Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eli on tullut tehtyä seuraavaa.

    Irrotin siitä mustan kumiputken päältä sellaisen keltaisen tulpan ja painoin syntyneestä reiästä meisselillä tuota kiekkoa. Eli ilmeisesti liikutin sitä siis väärään suuntaa. Meniköhän se nyt sitten tuon toiminnan takia rikki.

    Koetin saada sen kumin siitä kokonaan irti mutta pakkasen kangistamaa kumia ei uskaltanut kovin mahdottomasti repiä.

    Mitenkäs muuten kun tuolla myydään muuta palstalla joku kauppaa KV-moottoria melko kukkaroystävälliseen hintaan. Onko noissa NF ja KV moottoreissa paljonkin yhteneväistyyttä? Vois vaikka varulta ostaa tuon koneen, jos siitä osia edes jossain määrin kävisi itselle.

    Comment


    • #32
      Ei se siitä rikki mene, jos et nyt väkisin painanu hulluna. Sen kuuluukin joustaa vähän alaspäin, mutta alas on väärä suunta, ylös sen pitäis nousta :D

      KV on ainakin eri ruiskulla varustettu kuin tämä NF. NFssä on ainakin sähkö "herkkuja" mukana huomattavasti enemmän. Enemmän tietävät kumotkoon väitteen.
      Viimeksi muokannut Mehtala; 1.1.2011, 22:34.

      Comment


        #33
        No niin, viime yönä saatiin auto viimein hallin lämpöön ja tänä aamuna pääsi oikein tosissaan tutkimaan konepellin alaisia tapahtumia.

        Sain määräjakajan lautasen näkyviin ja se liikkui vallan sulavasti. Sihti, joka siinä yläpuolelta lähtevässä kumiputkessa on, oli myös melko puhdas. Puhdistin sen joka tapauksessa, kun se kerran kourassa oli. Se keltaisesta korkista tapahtunut tökkimisyritys oli vain painanut muutaman montun tuohon sihtiin.

        Kun määräjakajan lautanen oli hyvin siinä esillä, tehtiin seuraava koe. Meisseli kiilaksi lautasen alle ja starttaus. Samalla tarkkailtiin tuleeko bensaa suuttimen lähdöstä, joka on määräjakajan päällä. No, bensaa tuli, mutta melko laiskasti. Melkein, kuin olisi kattila kuohunut yli.
        Olettaisin siis nyt, että bensapumppu pyörii, muttei jaksa tuottaa riittävää painetta suuttimille.

        Täytyy siis suunnata autoilevan ihmisen paratiisiin eli Motonettiin ja ostella uusi pumppu. Samalla voisi ostaa jakohihnaan tulevat osat ja vaihtaa mielenrauhansa takia ne. Onkos nämä koneet miten kranttuja tuon termostaattinsa suhteen vai onko muilla Motonetin termarit toiminut?

        Mitenkäs tämä minun ostoslista nyt sitten muotoutuu? Konekoodi on tosiaan NF ja alustanumerolla kun tarkastettiin, niin auto on jotain vanhempaa mallia. Kummastusta herättävät seuraavat asiat:
        - Netistä kun tutkin tuota NF-konetta, niin siellä ilmoitettiin että tuohon koneeseen ei katalysaattoria kuulu. Omassa rekisteriotteessa katti kumminkin on merkitty ja autonkin alta mokoma pönttö löytyy.
        - Ovenkahvojen mukaan auto olisi jo uudempaa mallia.
        - Mittaristosta löytyy moottorin häiriövalo, joten onko tuo nyt k-jet vai ke-jet? (Edellä tässä keskustelussa on todettu, että tällä perusteella kyseessä olisi ke-jet)

        Ostoslistalla ovat siis bensapumppu ja jakohihnan vaihtohilut. Bensapumppu ei varmaankaan ole tämä, vai pääsikö tässä nyt muka noin halvalla?
        Jakohihna on siis tämä sarja, mutta mitenkäs vesipumppu? Pitäisikö tuohon vaihtaa 18mm vai 19mm hihnalle tarkoitettu pumppu. Vanha hihna on tönärillä mitattuna 18mm.

        Edit:
        Unohtuipa kysyä vielä noista jarruista tässä samassa yhteydessä. Eli autossa pitäis rekisteriotteen mukaan olla ABS-jarrut ja kojataulustakin löytyy absien poiskytkentä nappula.
        Käytännössä jarrut kumminkin menevät iloisesti lukoon ja pysyvät lukossa, kun liukkaalla jarruttaa.
        Merkkivalo on pimeänä, mutta veikkaan että sinne on tehty polttimon irroitus korjaus. Koetin metsästää ABS-relettä ja sulaketta ja löysinkin kuskin puolen jalkatilasta releen, jossa oli 10A sulake päällä. Sulakkeen päällä oli nro. 76 ja jos oikein tulkkasin niin sulake on paikalla 8.
        Voiko tuota sulaketta mitata virtamittarilla tai jotenkin muuten kokeilla sen toimintaa?
        Viimeksi muokannut Lipponen; 2.1.2011, 13:57.

        Comment


        • #34
          tuo on mekaaninen pumppu, eli tarkoitettu kasutin malleihin. Mitä haet, on ruiskutuspumppu, joka on tämä tai tämä.

          Vesipumpussa on erona tuon hihnan leveyden lisäksi hammastus. Toisessa on tiheämpi hammastus, mutta en muista kummassa niistä. Kannattaa ottaa vanha hihna joukkoon kun menee ostoksille että saa varmasti oikeat osat. Hihna on ainakin tuossa omassa NGssä vaihtunut 5/88 tuohon tiheämpihampaiseen hihnaan.

          Kannattaa uusia Polttoainesuodatin samalla, sekin voi olla tiensä päässä eikä sen vuoksi päästä tavaraa läpi tarpeeksi. Hengst merkkinen oli ainakin halvin 17€, kun M-filter oli 30€+.

          Lisäksi tuo hihnaa on 120 ja 142 hampaisena, suosittelisin laskemaan ne hampaat hihnasta ihan varuiksi. :)
          Viimeksi muokannut Mehtala; 2.1.2011, 15:30.

          Comment


          • #35
            Koneen valmistusnumeron mukaan löytyi meidän NF-koneeseen oikeanlainen sarja jakopään osia. Tai se on vielä laittamatta paikoilleen, mutta ainakin koneen numerolla nuo valittiin varaosaliikkeen listasta. Olikohan se vanhemmassa NF:ssä, jossa on isompi ohjainrulla ja uudemmassa pienempi.
            Hyvin hatara muistikuva, että vanhemmassa olisi ollut 75mm ohjainrullan halkaisija. Koneen numero löytyi kannentiivisteen sauman korkeudelta/vierestä, noin öljytikun kohdilta lohkon kyljestä. Taitaa olla sen löytämäsi NF-koodin jatkeena.

            Meidän NF on vanhempaa mallia (Auton korissa vanhemmat ovenkahvat, uudempi takaluukku). Kuitin kaivoin esille ja siinä olisi vesipumppu merkitty VP690 54,20E, hihna G1163 9,70e. Vesipumpun merkkiä en muista, mutta ainakin Bugatti vesipumppuja kannattaa viimeiseen saakka koittaa vältellä. Ohjainrullan kuittia en löytänyt. Hihnan kiristys mielestäni vesipumpulla.

            Laturin- ja tehostimenhihna kannattaa myös samalla uusia (Minulla lukee kuitissa 13AV0950 ja G6313MC). En ole kokeillut sopivuutta, mutta tuollaiset minulle myytiin.

            Tämän tapauksen yksilö on ilmeisesti tuonti-Audi, niin kuin meidänkin ja sen takia ilmeisesti myös katalysaattori autosta löytyy.
            Ja näin asian ollessa on ABS-valo voitu poistaa samalla, kun mittarin kilometrilukema on päivitetty. Meillä jostain syystä on kuitenkin vielä ABS:t hengissä. Kilometrilukema on melko korkea, mutta mekaanisen mittariston matkamittarin hajoaminen alle 400tkm kohdalla kertoisi, että meidänkin yksilön kohdalla kilometrilukeman päivitys on suoritettu.

            Kun määräjakajan lautanen oli hyvin siinä esillä, tehtiin seuraava koe. Meisseli kiilaksi lautasen alle ja starttaus. Samalla tarkkailtiin tuleeko bensaa suuttimen lähdöstä, joka on määräjakajan päällä. No, bensaa tuli, mutta melko laiskasti. Melkein, kuin olisi kattila kuohunut yli.
            Olettaisin siis nyt, että bensapumppu pyörii, muttei jaksa tuottaa riittävää painetta suuttimille.
            Kun tuosta testissä pumpulta on puuttunut suuttimen synnyttämä vastapaine, niin tuntuisi, ettei kaikki ole nyt paineiden osalta kohdallaan.
            Suosittelisin tekemään lisätutkimuksia järjestelmäpaineen osalta.

            Kokonaisuutta tarkastellessa minua häiritsee se, että autosta on löytynyt useampi vika, jotka vaikuttavat moottorin käyntiin. Jaon pielessä oleminen voi johtua monestakin syystä, mutta jos se on itsestään hypännyt pieleen, niin saisi kyllä olla hihna silloin tosi löysällä. Oikeallakin kireydellä olevan hinnan vielä saa kammettua pois ja takaisin päälle.
            Volkkarin koneissa aika herkästi jaon pielessä ollessa herää kysymysmerkiksi kuningaspultti ja kampiakselin kiila ja hammas-/hihnapyörän kunto. Myös jakopää-remontin yhteydessä on pultin oikeaan kiristysmomenttiin syytä kiinnittää erityistä huomiota. Pulttipyssyllä ei pulttia pidä mennä kiristämään.

            Comment


              #36
              Määräjakajan läppää pitäisi päästä kädellä nostelemaan alakautta, kun irrottaa ilmanputsarin. Paineita/tuottoja voit mittailla toki ihan kone sammuksissakin ohittamalla vain bensapumpun releen. Määräjakajan päältä se kuminen imuputkihärpäke pois ja kädellä pääsee nostelemaan läppää.

              Ilman suuttimiahan niistä putkista ei varmaan mitään järkevää näe. Ei niistä kuulukaan tulla isossa kaaressa, sillä ei bensantarve nyt yhdestä suuttimesta minuutissa kovin älytön ole. Paine on samasta syystä vapaista putkista alhainen.

              En nyt muista ollaanko me päästy koskaan oikein selvyyteen siitä, mikä erottaa K:n KE:sta :) Jossain vaiheessa ohjauspaineensäädin muuttuu täysin sähköiseksi, mutta onko se vasta KE-III:ssa? K:ssa on ainakin täysin mekaaninen säädin siinä lohkon kyljessä. Vikavalot ja diagnostiikkahan, sekä itseasiassa koko ECU, on muutenkin enemmän sytkäpuolen juttuja näissä alkupään laitteissa.

              Voihan sitä kokeilla startata ihan imuputki irti ja kädellä nostella määräjakajan läppää. Jos olisi paha imuvuoto tai todella onnettomat paineet, niin kyllä se varmaan läppää reilummin nostamalla jotain lupailisi. Ei kannata nyt kuitenkaan kuin pikaisesti kokeilla, sillä koneen saa tulvimaan aika helposti.
              Viimeksi muokannut jasso; 2.1.2011, 23:47.

              Comment


                #37
                Määräjakajan päältä se kuminen imuputkihärpäke pois ja kädellä pääsee nostelemaan läppää.
                Siis tätä juuri teimme. Näpeistä vain loppui voima kesken, joten laitettiin meisseli kiilaksi sen läpän alle. Lopputulos kumminkin sama eikös?

                No täytyy sitten vielä mitata sen pumpun tuottama paine. Ostettiinhan jo se mittarikin tuohon hommaan.
                Eli olenkos nyt ymmärtänyt oikein, että se paine kannattaisi mitata suodattimelle tulevasta bensalinjasta ja siis ennen suodatinta.

                Comment


                • #38
                  KE-ssä ei ole ohjauspaineensäädintä, vaan mm. lautasen asentoa mitataan potikalla, samoin lambda- yms. signaalit viedään ohjainlaitteelle joka säätää ilmeisesti PWM-periaatteella sitä "ohjauspainetta".

                  K-Jetissähän ei ole juuri mitään sähköosia alunperin, lämpöaikakytkin kylmäkäynnistyssuuttimelle muttei juuri muuta. Lisäilmaluistikin oli ekoissa mekaaninen, mut näissä myöhäisemmissä sähköohjattu erillisellä "purkilla". Samaten siellä on se alipainekello puolan vieressä jolla saadaan pieni kiihdytysrikastussuihkaus viileälle koneelle kylmäkäynnistyssuuttimen kautta. Tämä siis ainakin -89 RT-koneessa, KV-sta en muista ihan varmaksi.


                  GTI 2-Golfia joskus rakennettiin N-ryhmään niin kikkana oli hieman kopauttaa ohjauspaineensäätimen sisäosaa syvemmälle jolloin saatiin ohjauspainetta kauttaaltaan alemmaksi ja hieman enemmän soppaa koneelle.

                  A-ryhmäläisestä 1-Golfista purettiin kaikki sähköhilut pois ja kojelautaan nappi josta sai kylmäkäynnistyssuuttimen auki. Määränjakaja taisi tulla jostain 80-luvun turbosaabista tai 240-Volvosta, siitä saatiin enemmän soppaa koneelle.


                  HUOM, käsittele sitä lautasta äärettömän varovasti ettei se taivu tai liiku sivusuunnassa, lautasen tulee nousta sieltä leopoasennostaan täysin takertelematta kun sitä nostat kone sammuksissa, sehän on melko tarkka sovitus siihen kartion alaosaan.

                  Comment


                  • #39
                    Se painemittari tulisi laittaa kylmäkäynnistys suuttimen putken ja sen "tarkistus" ruuvin alle joka on määränjakajan päällä ja osoittaa auton menosuuntaan, eteenpäin. Näin sanottiin ainakin autodatan ohjeissa. Omassa 90:ssä näytti 6.3bar kun laittoi mittarin noiden väliin.

                    Comment


                    • #40
                      Lautasta saa nostettua alapuolelta, kun ottaa ilmansuodattimen pois.

                      Comment


                        #41
                        Ei ole väliä oikeastaan mistä mittaa sen syöttöpaineen. Mihin vain saa kiinni mittarin. KK-suuttimen putki tulee suoraan pääsyötöstä haarautumalla määräjakassa, joten siten siitäkin voi siis mitata.

                        Jos on lohkon kyljessä ohjauspaineensäädin (menee kaksi punosletkua), niin jommasta kummasta letkusta mittaamalla saa kaiken tarvittavan, jos laittaa hanan vielä väliin. Hana kiinni saa syöttöpaineen ja jälkipaineen, hana auki ohjauspaineen.

                        Sen keltaisen pienen tulpan alta, mistä rukarilla määräjakajaa painoitte, löytyy muuten CO-säädön ruuvi. Siksi siinä on siis se tulppa. Ei huolta tosin, että olisitte vahingossa kääntäneet säätöä.

                        Itselläni on muuten 1B:ssä mekaaninen ohjauspaineensäädin, sähköinen ohjauspaineen hienosäädin, määräjakajan potikka sekä ECU vikadiagnostiikalla. Lambadan ovat sentään jättäneet pois :)
                        Viimeksi muokannut jasso; 4.1.2011, 01:11.

                        Comment


                          #42
                          No niin, voisin päivitellä tänne tilannetta tästä minun lupaavasta Audeilu urasta. Siis tässä topikissa käsitellyn satasen ostin 26.12.2010 ja auto jätti tielle 29.12.2010. Kolme onnellista päivää ehdin siis ajaa.

                          Eli väliaikaisratkaisuksi tuli ostettua käytettynä polttoainepumppu. Motonetillä sanoivat, että minun autoon ei luettelo tarjoa kuin Pierburg:in pumppua, joten kun sen merkkinen pumppu Typ44 Audista tuli sopivasti vastaan, niin ostin sen. Perjantai-iltana tyhjensin lapolla bensatankin ja jätin enimmät höyryt yön ajaksi haihtumaan. Lauantaina rupesin irroittamaan vanhaa pumppua ja pian totesinkin, että ostettu pumppu oli erilainen.
                          Tankissa ollut pumppu oli kiinni sellaisella kolmen kiinnityspisteen systeemillä, kun taas uusi hieman kookkaampi pumppu, tulisi kiertämällä kiinni jonkin sortin renkaaseen. No, pienellä miettimisellä sain väsättyä vanhan pumpun kiinnikkeestä ja kierretangosta tuolle uudelle pumpulle kiinnityssysteemin.
                          Joten ei muuta kuin pumppu tankkiin ja johdot ja letkut kiinni. Istahdus kuskin jakkaralle ja kääntö avaimesta. Hiphei, ainakin asennuttu pumppu teki paineennostatushurahduksen. Hieman lisää kierrosta avaimeen ja moottorihan lähti käyntiin.

                          Hetken aikaa ehdin jo iloita, että homma alkaa olla paketissa ja pääsee omalla autolla kotiin. Mutta sitten tajusin, että kone ravistaa melkoisesti tyhjäkäynnillä. Lisäksi käyntiääni on hieman "hassu". Kone sammuksiin ja tutkimaan, että kaikki tulpanjohdot sun muut ovat paikoillaan. Pitkin iltaa tutkin syytä sille, miksi auto käy vajaalla ja jossain vaiheessa appiukko sanoi, että mitataas puristukset, kun hänellä on hyvä mittari. Yksi kerrallaan mitattiin sylinterien ruttuja ja neljännen kohdalla ei mittari värähtänytkään.

                          Tästä siis jatkamme syventymistä tuon NF-koneen sielunelämään kansiremontin parissa.

                          Comment


                          • #43
                            Tässä minun vanha viesti toisesta viestiketjusta.
                            Kuvissa näkyy tuo kolmen pisteen kiinnitys ja Pierburgin pumppu kyseessä. -Motonetinkin pumppu on samanlainen.

                            Itse en kyllä käytettyä pumppua laittaisi, kun uusikaan ei paljoa maksa. Huono paikka säästää, kun se "edullinen" käytetty tien päällä leviää, niin tulee äkkiä kallista.

                            Comment


                              #44
                              Tarkoitus onkin laittaa uusi pumppu kunhan saa tilin. Tuo pumpun vaihto nyt näyttää olevan melko simppeli homma.

                              Juurikin tuollainen audiq:n linkittämä pumppu siellä tankissa oli. Nyt sinne asentamani pumppu on myös Pierburg, mutta hieman suurempi ja kuulemma Typ44:stä irrotettu. Jonkinlaisella kierrettävällä systeemillä on kuulemma ollut kiinni.

                              Comment


                              • #45
                                Pumpun numerollahan selviää, mistä tuo kierrettävä on oikeasti peräisin.

                                Comment


                                  #46
                                  Ja päivitellääs omaa tarinaa jos joku tästä hyötyisi jatkossa.

                                  Eli viime viikonloppuna tuli irroitettua kansi ja saatiin varmuus, että 4. sylinterin imuventtiilihän se siellä oli ottanut mäntäkosketuksen. Kannessa ei näy muita jälkiä ja lasilevyllä meinattiin varmistaa, jotta on suorassa. Tarkoitus olisi kumminkin vielä saattaa tuo kone toimivaksi.

                                  Juurisyy jaon sekoittumiseen on todennäköisimmin rikkoontunut alahihnapyörä. Ilmeisesti edellinen jakoremppa on tehty jotenkin päin vittua, jolloin tuo ratas on ottanut siipeensä, ja se nyt vain sattui laukeamaan minulla. Ostoslistalle tulee myös tuo hihnapyörä. Mistäköhän tuon saisi? Paikallinen Motonet ei ainakaan ko. osaa myy. Mitäköhän varaosanumeroa tuollainen rinkula tottelee jos marmorilta tai Tepolta kyselisi hintoja?

                                  Toinen kysymys liittyy jo aikaisemmin mainittuun jakohihnasarjaan. Eli jostain olen antanut itseni ymmärtää, että tuossa olisi 19mm. leveä 142-hampainen hihna, ja tälläistä hihnaa tarjoaa myös Motonetin luettelo autooni. Autossa ollut hihna vain on tönärillä mitattuna <18mm ja hihnassa lukevien tekstien mukaan 120-hampainen. Minkähän remmin tuonne siis nyt koettaisi laittaa? Voiko olla, että edellisessä hihnarempassa on jotenkin väkisin laitettu väärä hihna? Hihnan kiristys muuten tässä moottorissa tapahtuu vesipumpulla.

                                  Appiukko meinasi ensi viikonloppuna ottaa kannen iltapuhteikseen mökille, jossa laittaa uuden venttiilin ja vaihtaa samalla muihin tiivistekumit.

                                  Saas nähdä milloin pääsee taas oman lötkiksen rattiin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Erikoinen vika. Minä ainakin olen ollut siinä ymmärryksessä, että nämä 10V bensa-vitoset ovat vapaasti pyöriviä.
                                    Lisäksi ihmetyttää kirjoituksessasi se ristiriita, että jako olisi ollut pielessä, mutta kuitenkin se on taas myöhemmin ollut paikoillaan, kun kone on käynyt neljällä.

                                    En varsinaisesti epäile kertomiasi seikkoja, mutta jotain erikoista tuossa vikadiagnoosissa mielestäni on.

                                    Kansi kannattaisi käyttää koneistamossa, jossa käytäisiin ohjurit, seetit ja venttiilit samalla läpi, kun kansi plaanattaisiin suoraksi.

                                    Nuo läppäykset ilman koneistuksia ja lasin päällä hiomiset on vähän sellaista epämääräistä puuhaa. Jälki harvoin kestää tarkempaa silmäilyä. Varsinkin tuo plaanaus, kun se ei edes ihmeitä maksa.

                                    Paikallisessa varaosaliikkeessä hihna katsottiin koneen valmistenumeron perusteella. Samoin ohjainrullassa on eroa. Olikohan se 75mm halkaisijaltaan vanhemmassa jakopäässä. Uudemmassa taisi olla sitten pienempi.
                                    Ohjainrulla ja vesipumppuhan kannattaa vaihtaa näissä koneissa samalla kuin hihnakin.

                                    Omaan 2.2 litraiseen, jossa oli hihnapyörä pettänyt, niin hommasin 2.0 litraisesta hihnapyörän. En mitään eroa osilla huomannut olevan, vaikka varaosanumero ei enää luettava ollutkaan. Kai hihnapyörässä tärkeintä on se, että on oikealle hihnan hammasmäärälle. Tuo 2.2:n pyöri myös vapaasti, eli ei mitään vaurioita venttiileille aiheutunut.

                                    Comment


                                      #48
                                      Lisäksi ihmetyttää kirjoituksessasi se ristiriita, että jako olisi ollut pielessä, mutta kuitenkin se on taas myöhemmin ollut paikoillaan, kun kone on käynyt neljällä.
                                      Jako oli siis mennytkin pieleen. Aluksi vain luulin, että se oli paljon vähemmän pielessä, kuin se loppujen lopuksi oli. Jakoa käänneltiin parkkipaikalla korjatessa + - hampaan verran. Veikkaan, että myös tuo bensapumppu oli antautunut samaan aikaan, koska kun uusi pumppu saatiin vaihdettua, auto lähti käymään (mutta siis vain neljällä). Voisiko olla, että ensin laukesi bensapumppu ja auto sammui "lennosta", jolloin jako pomppasi.

                                      Hihnakin on varmistunut 120 hampaiseksi. Oli appi löytänyt siitä kertovan merkinnän hihnasta.

                                      EDIT: Niin ja piti vielä laittaa että varsinkin alussa on voinut tulla melko sekavaakin informaatiota viasta johtuen allekirjoittaneen kokemattumuudesta. Pahoittelen ja koetan kehittyä.
                                      Viimeksi muokannut Lipponen; 31.1.2011, 22:07. Perustelu: Lisäys

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei tarvitse pahoitella. Kokemus vain opettanut, että vikadiagnoosin pitää aina olla looginen. Nyt se ei oikein sitä ole.
                                        En minä tosiaan kirjoituksiasi epäile, mutta ihmetyttää hieman vain nuo kertomasi jutut. Miksi se hihna olisi hypännyt? Sen pitäisi olla tosi löysällä, että se alkaisi hyppiä.

                                        Tai jos se on pettänyt hihnapyörästä, niin miten se hihnapyörä sitten taas toimikin myöhemmin.
                                        Ja miten on mahdollista, että jako oli tarkistettu olevan hampaan pielessä, mutta myöhemmin olikin jotain muuta.

                                        Jonkinlainen syy -> seuraus -ketju sinun pitäisi pystyä luomaan, että saisit auton kerralla kuntoon. Voiko tuo hihna olla esimerkiksi väärä ja jako olisi sen takia hypännyt?

                                        Hihnapyörän pettäminen voisi selittää osan vioista. Tosin sekin pitäisi kyllä startatessa huomata, kun kone starttaa kuin tulpaton mopo, kun jako hyppää.
                                        Venttiilivikaa en myöskään ymmärrä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tutkailin oman NF:n jakopääremontista tulleita muistilappuja.

                                          Lapussa lukee <-7/88, moottorinumero <-063968 ja 75mm ohjainrulla on se vanhempi malli. Elikkäs tuossa kohti pitäisi jakopään rojut vaihtua. Moottorinumero on helppo tarkistaa. Sen tarkistin itsekin ensimmäisenä ja löytyi kerralla oikeat osat. Sitä en muista, mikä hammasmäärä oli vanhempi ja mikä uudempi.

                                          Comment


                                            #51
                                            No niin tänään saatiin viimein motti läjään ja auto käyntiin. Enää vaivaa seilaava tyhjä käynti mutta täytyy vielä tarkistaa kaikki liitokset ja letkut jotta ovat paikoillaan. Kaiken kaikkiaan alkaa jo helpottamaan. Kiitokset vain kaikille jotka antoivat avustavia ohjeita etenkin audiq:lle.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X