Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 5syl 2,3 AAR muuttunut käyntiääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 5syl 2,3 AAR muuttunut käyntiääni

    Käytin auton jakoremmin vaihdossa (samalla uusittiin venakopan tiiviste) ja huomasin muuten normaalisti toimivassa moottorissa muuttuneen käyntiäänen. Kun painaa kaasua "enemmän" arvio yli puolenvälin ääni muuttuu kovemmaksi jota ei ennen tehnyt. Kyseessä automaattivaihteinen peli. Hieman samanlainen kuin kaksitahtinen enduro tulee "alueelle" ääni muuttuu.. Kulussa ei juuri eroa laiskahan tuollainen on aina mutta paikallaan kun kaasuttelee kuulostaa tehokkaammalta hah..

    Vaikea sanoa onko kyse imuäänestä vai pakoäänestä mutta ääni kovenee selvästi ja on juuri perinteistä vitosen "kurnutusta" saundiltaan. Kaikki imupuolen kilkkeet on normaalisti kiinni.

    Onkos muille tullut vastaan tällaista?

  • #2
    Nokka-akselilta hampaan verran pielessä ollut jako vaikutti RT:n ääniin jonkin verran.
    Jotain hankalaa siinä jaon paikalleen laitossa varmaan on, kun kahdessa Audissa kolmesta on jako ollut hampaan verran pielessä. Näissä kahdessa oli myös kuningaspultti aivan liian löysästi kiristetty.

    Että jos jako heittää, niin tarkistuta myös kampiakselin pultin kireys. Turhan usein se paukutetaan pulttipyssyllä kiinni ja löysälle se silloin jää.

    Comment


    • #3
      Ok vaikea sanoa toki että onko ollut pielessä ja nyt oikein tuntuu nimittäin toimivan aavistuksen paremmin koko kiuas . Joskus muistelen että kun oli yhdessä autossa jako hampaan pielessä se kone oli sellainen laiskan sitkeä.. Toisaalta tuo on niin laiska muutenkin että vaikea sanoa. Pitänee tarkistuttaa asia onkos nuo herkkiä hajoamaan tuohon jaon sekaisin olemiseen nuo vitoset? Ei toki koskaan tee hyvää mutta että kestää ajaa välipäivinä pajalle takas?

      Comment


      • #4
        Toiminnassa ei ihmeempää eroa ollut. Ehkä ihan aavistuksen vääntävämpi oli kone jako pielessä, mutta mielestäni yläkierroksilla tuli sen "ehkä aavistuksen verran" lisää puhtia, kun jaon laittoi kohdilleen.

        RT:llä oli ainakin 50tkm ajettu jako pielessä, että ei mielestäni kannata stressata asian kanssa. Kuningaspultin löystymiseen nämä koneet hajoavat, jos johonkin ja se ei moottorin syy ole.

        Comment


        • #5
          Jako on kuulemma tarkistettu pajalla joten seuraava epäily kohdistuu sytkään ja oikeastaan ajoituksen.
          Lievää pätkintää taas tyhjäkäynnillä pitääpä huomenna vaihdella hieman johtoja ja tulppia taas joita on heh ylimääräisiä kesän käyntiongelmien jäljiltä autossa..
          Voisko pielessä oleva sytytyksen ajoitus muuttaa käyntiääntä enemmän kaasua painettaessa?? Ja silti pelata paremmin alarekisterissä siis olla hieman sitkeämpi?? Ylös en ole viitsinyt polkea ennenku katsotaan mistä tuo äänen muuttuminen johtuu..

          Comment


          • #6
            Eipä ollut juuri vaikutusta tulppien vaihdolla ja johdotkin kävin läpi (lähinnä tyhjäkäynnin tasaisuutta tuolla hain ehkä lievästi tasottui) joten sinne jäi pajalle auto jatkotutkimuksiin.
            Ääntää tosiaan ihmeellisesti niinku imupuolelta olis jotain irti että "vuotaa" kun painaa kunnolla kaasua mutta on siellä kaikki ainakin lampulla katseltuna paikallaan..

            Comment


            • #7
              Sytytyksen ajoitus muuttuu samalla, jos jako muuttuu, eli jos sytkä oli paikoillaan, niin voi olettaa, että jakokin on ollut koko ajan paikoillaan. Siis myös ennen remonttia.

              Comment


              • #8
                No näin mä sen kans ajattelin mutta saavat nyt tarkistaa ja laittaa kuntoon. Eipä siitä täys varmuus ole onko ollut jako kohdallaan ennen kun ei ole tuo veneenveturi kauaa ollut talossa.

                Comment


                • #9
                  Ääni muuttui kierroksilla koska imi ilmaa jostain väärästä välistä eli kasaamismoka pajalta. Nyt toimii ja käy niinku pitää!

                  Comment

                  Working...
                  X