Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

SOS..Jäähdytin nestesäiliö tyhjä..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • SOS..Jäähdytin nestesäiliö tyhjä..

    Hei kaikki joulu stressaantuneet..

    1. Ongelma ratkottavaksi....

    Audini C4 2.8 V6. Jenkkimalli yms..( rek. JKC-62)

    Ongelma:

    Ihmettelin miksi tulee vain haaleeta ilmaa suuttimista, vaikka auto ollut piuhan päässä.

    Olen 2-viikkoa pitänyt häntä piuhan päässä aamuisin..hiukan huonommin aina lähtee silloin käymään..??
    Kun on ollut kuskauksia.

    Kylmällä koneella lähtee paremmin.

    Tänään kun hain pojan... ajattelin et nyt mun auto on outo ja avasin k-pellin...:(

    Näky oli kauhea..

    Jäähdytinsäiliön pohjalla oli tippa jäähdytinnestettä.

    Nyt on laitettu säiliö täyteen ja ajoin 101 km..on vielä merkkien min-max keskellä.

    Missä voi olla vouto?

    Ilmastoinnin koeponnistus ja täyttö , kylmäaine ja typpikaasu kaikki laitettu 10.08.2010....

    Voiko vaikuttaa???

    Olen kiitollinen vastauksista suoraan s.postiin tai fb/ carita.tuominen

    Hyviä ja Rauhallisia kauppareissuja,

    ilman jonoja kaikille jäsenille<3
    Viimeksi muokannut jasso; 17.12.2010, 23:35. Perustelu: Profiilit muuttuvat, joten ei viitata niihin.

  • #2
    Eikai siinä ole kuin letkujen tarkistus ja jäähdyttimenkin päädyt tarkistaa.

    Comment


    • #3
      Joskus voi käydä niinkin että kovilla pakkasilla joku letkuliitos vuotaa mutta lämpimällä on pitävä.
      Seuraile kun lähdet liikkeelle onko "lammikkoa" ilmestynyt auton alla. Niin ja tsekkaa öljyt.

      Comment


        #4
        Ilmastointi (AC) on eri kennostossa kuin lämppäri. Vaikka vaikuttavat olevan tiiviisti nipussa, niin niissä on tosiaan eri aineet.

        Sitten tuohon jäähdyttimeen. Mikäli autossa on letkulämppärit ja miksei myös lohkolämppäri, niin saattaa siitä vähän "vuotaa" haihduttaa/tiputtaa liitoskohdasta. Tämä saattaa johtua lämpölaajenemisesta tai hapertuneesta letkusta. Jokatapauksessa helppo korjata.

        Voit lähteä vaikka seuraamaan jäähdytinnestesäiliöstä lähtevää letkua joka menee -> etukennolle -> koneeseen -> ohjaamoon -> ohjaamosta -> takaisin etukennolle.

        Käyntiin lähtemisongelma voi olla, että kone luulee itseään lämpimämmäksi kuin todellisuudessa on. Termostaatin vaihdonkin voisi tehdä, mikäli auto on vasta hetki sitten tuota jenkeistä.

        Comment


          #5
          Letkut, liitokset, paisarissa reikä, sisätilan lämmönvaihdin, öljynjäähdytin, syyläri, vesipumppu tai termari. Jos ei mitään helposti havaittavaa vuotoa löydy niin vois melkein koittaa jotain bar leaks tms jäähdytysjärjestelmän tiivistys ainetta. kalleinta olis vaihtaa toi lämmönvaihdin.

          Ellei sitten ihan kansi tai lohko ole halki mikä pitäis kyllä näkyä suklaisena öljynä tai ruskeena jäähynesteenä.

          Comment

          Working...
          X