Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic audi a6 2.5 tdi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Tiptronic audi a6 2.5 tdi

Onko muilla ongelmia pakkasilla vaihteistossa? Luistattaa vaihteita kohtuu kauan pakkasilla kun vaihtaa. Laatikkoon tehty remontti n.10 tkm sitten. Ja onko yleensä haittaa jos venyttää vaihteita? Sitä vaan et vaihteistossa takuu vielä voimassa, ja eka tiptronic käytössä.

Jos se on heti liikkeellelähdettäessä (eli vasta käynnistettynä) niin kuuluu asiaan, Tippilaatikon pitääkin tietääkseni luistaa siinä, että saadaan öljyt lämpenemään. Mulla tekee ihan samalla lailla.

Onko vaihteistossa vikakoodeja?

Comment

Ei tule vikakoodeja vaihteistosta. Hyvä kuulla jotta ei laatikko heti hajoais. Mikähän öljy olis oikein suosittua tippilaatikossa? Ja kannattaako niihin laittaa mitään lisäainetta?

Comment

Tippilaatikossa on tasan yksi suosittu ja suositeltava öljy. Mitään muuta öljyä sinne ei voi laittaa. Jos se öljy tuntuu kalliilta, säästä nyt ja kiroa myöhemmin. Lisäaineista en tiedä. En ole itse laittanut.

Muistaakseni se öljy on jotain Esson kastiketta. Sitä saa sekä tarvikkeena että marmoritiskiltä, muistelen.

Jos sulla on tehty laatikkoremontti 10 tkm sitten niin siellähän on vielä ajoaikaa öljyllä jäljellä.

Comment

Mikähän se askin öljynvaihtoväli muuten on? Mulla on nyt mittarissa 217000 ja ei oo hajuakaan, milloin öljyt on vaihdettu askiin. Onkohan tuo itse tehtävissä miten tolkullisesti. Auto on tuo A6 4F 3,0TDI q.

Comment

No, se taitaa huolto-ohjelmassa olla 60 000 km ainakin tuossa 5HP19:ssa. Ei tosin ujostuttaisi itseä vaihtaa jo vähän aiemmin.

Comment

Ei taida olla huolto-ohjelmassa, ainakaan omassa '98 A4:ssä ei ollut. Elinikäiset öljyt, eli ei tarvitse vaihtaa ennen kuin loota hajoaa ;)

Jos samoilla öljyillä on laskettu yli 200 tkm, voi öljynvaihdon jälkeen tiedossa olla yllätyksiä. Varsinkin jos askia ei huuhdella huolella. Näistä tipin öljynvaihdoista on oma ketjunsa jossain...
              Viimeksi muokannut alpi; 21.12.2010, 08:08. Perustelu: kirotushärö

Comment

Kiesus. No, jos sitä ei ole siinä huolto-ohjelmassasi niin omalla vastuullasi voit kuunnella minua ja vaihtaa viimeistään 60 000 km välein ne öljyt sillai kunnolla. Siihen varmaan löytyy erilaisia ohjeita, kuinka se tehdään ja mitä vaihdetaan. Itse ainakin vaihdatan kohta, on nyt 45 000 ajettu noilla.

Comment

Working...
                X