Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin vaihdettu ja vaihdelaatikko temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
    Kolmos-Golfissa olen tavannut ainakin laatikkoa, jossa kytkin on laatikon syövereihin katoava vipu, jota vedetään vaijerilla. Muistelen, että näytti rakenne jopa siltä, että jos väärin otat jonkun sokan irti ja erehdyt liikuttelemaan vipua, kamat hilahtaa sisään.

    Osuva kuvaus.
    MK2 Golfissa ja Jetassa 1.6l moottorin perässä on juurikin tuollainen saksalaisen insinöörin aivopieru. Painelaakeri on laatikon perässä ja kytkin siellä missä sen kuuluukin olla. Hyvä puoli tässä tietysti on se, että painelaakerin voi vaihtaa näppärästi irroittamatta laatikkoa. Huonot puolet tässä ketjussa onkin jo tulleet ilmi.

    Comment


      #32
      Yksi vaihtoehto on murtunut se "kääntökäpälä", joka painaa kytkinakselin läpi menevää puikkoa. Pari vaihtanut aikoinaan. Heikko tuo käpälän kaulus. Hajoaa myös ilman oireita. Samankaltaista aivopierua löytyy mm. Golf GTi, Vento ja ties mistä. Se pronssiholkki ja stefa kannattaa vaihdatuttaa samalla, mistä se puikko menee läpi kytkinasetelmalle.
      Viimeksi muokannut RS2; 30.12.2010, 12:52.

      Comment


      • #33
        Ja niinhän siinä sitten kävi että laatikko menee vaihtoon.Korjaamolla olivat irrottaneet sen lootan,sieltä oli tullut ulos pari kuulaa.Luulivat että homma oli sillä selvä ja laittanet laatikon paikalleen.Koeajussa oli sitten kuulunut laatikosta helvetinmoista meteliä eli joku sieltä mennyt rikki..Onpa mukava!
        Mistähän kannattaa alkaa kyseleen tuohon käytettyä laatikkoa,purkaamoilta?

        Comment


        • #34
          Eikös tuossa nyt kuitenkin ole selvää, että korjaamo on tehnyt virheen? Heidän huoltonsa aikana on mennyt kuula laatikkoon, joka on rikkonut sen? Eihän tuo voi olla asiakkaan piikkiin menevä, kun laatikkoon on mennyt osa nimenomaan heidän tekemässään huoltotoimenpiteessä.
          Sama kuin tulpanvaihdossa korjaamo sanoisi, että sinne saattoi tippua kyllä yks m8 mutteri tulpanreiästä, mutta ei ole meidän syy, eikä otettu pois...

          Comment


          • #35
            Jos joku tietää tän mallin laatikon ja tuon laakerin systeemin nii voi kertoa..?Pääseekö ne kuulat sinne laatikkoon ihan itestään,tekemättä mitään kuten minulle on kerrottu?
            Tosiaan kun mää vein sen kytkinremonttiin,se painelaakeri oli jo rikki ja kuulat irti ja niillä kuulilla on ns. "vapaa" pääsy sinne laatikkoon..?
            Sillä hetkellä kun se laakeri on särkyny (eli minulla) ne kuulat on pyöriny sinne laatikkoon joten korjaamo ei ole korjausvelvollinen..
            Mää oon niitten kanssa vääntänyt tästä asiasta ja näin ne väittää.

            Comment


              #36
              Sinä olet vienyt auton kytkimen ja laatikonöljyjen vaihtoon, eikä silloin ole ollut painelaakerista tietoa?

              Se laakeri on päästänyt kuulansa sitten huollon aikana sinne laatikkoon, koska olet ilmeisesti auton kuitenkin normaalisti korjaukseen ajanut?
              Vai pystyykö he todistaan, että ne kuulat on sinne jo ennen kytkimen vaihtoa tippunut?

              Tuohon painelaakeriin ei ilmeisesti tarvitse sattua kytkintä vaihdettaessa?
              Mistä kuulat sitten pääsee tippumaan? Katselin laakerin kuvaa ja se on muovirunkoinen, jossa kuulien molemmilla puolilla on metallilevy. En keksinyt, että missä se reikä on mistä kuulat pääsee laatikon sisälle.

              Comment


              • #37
                Oli tietoa,laakeri oli silloin jo mennyt tuhannen p*llun päreiksi eli minulla ajossa se särkyi.
                Se tosiaan oli ollut ihan kaksinkerroin joten ihan mahdollista että palasina olevasta painelaakerista karkaa kuulat vaihteistoon..

                Mutta enikeis,tässä taisi käyä ihan hyvin..
                Tosiaan eilen ko ne soitti huollosta ja sanovat että laatikosta kuuluu ajettaessa joku sivuääni,siellä on joku rikki ja kannattaa hommaa uusi laatikko.
                Noh,minähän kävin sen eilen hakee huollosta,aattelin ajaa sen kotia ja kuunnella kui paha ääni kuuluu mutta kaikki toimikin täysin normaalisti,mitään ääniä ei kuulunu,vaihteet toimi,kytkin toimi??Illalla kävin vielä uuen mutkan ajaa ja edelleenkin kaikki oli ok.
                Mää en enää ymmärrä tuota autoa,itestäänkö se korjaantu? :D

                Comment


                  #38
                  No, nyt käyt äkkiä vaihtamassa autoliikkeessä toiseen Audiin :) Kohta ne kuulat on kuitenkin jossain välissä.
                  Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:10.

                  Comment


                  • #39
                    Äkkiä öljyproppu auki jos ne olis vaikka siellä odottamassa ulospääsyä.

                    Comment


                      #40
                      Itseltihän lähti/murtui tasauspyörästöstä 1 niitti irti jolle tuli ahtaanpaikan kammo.. Halkaisi kytkikopan, öljyä vuosi ulos, painelaakeri alkoi pitämään ääntä.. No öljyroppu auki ja metalliahan sieltä tuli iloisesti ja murtuneen niitin osia.. Ei siinä auttanut kuin vaihtaa laatikko, tehdasuusi vaihtolaatikko maksoi laakkosella 1700e.. Käytettyjä en edes viitsinyt tuohon hintaan alkaa etsimään, kun niiden toimivuudesta taas ei ollut takeita.. Niin ja vaihteisto koodi oli DUU :) ohessa vielä kuva
                      Halkeama kytkinkopassa
                      Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 14.6.2011, 16:51.

                      Comment


                      • #41
                        No laitetaas ny tänne ko en haulla muutakaan löytänyt. Eli -00 S3:ssa rupesi 3-vaihde temppuilemaan. Eli kolmoselle vaihtaessa isommalta tai pienemmältä, niin vaihdekeppi ei mene ns. loppuun asti vaan jämähtää siihen puoliväliin. Vaihde kyllä menee päälle, tai no muutaman kerran on käynyt niin että se ei ole mennyt ihan loppuun asti ja pitänyt aika rutinat kun on kytkimestä irrottanut, mut kyl se sinne sit taas meni ko vähän runttas. Mistähän moinen mahtaa johtua?

                        Comment

                        Working...
                        X