Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin vaihdettu ja vaihdelaatikko temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkin vaihdettu ja vaihdelaatikko temppuilee

    Elikkäs käytin Audin huollossa,siihen vaihdettiin kytkin ja laatikon öljyt.
    Nytpä sitten kun hain sen niin ilmeni että tuossa kotterossa ei mene vaihteet kunnolla päälle.Mitähän ne on mahtanut tehä siellä,voisko johtua laatikon öljyistä?Soittelen aamulla sinne että saavat korjata kuntoon mutta mikähän mahtaa olla vikana?
    Vaihteissa tosiaan saa voimaa käyttää eikä ne silti kaikki toimi.
    Jumaliste että ärsyttää!

  • #2
    Olisikohan mahdollisesti jäänyt ilmaa kytkimen hydrauli järjestelmään, tämä olettaen että sieltä on jouduttu ottamaan nesteet pois kytkimen vaihdon yhteydessä.

    Comment


    • #3
      Jep, täältäki ääni ilmalle!

      Comment


      • #4
        Tai kytkinlevy takertelee kytkinakselin booreilla.

        Comment


        • #5
          Nyt tuossa ei tosiaan toimi mikään vaihde ja vaihe on jäänyt kolmoselle.Auto seisoo huollon pihassa.
          Huollossa arvelivat että kun edellinen painelaakeri oli ihan rikki,siitä on yksi kuula päässyt vaihelaatikkoon ja jumittanut vaihteet..?
          Vaihelaatikon purkaminen on vissiin aika iso homma elikkä oisko viisampaa ostaa kokonaan uusi laatikko?

          Comment


          • #6
            Painelaakerihan on kytkinkotelossa, miten siitä olisi kuula päässyt vaihteistoon? stefasta läpi? Toimiiko vaihteet paikoillaan kun kone ei käy?

            Comment


            • #7
              Liekkö sitten sitä kautta,sanovat vaan että joku yhteys sieltä laakerista menee laatikkoon ja sitä kautta kuula kulkeutunu.Vaihteet ei tosiaan toimi mitenkään,kolmoselle on juminu ja siinä pysyy.Ite auton ajoin huoltoon,vaihteet ei toiminu kunnolla,kakkosta ei saanu olleskaan päälle mutta pysty ajamaan.Huollossa sitten kokeilivat ja vaihde jumitti kolmoselle.Tiijä sitten mikä siinä on mut taitaa olla vaihelaatikko remppa eessä..

              Comment


              • #8
                No aika erikoista on jos painelaakerista voi päästä joku osa vaihdelaatikon sisään. Täytyy sanoa että ennemmin varmaan voittaisi lotosta.

                Ennemin veikkaisin väärin säädettyä vivustoa (vai onko tuossa vaijeri?).

                Comment


                • #9
                  siitä on yksi kuula päässyt vaihelaatikkoon ja jumittanut vaihteet
                  :D Ei jumalauta. Pyydä kirjallisena, tahtoisin kovasti nähdä moisen lausunnon :)
                  Ettei nyt vähän huoltoasiakaspalvelija vetelisi iltasatuja. Kuulan pitäisi ampaista melko paksun alumiinikopan läpi ihan alkajaisiksi.

                  Comment


                  • #10
                    Haha, päivän huumoripläjäys tuo kuulahomma. Itse ovat kytkinhommansa sössineet, menet sinne ja olet tiukkana vaan että auto pitää tulla kuntoon ja maksaja et ole sinä.

                    Comment


                    • #11
                      Rehellisesti sanotuna tässähän vain kusetetaan asiakasta jos ja kun hän ei itse tiedä autoista.

                      Mitään kuulaa sinne laatikkoon ei painelaakerista mene. Sano että laatikko pois ja katsotaan millainen reikä sinne on tullut.

                      Ja jos vanhasta laakerista se kuula sinne on lentänyt niin eikö ne sitä reikää nähneet jo kytkintä vaihdettaessa? Va meneekö se kytkin jotenkin muutenkin paikoilleen kuin laatikkoa raottamatta?

                      Toimiiko sulla vaihteet jos auto ei ole käynnissä? Jos ei silloinkaan toimi niin kytkimessä ei vika ole vaan laatikossa / vivustossa.
                      Saattaa vaatia hiukka runttaamista tuo vaihteiden päälle saaminen kun auto ei ole käynnissä, mutta testaas.

                      Comment


                      • #12
                        ylimääräinen laakerikuula laatikossa=täystuho. kytkin vika tuo on!

                        Comment


                        • #13
                          Siis joo,muahan on helppo kusettaa ku mää mistään mittää tajua..:D
                          Mutta siis normaaleissa audeissa mää en tiiä missä se painelaakeri sijaitsee mutta tässä mun vuosimallin romussa se laakeri on vaihelaatikossa/tai siinä jossain laatikon kylessä josta menee yhteys laatikkoon.Eli normaaleissa tapauksessa se ei voi olla mahollista mutta kun tää ei oo normaali tapaus.
                          Kuulemma jossain Volkkareissa on sama systeemi ja sit tän vuosimallin A3.Joku kokeilu vai miksikä ne sitä sano.

                          Tosiaan kun ne tuota oli rempannu nii sieltä oli nuita kuulia tippunu ja ne oli joutunu myös magneetilla niitä onkimaan mutta nyt ne arvelee että yksi joutunu laatikon sekaan.
                          Jaa-a tiiä häntä..

                          Vaihteet ei liiku ollenkaan vaikka auto ei oo käynnissä eli laatikossa se vika sitten on ja kytkin toimii normaalisti.
                          Mutta siis vikako voi olla myös jossain? vivustossa,siinä säädöt päin helvettiä?

                          Comment


                          • #14
                            Kylläpä kuulostaa niinkuin okkim tuolla arveleekin että vivustosta vika löytyy, on mennyt varmaan säädöt sekaisin tai vääntäneet jotain... kyllähän ilman kytkintäkin autolla voi ajella ja vaihdella vaihteita jopa ihan sujuvastikkin - tai no lähdöt voi olla vähän pomppusia.

                            Niin onhan esim. Goffeissa ainakin ollut semmoista rakennetta että painelaakeri onkin vaihteiston "toisessa päässä" eli painaa "puikolla" onton vaihteiston akselin läpi sitten kytkintä auki, mutta minä noissa mitään kuulia muista, ongelmana oli minulla aikoinaan tämän puikon kytkimen puoleisen laakerihelan ja stefan kuluminen joka aiheutti vaihteistoöljy vuotoa suoraan kytkimeen.
                            Viimeksi muokannut J.S.P; 28.12.2010, 20:02.

                            Comment


                              #15
                              Lukkopihdit väärässä paikassa.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllähän se 020-kuorisessa askissa on teoriatasolla mahdollista, että olis kuula menny vaihteistoon sisälle.

                                Comment


                                • #17
                                  Pitääpä huomenna soittaa sinne ja kysyä tuosta vivustosta.
                                  Mut siis jotainhan ne on väärin tehny ku hain sen kytkin rempasta,auto toimi minuutin ehkä mut sitte alko vaihteet takkuilee.Vein aamulla takasi ja ne otti sen halliin ja kohta tulivat sanomaan että on vaihteet jumissa.Työnsivät sen pihalle ja siellä se seisoo edelleen.Ja se laatikko toimi ennen varsin hyvin.
                                  Ja mun pitäsi maksaa vielä lisää siitä että korjaavat sen kuntoon..

                                  Kysytään vielä että onko niitten pitänyt tehä sille vivustolle jotain kun ne on vaihtanut sen kytkimen?Kytkintä ei voi korjata ilman että koskee myös vivustoon?
                                  Viimeksi muokannut tiudi; 28.12.2010, 21:25.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt alkoi kiinnostamaan, minkälainen tuo 020 laatikon rakenne on? Mistä ne kuulat voi mennä laatikon sisään? Tällaisen löysin googlella, mutta eipä tuosta keksi missä se painelaakeri on jos ei normaalissa paikassa.

                                    http://funksoulkitty.org/engineandtr...annybuild.html

                                    Kyllähän se vivusto on irroitettava laatikosta kun laatikko otetaan pois, eli myös sen asento voi olla väärä kun on laitettu takaisin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko noita antiikkilaatikoita vielä A3:ssakin? Tuo on siis sellainen keksintö, jossa onton kytkinakselin sisällä välitetään voima asetelmalle ja työsylinteri ja pelit on jossain askin peräpäässä. Ihan sieniä syöneiden keksintö kaikenkaikkiaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kolmos-Golfissa olen tavannut ainakin laatikkoa, jossa kytkin on laatikon syövereihin katoava vipu, jota vedetään vaijerilla. Muistelen, että näytti rakenne jopa siltä, että jos väärin otat jonkun sokan irti ja erehdyt liikuttelemaan vipua, kamat hilahtaa sisään.

                                        Ihan sieniä syöneiden keksintö kaikenkaikkiaan.
                                        Osuva kuvaus.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Katselin noita kuvia, ja ilmeisesti painelaakeri on tässä kuvassa irrallaan tuossa lenkkiavaimien vieressä? http://funksoulkitty.org/engineandtr...nybuild/c.html

                                          Eipäs tuo olekaan painelaakeri, vaan vissiin vaihteidenvalitsin. Tämä on kait se painelaakeri:
                                          http://www.brokevw.com/5thswap/pic%20131.jpg

                                          Erikoinen keksintö, mutta ei ne sitten välttämättä ihan paskaa huollossa ole puhuneet jos siinä tosiaan on tuollainen laatikko.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 30.12.2010, 08:48. Perustelu: Korjausta, lisäystä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllähän sitä ainakin tuon 1,6 koneen perässä taitaa olla. Painelaakeri on askin toisessa päässä eli tuon kuvan zc vihreän tulpan takana.

                                            Kompataan Petriä että aika keksintö on. Kytkinkin on siis väärinpäin.

                                            http://www.brokevw.com/020rebuild3.html
                                            http://www.brokevw.com/TO.html

                                            Tuossa näkyy painelaakerin paikka vähän paremmin.
                                            Tosi huono tuurihan tuossa pitää käydä, että se kuula tuolta "viitosen kopasta" pääsee menemään.
                                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.12.2010, 15:19.

                                            Comment


                                            • #23
                                              En tiedä mitä järkee tuos systeemis on, liekö jotain tilan säästöä? Aika monta kertaa oon nähny ku se kytkimen tappi menee läpitte irrotuslevystä ja kytkimen toiminta loppuu siihen. Siinä tapin pääs on kyllä melkosen järkyttävä paine aina ku kytkintä käytetään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mutta miksi pitää maksaa lisää siitä, että toimittavat auton takaisin ajokuntoon mitä se ilmeisesti ennen heidän korjauksiaan oli?

                                                Ei kannata suostua. Kyllä vika on heidän aiheuttama 99.9% varmuudella.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No jo on keksintö tuossa :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo siis just tässä mun mallin audissa on tuo helvetin typerä keksintö,eli se on ihan mahollista päästä sen kuulan sinne lootaan.
                                                    Soitin taas tänään korjaamolle ja ne sano että se joka tätä systeemiä ei oo nähny,tuskin uskoo että on mahdollista.Ja olivat tosiaan kattoneet nuo vivustot ym. ja siellä oltiin 99% varmoja et vika on just tuossa et laatikossa on kuula.
                                                    Mut sitä minäkin kysyin et miten pitää maksaa lisää kun auton laittovat ajokunnottomaksi,selitys oli se et on vain sattumaa että se kuula sattu just tuolloin pyörimään tuonne laatikkoon.Ois voinu mennä tunti tai kuukausi mut meni just nyt.
                                                    Mutta nyt sitten jatkosta,voiko olla mahollista että se kuula ei ole kerinnyt tehä siellä vaihteissa mitään vahinkoa?
                                                    Huoltoukko sano ettei se luultavasti oo hajottanu mitään,pitää vaan laatikko irrottaa ja purkaaa ja ottaa se kuula pois.Päivän homma kuulemma..
                                                    Mutta entä sitten kun siellä onki joku paskana,maksoin sitte turhaan tuon työn ko kommiski pitää uus laatikko sit ostaa..
                                                    Niin tekis mieli työntää tuo romu tien poskeen ja polttaa se.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ehkä kannattaa kysyä jo kuluttaja-asiamieheltä mielipidettä? Ei se sinne sattumalta tipu ehjästä laatikosta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ehkä kannattaa kysyä jo kuluttaja-asiamieheltä mielipidettä? Ei se sinne sattumalta tipu ehjästä laatikosta.
                                                        Kompataan.
                                                        Tiedän ko. laatikko mallin ja mitä sen ääressä olen ihmetellyt niin ei ole mahdotonta että kuula menisi laatikkoon.
                                                        Tässähän tulee hieman ristiriitaa siitä että ketä maksaa jne, kun kerran laatikko on ollut irti jo kertaalleen niin miksei silloin tarkastettu huolella ettei kuulia ole päässyt karkuteille. Asiakkaalle se olisi tullut maksamaan hieman enemmän jos askin persettä olisi purettu, mutta nyt ilmeisesti meinaa tulla vielä kalliimmaksi kun korjaamo jättää homman "vajaanaiseksi" ja laskuttaa ilmeisesti uudemman kerran laatikon tiputuksen jne.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jep,kuluttaja-asiamieheen olen ollut jo yhteydessä.Sieltä sanottiin että korjaamon täytyy todistaa ettei vika ollut niitten.
                                                          Korjaamosta sanottiin että jos päätän huollattaa tuon loppuun niillä ja jos sitten ilmenee että korjaamo tehnyt virheen,se tottakai menee takuuseen.
                                                          Noh,katotaan mitä tapahtuu,taistelu jatkuu..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            On noista askeista mennyt myös noita haarukoita joka ekan kuvan alalaidassa:
                                                            http://www.brokevw.com/020rebuild3.html

                                                            Sen jälkeen ei enää kytkin toimi kun hammastus sutii tuon vivun päällä joka sitä yrittää kääntää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X