Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 2001 Quattro, monta vikaa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B6 2001 Quattro, monta vikaa?

Iltaa.

Kyseessä siis A4 B6 Quattro vuosimalli 2001.

Ei oikein tiedä mistä aloittaisi...

-Lämmöt ei nouse kaupunkiajossa ollenkaan, ainakaan lämpömittari ei hievahdakaan.

-Moottoritiellä kun ajaa sellaisen 10 minuuttia, niin lämmöt nousee mittarin mukaan n.65 asteeseen.

-Sisälle ei tule lämmintä kun pakkasta on enemmän kuin 15 astetta.

-Jäähdytysnestettä katoaa reilusti(yli puoli litraa), silloin kun pakkanen laskee reilusta 20 asteesta n. viiteen asteeseen.

-Katalysaattori hehkuu punaisena kun antaa vähänkin enemmän kierroksia.

-Flekti lähtee pyörimään heti kun koneen laittaa käyntiin, mitä sen ei kuuluisi tehdä.

-Kone käy muuten täysin normaalisti

Tuo jäähdytysnesteen katoaminen on erikoista, koska kesällä jäähdytysnestettä ei ns.häviä mihinkään, mutta kun pakkaset alkaa niin homma alkaa. Auton alla ei ole näkynyt lätäköitä yms. Vuodot tutkittu päällisin päin, enkä löytänyt mitään.

Jos autossasi on letkulämmitin ja pidät sitä roikassa ahkerasti niin jäähdytysnestettä kyllä saa lisäillä talven mittaan. Onko autosta luettu vikakoodit? Termostaatti tai/ja moottorin lämpötila-anturi kannattaisi ehkä alkuun vaihtaa sekä tarkastaa jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys.

Comment

Ei muuta kuin auto nosturille ja mennä alle ihmettelemään vuotaako mistään. Mulla vuoti j-plugi lohkon kyljessä(muistaakseni) ja vaikea havaita ylhäältä päin. Nestettä ei vienyt kyllä noin paljoa. Lämmöt ehkä saa kuriin vaihtamalla lämpöanturin ja termostaatin mutta minne häviää nuo nesteet.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viesti
        Jos autossasi on letkulämmitin ja pidät sitä roikassa ahkerasti niin jäähdytysnestettä kyllä saa lisäillä talven mittaan.
        Eipä muuten häviä mikäli letkulämppäri on ehjä. Mulla vaihdettiin o-rengastiiviste defan letkulämppäriin eikä vuoda enää yhtään jäähdytysnestettä. Verrokiks mulla ~2h lämmitystä + 4,5km työmatka = moottorinlämpö 70c.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
          Eipä muuten häviä mikäli letkulämppäri on ehjä. Mulla vaihdettiin o-rengastiiviste defan letkulämppäriin eikä vuoda enää yhtään jäähdytysnestettä. Verrokiks mulla ~2h lämmitystä + 4,5km työmatka = moottorinlämpö 70c.
          Viime talvena oli parhaimmillaan puolet vuorokaudesta auto lämmityksessä 5 päivää viikossa. Nestettä katosi jonkun verran, mutta ei kyllä silminnähden vuotanut mistään pihalle.

Comment

Eli jäähdytysnesteiden vaihto varmaan järkevin vaihtoehto?

andre: mistä kohdasta sulla toi o-rengas vaihdettiin?

Vielä kun katalysaattorin mansikkana hehkumiseen saisi neuvoja niin olis jees. No, ei näidenkään vinkkien tulemisessa kauaa kestänyt :D

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja JuhaT Näytä viesti
              andre: mistä kohdasta sulla toi o-rengas vaihdettiin?
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=53

Comment

Vielä kun katalysaattorin mansikkana hehkumiseen saisi neuvoja niin olis jees.
                Haarukoidaan nyt varmuudeksi noita vaihtoehtoja, onhan varmasti se katti mikä hehkuu? Ettet sekoita ahtimeen, se on yleensä kovemman ajon jälkeen punahehkuinen bensavehkeissä.

Kait se on helpoin ja halvin lähteä noista lämpöanturista ja termarista liikkeelle, monesti yksi vika johtaa toiseen ja oireet voivat olla kovin monenlaisia. Esim. polttoainetta annostellaan mm. moottorin lämpöjen mukaan, virheellinen lämpötilatieto voi hyvinkin olla syypää pakosarjan, ahtimen ja jopa katin punastumiseen.

Comment

Working...
                X