Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huohotin jäähän / öljyt pihalle jne...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huohotin jäähän / öljyt pihalle jne...

    Potilas: A6 2,4 V6 -02

    Kävipä niin että taisi vetäistä aamulla 30 asteen pakkasessa huohotin jäähän . Heti startin jälkeen alkoi pukkaamaan paineella öljyhuurua mittatikun alta ja jostain huohotinputken osasta apparin puolelta koneen takakulmasta . Jouduin litran lisäämään ja oli pakko jatkaa matkaa.

    Jossain vaiheessa 100km jälkeen alkoi taas pyytelemään lisää öljyä ja tässä vaiheessa ei enää puskenut painetta ulos mittatikun reijästä eikä muualtakaan. Nyt vaan heittää litran öljyä ulos koneesta 50-100 kilsan matkalla.

    Onko sivistynyttä veikkausta mikä tuolta on saattanut pettää ? Öljy ei ainakaan sitä mittatikun reijästä tosiaan tule. Senverran sain tuolla pakkasessa jäljitettyä että jostain apparin puolelta , koneen alaosasta sitä lentää niin että koko oikea puoli auton pohjasta on ihan öjyssä.

  • #2
    omasta 03 vastaavasta pullautti viime talvena venttiilikopan tiivisteen takaosasta ulos. öljy valu suoraan kuumalle putkelle, ja käry oli valtaisa. onnex mitään ei särkyny, ei edes tuo tiiviste.

    Comment


    • #3
      öljyt pihalle myöskin!

      Kävipä nyt silleen että tosta emännän TT:stä tullla lurautti vähän öljyä pihalle.
      Eli kyseessä on 1.8 t apx moottori ja letku lämppärin johto oli jostain syystä irronnut ja näin ei lämmittänyt moottoria.

      No joulu aatto aamuna kattelin että kappas, audi on kusassu alleen. Tänään sitten otin auton talliin ja otin panssarin irti ja huomasin sen irti olleen johdon.
      Öljy vuoto on jossain öljyn suodatin jalan maastossa ehkä suodatin jalan päällä..
      Onkos kellään tietoa että voikos tämä johtua pakkasesta ja onko kellään tullut vastaavaa oiretta ilmi.
      Koitin kuivailla paikkoja ja käytellä sen jälkeen koneta mutta ei enää näkyny tulevan mitän.

      Comment


      • #4
        Sen öljynsuodattimen jalassa on tiiviste sisällä. Kun mulla vaihdettiin viimeks öljyt niin suosittelivat vaihtamaan myös sen tiivisteen.

        Comment


        • #5
          Mulla kävi just perjantaina AWT koneella samoin ja nyt se näyttää vuotavan siitä jalan kohdalta öljyn jäähdyttimen kohdalta (se kuuluisa o-rengas?).
          Maanantaina pitäs korjata. Olisko jollain kokemusta/ohjeita tuohon? Yläkautta ajattelin korjata.
          Lisäksi pitäs vissiin vaihtaa pa-letku suutintukille, kun se rupesi kanssa vuotamaan eikä tiivisty enää. Mistä kohtaa ton saa uusittua? Se on se etupäähän tuleva letku.

          Näistä kyllä syytän pakkasta.

          Comment


          • #6
            näppäskääs muutama kuva jos ja kun o-rengasta vaihtelette, kun oma audi nyt makailee tallissa ja öljyt tallin edessä.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Regu Näytä viesti
              näppäskääs muutama kuva jos ja kun o-rengasta vaihtelette, kun oma audi nyt makailee tallissa ja öljyt tallin edessä.
              Mulla toivottavasti menee huomenna Jyppilän pikahuoltoon, kun pitäs päästä kajaaniin vielä saman päivän aikana, joten jää kuvat ottamatta.

              Käsitin, että yläkautta sen saa vaihdettua suht helposti öljyfiltterin irroittamalla ja sen yläpuolella olevan mutterin irroittamalla. Jostain luin, että tunti menee suunnilleen. Mulla vaan ei kestä hermo tuolla kylmässä sitä ruveta vaihtelemaan kiireessä. Pannukakkuventtiili oli täynnä jäätynyttä kurashittiä, joka tuli jo kyllä putsattua. Ei meinannu juuri sulaa, mutta jarrukliineri hoiti homman nätisti (tiedä sitten onko se tolle kovin hyvä liuotin). Pitää kyllä uus venttiili ostaa huomenna joka tapauksessa. Valmiilta se tuntu muutenkin.

              Comment


              • #8
                öljyä kipattiin koneeseen ja startattiin ni alko pulputus ton öljynjäähdyttimen päällä anturin vierestä ei siis anturista siis suunnilleen anturista akkua kohti on tuo vuotokohta.
                Mitä ostan huomenna laakkoselta? olisko just se o-rengas?

                Comment


                • #9
                  Olikin suht simppeli homma, kun pääs vauhtiin eli paisari irti, öljynsuodatin irti, öljynsuodattimen alta mutteri irti(*tumaisessa asennossa jos yläkautta tekee), öljynjäähdytin irti, todetaan vanha tiiviste..no vanhaksi ja kärsineeksi, uusi tiiviste paikoilleen,öljynjäähdytin paikoilleen, mutteri perään ja sitten suodatin+ölpät.

                  Mutterihan oli matala 27mm ja vaati hieman taistelua lyhyen ja pitkän hylsyn kanssa välillä niveltä käyttäen.

                  Comment


                  • #10
                    Kyseisen touhun hinta jkl:ssä oli 105 egua. Sisälti näköjään motin pesun ulkoa ja hyvää palvelua sekä kamppanjan mukaisia puolien vaihtoja. Hyvä mieli oikein jäi.

                    Comment


                    • #11
                      Hetkinen siis kamppanjan mukaisia puolien vaihtoja? Onko näissä ollut joku "takaisinkutsu" puolien vaihtoa varten..?!

                      Comment


                      • #12
                        Sano se hemmo vain, että autosta löytyi sellainen osanumero puolasta, jonka audi on päättänyt vaihtaa autosta poies, joten vaihtoivat sen uudempaan (toivottavasti). Kamppanjaksi se sitä nimitti.
                        Ei siis vissiin takaisinkutsu vaan sit jos/kun auto tulee huoltoon käymään. Vanhoilla autoilla toki helposti käy ettei ikinä mee marmoritiskille huoltoon ja tommonen jää käyttämättä.

                        Comment


                        • #13
                          Täytyypäs pitää tuo asia mielessä...!

                          Comment

                          Working...
                          X