Onko muilla ongelmia pakkasilla vaihteistossa? Luistattaa vaihteita kohtuu kauan pakkasilla kun vaihtaa. Laatikkoon tehty remontti n.10 tkm sitten. Ja onko yleensä haittaa jos venyttää vaihteita? Sitä vaan et vaihteistossa takuu vielä voimassa, ja eka tiptronic käytössä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic audi a6 2.5 tdi
Collapse
X
-
Tippilaatikossa on tasan yksi suosittu ja suositeltava öljy. Mitään muuta öljyä sinne ei voi laittaa. Jos se öljy tuntuu kalliilta, säästä nyt ja kiroa myöhemmin. Lisäaineista en tiedä. En ole itse laittanut.
Muistaakseni se öljy on jotain Esson kastiketta. Sitä saa sekä tarvikkeena että marmoritiskiltä, muistelen.
Jos sulla on tehty laatikkoremontti 10 tkm sitten niin siellähän on vielä ajoaikaa öljyllä jäljellä.
Comment
-
Ei taida olla huolto-ohjelmassa, ainakaan omassa '98 A4:ssä ei ollut. Elinikäiset öljyt, eli ei tarvitse vaihtaa ennen kuin loota hajoaa ;)
Jos samoilla öljyillä on laskettu yli 200 tkm, voi öljynvaihdon jälkeen tiedossa olla yllätyksiä. Varsinkin jos askia ei huuhdella huolella. Näistä tipin öljynvaihdoista on oma ketjunsa jossain...
Comment
-
Kiesus. No, jos sitä ei ole siinä huolto-ohjelmassasi niin omalla vastuullasi voit kuunnella minua ja vaihtaa viimeistään 60 000 km välein ne öljyt sillai kunnolla. Siihen varmaan löytyy erilaisia ohjeita, kuinka se tehdään ja mitä vaihdetaan. Itse ainakin vaihdatan kohta, on nyt 45 000 ajettu noilla.
Comment
Comment