Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Torsen hinaus (kiirus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Torsen hinaus (kiirus)

    Löytyy varmaan haullaki aiheesta, mutta ei ole aikaa etsiskellä kun en heti löytänyt.

    Eli kaverilla jäi A4 B6 tq manuaaliaskilla tielle öljynpainevalon takia. Saako tuota autoa vetää hinausköydellä tuon torsenin takia?

  • #2
    saa

    Saa hinata.

    Torsenissa on molempien päiden pyörittävä samaan tahtiin eli hinaus toinen pää ylhäällä on kielletty. Narun perässä ei ole ongelmaa.

    Comment


      #3
      Senkus hinaat, juurikin kun kaikki pyörät pyörivät (sama nopeuseroasia, josta eri tilanteissa mainitaan).
      Viimeksi muokannut jta; 24.12.2010, 13:12.

      Comment


      • #4
        Aiheeseen liittyen kysäisempa seuraavaa... Mitenkä katsastuksessa jarrutesteri? Saako sinne antaa ajaa? Käyn toki aina tutulla katsastamassa, joten varsinaista ongelmaa ei ole. Viimeksikin vaan kaveri heitteli nelipyöräluisuja konttorin takapihalla. Olisi joskus vaan kiva nahdä mittarilta miten tasaisesti jarrut heräävät.

        Comment


        • #5
          Viimeksi kun kävin katsastaa, tokasin siinä ohimennen että on neliveto niin ei ajanu. Vaikka tarkistaahan ne kyllä itsekkin että mikä vetotapa kyseessä. :) Eipä ne taija ottaa riskiä että joku paikka hajoo siinä jarrutesterissä.

          Comment


          • #6
            oon ajanut itse jarrutesterin torsenilla varustetulla autolla eikä ole mitään ongelmaa. ei ne rullat pyöri kuin jotain 5km/h.

            Comment


            • #7
              Siinä on joku km/h raja minkä torseni sallii ajaa jarrudynossa, en vain nyt muista mikä se oli, eli jos katsastus aseman dyno pyörii kovempaa kuin on sallittu niin todennäköisesti torsen ottaa itseensä. Sitä et kuule äänestä pakosti vaan siitä miten auton neliveto käyttäytyy luisunalussa sekä luiston aikana. Näin muistaisin voi toki muisti pettää korjatkaa jos olen väärässä.

              Comment


              • #8
                Oulussa on ainakin joillain konttoreilla nelivetodyno. Se oli muistaakseni sellainen, että toista pyöritetään eteen ja toista taakse = tulos vissiin 0 kardaanin kannalta.

                Comment


                • #9
                  Tai toisen akselin alla vapaastipyörivä rulla. Lukittuu kun on ei ole mittaus päällä jolloin pääsee torsenillakin ylös :)

                  Comment


                  • #10
                    Ja täällähän tuosta on jo keskusteltu: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...dynossa+torsen

                    Jatketaan siellä jarrudynoasiat.

                    Comment


                    • #11
                      Audi 90 quattron hinauksessa on lisäksi huomattava:

                      Autoa voidaan hinata myös hinausautolla etu- tai takapyörät nostettuina. Tällöin:

                      -nopeus ei saa olla yli 50 km/h
                      -hinausmatka ei saa olla yli 50 km
                      Tämä siis auton ohjekirjasta. Eiköhän tuo pidä paikkaansa kaikissa Torsen-manuaali-Audeissa, vai onko joku eri mieltä? Uudempiin "esiviritetyllä" vetosuhteella oleviin en ota kantaa. Joku voisi vaikka sen omasta kirjastaan tarkistaa.
                      Viimeksi muokannut pasi_; 29.12.2010, 10:45.

                      Comment


                      • #12
                        Torsen sinänsä sallii nopeuserot eri akseleiden välillä, silloin kun vetoa ei tule moottorilta päin. Kaikki konsernin autot voidaan käsittääkseni jarruttaa dynolla ongelmitta. Omani on aina käytetty jarrussa eikä ole ollut ongelmia.

                        Comment

                        Working...
                        X