Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,8t a4 ei lähde enää pihasta käyntiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,8t a4 ei lähde enää pihasta käyntiin?

    Joo elikkä menin pienen erheen tekeen että koitin lähtiskö audi käyntiin -25 pakkasessa, no eihän se lähteny mut sen jälkee se ei sit ookkaan lähteny vaikka lämmityksessä ollut? akun sahasin loppuun ja tänään laturilla latasin taas täyteen mutta ei tulosta. Ihan kun startista kuuluisi jotenkin outo ääni, en ihan heti sitä kyllä osaa selittää. Ja öljyvalo myös alkaa vilkkuun käynnistykse yhteydessä? Oiskohan tosta menny sit ihan jotain rikkikin kylmäkäynnistykse yhteydessä, Pikaisia apuja, pitäs päästä liikkeelle kohtapuolii ku pari päivää seissy jo pihassa.

  • #2
    voip olla että vaatii sulatuksen lämpimässä tallissa, tai sitten piiiiiitkän ajan lohkolämppärissä.
    veljellä teki 1.8t samanmoisen tempun viimetalvena parikin kertaa, ja aina oli vikana et venttiilit jäi kantamaan kun öljynpaineet nousi liian korkealle. --> kasteli tulpat.

    tulppien putsaus ja lohkolämppärissä pito sit sai härvelin toimimaan ok, vikanahan siinä on liian herkästi jumiin jäävä painesäädin.

    vika ei ole uusiutunut nyt kun ovat tienneet jättää auton käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnille minuutiksi pariksi.

    Comment


    • #3
      Jep jotain tuollastakin se voisi olla, mitä mahdat tarkottaa tolla pitkään lämmityksessä? 12h se mulla kyllä kerkes oleenkin.

      En tiedä' sit liittyykö toi ongelma siihen kun vikakoodeissa lukee kaasuläpän ongelma, että olisko se sit lopullisesti sanonu nyt ittensä irti

      Comment


      • #4
        kaasuläppäkoodi voi tulla ihan vuan siitä ku on akkujännite kyykännyt.
        kaasuläpän perussäätöähän voisit kokeilla tehdä, josko vaikuttas käyntiinlähtöön.

        kyllä 12h pitäs riittää hienosti... katso onko sytytystulpat litimärät.

        Comment


        • #5
          Se on vaan kastellut tulpat. Kaasu pohjaan ja pyöritystä niin kauan kuin tarve vaatii. Pidä taukoja ettet polta starttia. Voi vaatia kyllä melko pitkänkin veivauksen.
          Bensapumpun sulakkeen voi vaikka ottaa aluksi irti niin edistää tulppien kuivattamista.

          Sama käy helposti jos kylmällä säällä vain vähän siirtää autoa pihassa. Viimeksi sain tuolla tavalla veivata itselle purkuun haettua a4:ää ja vähän sitä ennen yhtä toista autoa kävin "diagnosoimassa" miksei lähde käyntiin. Sama juttu oli siinäkin.

          Antakaa aina käydä muutaman minuutin, jos kylmästä käynnistätte. Esim sen verran että korotettu tyhjäkäynti loppuu. Siitä tietää että vehkeet ovat jo jonkin verran lämmenneet.

          Comment


          • #6
            Tietäiskö joku mitä meinaa kun toi öljykannun merkkivalo syttyy aina välillä tossa käynnistys yrityksesssä ?

            Itte kattoisin manuaaleista mut saksan kieliset nii eipä oikee mun taidoilla tietoo etitä.

            Ja päivitystä, nyt se jo sen verta yritti käynnistyä' et kone kerkes täryyttää sillain, mutta vielläkin hannaa..

            Comment


            • #7
              Arvaus tuosta öljyvalosta vois olla että eiköhän siinä ole joku viivepiiri ettei sytytä startissa turhaan öljyvaloa mutta kun pitkään starttaa niin viive kerkee kulumaan ja valo syttyy kun painetta ei ole tarpeeksi?

              Comment


              • #8
                Jatkat vaan ja annat täryyttää, jos se niin tykkää tehdä. Voi käydä 1-2 pytylläkin aika kauan ennenkuin lähtee kaikilla peliin mukaan.

                Comment


                • #9
                  Oma 1.8T on pari kertaa tuon tulpat märäksi jutun tehny. Ei oo auttanu starttailut. Vaan tulpat pois ja kuivaksi. Nippanappa senkin jälkeen käyntiin vaikka kuin sahas. Kait sinne kylmänä ainetta menee aika rankasti ku seosmittari hetken vilkuttaa kymppiä.

                  Comment


                  • #10
                    Jep nyt se lähti käyntiin, 4 kertaa latasin akun täyteen ja sahasin loppuun, sit lähti vaivasesti. kaasuläpän ongelmaa sanoo ja röpöttää niin pirusti
                    ainakun vähän antaa kaasua, ihankun kävis kolmel pytyl.

                    Comment

                    Working...