksen (12V) poikki ja tinailin uuden piuhan ja sen pulttasin runkoon väliaikaisesti.
                                                          Jo alkoi nuo testausmittaukset näyttämään paremmalta. Virrat päällä, auto sammuksissa 470mV lambdalla maihin ja nyt sitten auto käynnissä näyttää molemmat sekä yleismittari ja vcds molemmat samaa lukemaa ja heittelee 0.5V molemmin puolin. Ei vaan ihan nouse tarpeeksi ylös, jää alle 0.7V niin mahdollista että jokin alipainevuoto vielä jostain löytyy.

                                                          Nyt tuli uutena ominaisuutena semmonen, että hetken tyhjäkäynnillä ollessaan alkaa kierrokset putoo ja ennen kun isv kerkee korjailla, niin sammua tumpsahtaa.
                                                          Tästä mielestäni olen jostain jo moneen kymmeneen kertaan lukenut, niin eiköhän sekin selviä.
                                                          Tämä lambdan toiminnan kuntoon saaminen oli nyt eräänlainen voitto tässä taistelussa.
                                                          Minua ennen ainakin pari edellistä omistajaa taistelleet tämän kanssa ja syypää tuo yks perhanan karva :)

                                                          Joskus tutkittava, että miks siinä se 12V on, mutta toistaseks se saa vielä odotella.
                                                          Nyt vaan joku ehtoo pajalle päästöjä koittaa ja jos näyttää hyvältä, niin mahdollista että kevään cruisingit koittaa vielä tämän kanssa.

                                                          Täytyy vielä ne päästöt joskus tähän ketjuun kuitata, mut uskosin tämän olevan ainakin melkovarmasti nyt tämän aiheen osalta kunnossa.
                                                          Kiitos kaikille lukijoille ja kirjottaneille. Jospa tästä höpöttelystä on joskus jollekkin muullekkin vielä hyötyä.

                                                          ​​​​​​Liitteeks laitan vielä kuvan, mikä tuon pin42 jälille johdatteli.
                                                          EDIT: En siis tiedä 100% varmuudella, onko tuo kuva juuri abk koneen kaavio. Pinnit, johtojen värit ja anturien tunnisteet täsmäs ni sillä mentiin :)
                                                          Viimeksi muokannut Pexter; 14.4.2025, 21:49.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Siinä laput. Vähän tyhjäkäynti vielä kettuilee, mut kaippa sen noilla tiketeillä vois koittaa leimata

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tuo maadoitus on vedetty imusarjaan, lähtisin sieltä etsimään vikaa, jos kyseinen piuha jännitteellinen.

                                                              Vai siis antaako 12v ulos ecun pinnistä?
                                                              Viimeksi muokannut VilleP; 15.4.2025, 17:13.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X