Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t etuveto-->nelikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8t etuveto-->nelikko

    Tervehdys.

    Yritin haulla etsiä A4 1.8t B5 mallin voimansiirrosta tietoa,mutta samasta asiasta ei löytynyt aihetta,joten kysäisen teiltä viisailta kyseisestä aiheesta.
    Eli itselläni on 1.8t -98 mallinen etuvetoinen audi,johon olen hankkinut jo uutta turboa ynm. osaa lattialle odottelemaan sopivaa aikaa vaihdolle ja nyt olisi mahdollisuus siirtää nelivedon voimansiirto omaan autoon melkein ilmaiseksi.
    Omassa autossa on kardaani tunneli ja laatikon paikat valmiina,mutta onko asiassa jotain muuta kompastus kiveä,jota en ole huomioinnut? Pohjan pitäisi olla sama kuin nelikossa? Olisin kiitollinen vastauksista!

    #2
    onko asiassa jotain muuta kompastus kiveä,jota en ole huomioinnut
    Muutoskatsastus.

    Comment


      #4
      Onko ne eri mallisarjaa, onko kukaan oikeasti selvittäny?

      Comment


        #5
        Poikkeuslupa pitää silti olla, jos menee läpi leimasta ilman lupia tekee katsuri aikamoisen virheen. Jos löytyy paperit että koko mallisarjan pohjalevy on sama (valmistajalta) ei poikkeusluvan saannissa ole ongelmaa.

        Comment


        • #6
          Kävin katsastajalta kyselemässä asiasta ja poikkeuslupa vaaditaan koska vetotapa muuttuu. Eli 380 euron arvoinen anomus sisään ja tarpeeksi tietoa mukaan. Kävin audin jälleenmyyjällä ja lupasivat hoitaa mulle tarvittavat tiedot näiden mallien eroista ja muutoksen kohteista jos niitä on.
          Luulin,että B5 on mallisarja johon kuuluu etu-ja nelivetoiset vaihtoehdot,mutta tietenkin ne ovat eri mallisarjaa. joka päivää oppii jotain uutta......
          Kiitos kaikille vastanneille.

          Comment


            #7
            Vaikka kuullostaa karulta niin suosittelen kuitenkin auton vaihtoa sellaiseksi jossa se kardaani on ollut tehtaalta asti.

            Comment


            • #8
              Joo se näyttää olevan kohta järkevin vaihtoehto. Ikävä,että tämä tekniikan vaihto tuli nyt aiheelliseksi(ja mieleen),kun olisin saannut laatikon ja muut osat käytännössä ilmaiseksi. Tuli alku kesästä laitettua kaikenlaista osaa autoon kiinni ja vieläpä maalattuakin kokonaan.

              Comment


                #9
                Autoharrastuksen a ja o on oikean aihion valinta :)

                Comment


                • #10
                  Jos varastotilaa on, niin mikset hanki sellaista pirssiä valmiiksi missä neliveto ja pidä sitten noita käytännössä ilmaisia vikittimiä varalla, jos vaikka porsii =)

                  Comment


                    #11
                    Nouda ilmaiset osat -> laita myyntiin -> myy vanha auto -> osta uusi auto nelivedolla -> profit

                    Comment


                    • #12
                      Pitää katsoa tuo maahantuojan kortti vielä,koska haluan tietää mitä se oikeasti vaatisi,jotta tuo vetotavan vaihto onnistuisi.
                      Pistin jo kyselyä yhdestä S4 avantista,jonka löysin ruotsista. Katsellaan mikä on tiukka hinta jos hakisi itselleen joululahjaksi. :D

                      Comment


                      • #13
                        Se olisi tässä(kin) tapauksessa paras ratkaisu ;)

                        Comment


                          #14
                          Miulla on vahva muistikuva siitä, että B5:n takajousitus ja tankki sekä pakoputkisto eroaa radikaalisti jos auto on quattro vajakin sijaan. Eli noiden vaikka paperit saisikin kuntoon niin voimansiirron lisäksi menee paljon muutakin vaihtoon.

                          Comment


                          • #15
                            2.8 v6 voimansiirtoswäppi

                            Moi. Tässä alkaa pikkuhiljaa kelit viilentyä ja ei ole pitkä aika enää ennen kuin koittaa ne Q-kelit. Mutta eipä ole quattroa ei.. Omistan etuveto 2.8 v6 farkku berttavitosen, vuosimalliltaan 98, ja nelikkoa tekee mieli. Mites, mulla on tiedossa yksi neliveto b5 josta sais taka-akseliston, perän ynnämuut kamppeet voimansiirtoswäppiin. Miten on yhteensopivuus osilla? Ja miten mahtanee käydä vaihdelaatikot ristiin näissä vaggilaisissa? Kiitoksia jo etukäteen, tieto tulee tarpeeaeen.

                            Korkattiimpa tässä samalla ensimmäinen viesti foorumille!
                            Viimeksi muokannut Killeri; 29.8.2016, 21:54. Perustelu: Allekirjoitus turha täällä.

                            Comment


                            • #16
                              Etuvedossa ei ole takapäässä mitään kiinnikkeitä valmiina nelivedon osille, joten joutuu vaihtamaan aika ison palan lattiaa samalla. Vaihdelaatikko menee suoraan, mutta siitä taaksepäin mikään ei sovi suoraan.

                              Comment

                              Working...
                              X