Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 1.8T aeb moniurahihna silppuna TAAS

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 b5 1.8T aeb moniurahihna silppuna TAAS

    Että taas noin. Viimeksi meni koko moottori uusiks moisen takia. Nyt taas kävelyvauhdista rupes kumi haisemaan ja hihna aivan riekaleina. Mikä oikeesti voi olla syynä? Kiristäjä ei tunnu eikä muutekaan vaikuta veltolta. Tätä edellinen hihna kesti 8tkm ja nyt rapiat 15tkm.

  • #2
    kuluneet taittorullat,
    kuluneet päärullat,
    nestevuoto hihnan pitopinnalle,
    liian suuret välitettävät voimat vrt. hihnan leveys (joku apulaite osittain jumissa, tehostin tms),
    kiristäjä rikki,
    hihna liian pitkä

    Comment


      #3
      Hihna oikean mittainen. Apulaitteet kaikki uutta -> pyörii herkästi. Nestevuotoja ei ole. Rullat ei mitenkään kuluneet. Päädyin kiristäjään tai hihnalinjaan.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
        liian suuret välitettävät voimat vrt. hihnan leveys (joku apulaite osittain jumissa, tehostin tms)
        Olisko tuossa syyllinen?

        Edit: Apulaitteet onkin uusia, joten tuskin lienee vika tässä...
        Viimeksi muokannut juutasqsa; 16.12.2010, 20:23. Perustelu: Lisätietoja apulaitteista tulikin

        Comment


          #5
          No miten ne välitettävät voimat nyt niin suureks on muuttunu?

          Comment


          • #6
            hihnalinja saa periaatteessa vähän sivuttaissuunnassa moniurallisessa olla huti, kunhan ei etenemä ole sivuttaissuunnassa 1mm/2cm enempää. abt siis..

            automaattikiristäjä voisi olla entinen jos kaikki muu on uutta eikä löydy syytä muualta.

            Comment


              #7
              Rullat pyörittelin keväällä läpi kun kone oli irti. Ei mitään teräviä reunoja löytynyt.

              Comment


              • #8
                Mulla on uusi tarvikehihna liian pitkä, vaikka on uusi kiristin niin silti jää liian löysälle ja kiristin pitää paikaltaan lähdettäessä semmosta räpättävää ääntä.

                Comment


                  #9
                  Muistatko Joonas kuinka pitkä se remmi on?

                  Comment


                  • #10
                    En muista, mutta voin vilkasta huomenna jos siinä vielä lukemat näkys.

                    Comment


                    • #11
                      Terve,oliko muistikuvia kuinka paljon liian pitkä moniurahihna piti räpättävää ääntä paikaltaan lähtiessä? Omaan kiikkuun aikasempi omistaja teettänyt jakopääremontin ja nyt paikallaan 1303 pitkä hihna ja vaikuttaisi syypääksi ääneen joka kuuluu 1+2 vaihteella matalilla kierroksilla,orkkishihnahan on 1300 pitkä eli monesta millistä ei ole kysymys. Ääni kuulostaisi tulevan monurahihnan kiristäjästä joka ikäänkuin pohjaa. Omassa pitää enempi kolinaa/räminaa varsinkin kylmällä koneella. Kiitos

                      Comment


                      • #12
                        Terve,autossa edelleen jatkuu ylimääräiset äänet mutta nyt on uusittu moniurahihna+kiristin ja ääni paheni!? Saattaa johtua jäykemmästä kiristemestä kun mikä oli paikallaan,ääni on aika pitkälti samankuuloinen kun tuossa videossa , Ääni häviää kokonaan kun monirahihnan kiristäjää löysää moottorin käydessä. oisko kellään ideoita mikä ihme tuon äänen aiheuttaa? [ame]http://www.youtube.com/watch?v=QemqQOoXfho[/ame]

                        Comment


                          #13
                          Itse tuhosin yhden kaksoismassavauhtipyörän niin se kyllä kalkatteli aika iloisesti.

                          Comment


                          • #14
                            Tässätapauksessa kuitenkin moniurahihnaa/kiristäjää löysäämällä ääni katoaa eli vauhtipyörän kolinasta ei taida olla kysymys,ääni tulee moottorin etupäästä selkeesti ja ei äänen lähdettä löydy vaikka kuinka pyörittelee hihnan kanssa pyöriviä kikkareita..

                            Comment


                              #15
                              Oletko koittanut onko välyksiä missään mitä hihna pyörittää?

                              Comment


                              • #16
                                Onkos sulla ilmastointia? Kompura kyllä taitaa pyöriä omalla hihnallaan. Mutta mun TT:n kompura kyllä pitää ihan samanlaista kalinaa, joka alkaa aina tyhjäkäynnillä ja häviää heti kun on enemmän kierroksia. Vaikuttaako ilmastoinnin sammuttaminen mitään ääneen?

                                Comment


                                • #17
                                  Ilmastointi löytyy ja sen käyttö ei vaikuttanut ääneen (lämpöisessä että kompura kytkeytyi),tuohon autoon on vaihdettu just ennen kuin hommasin sen jakohihnat ym hilppeet,pakko ruveta varmaan purkamaan isommin ja etsimään mikä siellä kolkottaa. Aika mystinen homma,kylmänä kun koneen käynnistää niin kolisee jo tyhjäkäynnillä "ryyppy päällä" mutta kun hieman pata lämpee niin ääni tulee vaan liikkeelle lähdöissä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko viskoflekti kunnossa ? Yhdessä tapauksessa oli jumissa ja piti hassua ääntä juuri kierroksia nostaessa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tänään oli taas yritystä löytää äänen aiheuttaja,visko ok ja vaikuttaa siltä että ääni tulee kompuran suunnalta,en tosin vielä tänään saanut kärryä pukille että olisi voinut pistää kunnolla atomeiksi. Se että ääni häviää kun moniurahihnaa löysää moottorin käydessä ei kuitenkaan viittaa kompuran suuntaan kun on eri hihnalla... Mimmonen damperi/kampuranhihnapyörä näissä on,näytti ihan patarautaa olevan?
                                      Viimeksi muokannut diudis; 27.1.2013, 16:12.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ihan on yhtenäistä patarautaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok no damperi se tuskin on joka ääntää,ääni tulee samoilta suunnilta

                                          Comment


                                            #22
                                            Irroita nyt vaikka alkuun se kompuran remmi ja kuuntele jatkuuko ääni. Jos kuuluu vielläkin, niin voit sulkea kompuran pois laskuista. Ja irroita moniurahihna seuraavaksi ja varmista tuleeko ääni varmasti hihnakäyttösistä apulaitteista/rullista.

                                            Jos laturissa on vapaakytkin, niin jumiutuessaa voi pitää kovaakin kalkatusta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Päivitellään tännekkin kun laiska sai aikaiseksi etsiä vihdoin syyllisen ylimääräiselle äänelle,äänen aiheuttaja oli tehostajanpumppu jonka akselissa päittäisvälys oli päässyt turhan suureksi aiheuttaen kolkotuksen. Pumppu toimi muuten ajossa normisti eikä edes vuotanut. Oli kyllä sellanen ääni että väkisin tuli mieleen kampuranlaakerit koska senverran paha/kova metakka lähti loppuviimein.

                                              Kiitosta kaikille kristallipalloa käyttäneille asian suhteen

                                              Comment

                                              Working...
                                              X