Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Imuilman lämpötila-anturi G42

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Imuilman lämpötila-anturi G42

    olisko siihen varaosanumeroa tarjolla?

    A6, 1996, 2,6, Quattro (ABC)
    Viimeksi muokannut porkkis; 27.12.2010, 17:52. Perustelu: yhdistetty lisätietoviesti

  • #2
    Nyt on lämpösensori vaihdettu, 078-906-161 osanumero ja maksoi vajaan 60?. Nyt on käynnistysongelmat pois. Käynnistyy kylmänä heti ja käy kaikilla pytyillä. Lämpinä ja puolilämpimänä käynistyy myös heti ja käy moitteettomasti.
    Muutosta entisen käynnistyvyyden lisäksi, kylmänä kierrokset hiukan nousi noin 1300 r/min ja kylmänä ajoon lähdettäessä ei minkäänlaista nykimistä.

    Comment


      #3
      Oletko mitannut vanhan anturin, eli mistä tunnistaa (noiden käynnistysongelmien lisäksi) jos on hajalla?
      Mulla jossain korjausoppaassa on vastusarvot lämpötilan funktiona, mittasin tuon ja ulkolämpötilaan nähden oli kartalla, ja reagoi selvästi kun puhalsin siihen.
      Jokin mulla sotkee käyntiä ja auto kun on päivittäin käytössä niin on vaikeaa sen laajempaa selvitystä ehtiä tekemään. Ja vikakoodien luku ei koneen osalta onnistu tuossa mun 93 mallisessa..

      Comment


      • #4
        Kyllä minä sen mittasin ja mittari näyttää noin 5 K ohmia sisällä (+21). Puhaltelu ei juurikaan vaikuta, ei läheskään niin paljon kuin uudessa teki.
        Käytin auton tietokoneen perässä ja löytyhän sieltä vika. Herjasi ajonestolaitetta, mutta nollaantu kuiten ja käynnistyksen jälkeen teimme uuden mittauksen, ei uusinut vikailmoitusta.
        Hiukan liian aikaisen innostuin kehumaan käyntiinlähtöä "puolilämpöisenä". Kyllä se on yhtä tuskaa... Kylmäkäynnistys kuiten on nyt ok ja lämpöisenäkin lähtee hyvin käytiin.

        Comment

        Working...
        X