Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,6 V6 käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,6 V6 käynnistyy huonosti

    Kylmäkäynnitys on tuskaa. Ilman moottorilämmittimen käyttöä pakkaskelillä käynnistyy ensin muutamalla pytyllä useamman yrittämisen jälkeen. Yleensä 3. yrittämällä ensimmäisen käyntijakson jälkeen suostuu sitten käymään kaikilla pytyillä.
    Lämpimänä ei mitään ongelmia, syttyy välittömästi ja käy tasaisesti.
    Mikähän häntä vaivaa?
    Viimeksi muokannut galdotieva; 15.12.2010, 18:09. Perustelu: oikoluku

  • #2
    Vikakoodit varmaan kannattaa aina lukasta, jos sieltä jotain infoa saa? Oma 2.6 käynnistyy kyllä ekalla vaikka ollut näitä pakkasia. Onko akku ja tulpat kunnossa?

    Comment


    • #3
      Syksyllä tein isomman huollon, jonka yhteydessä vaihdoin uuden akun, tulpat, bensansuodattimen jne.
      -5 tai siitä kylmempää, siitä alkaa ongelmat.
      Vikakoodeja en ole lukenut...

      Comment


      • #4
        Varmaan paras siitä lähteä, ehkä joku anturi pakkasella antaa periksi. Lämpötila-anturi antaa lämmintä arvoa vaikka pitäisi kylmempää kertoa?

        Comment


          #5
          Jos lämpöanturi ei anna arvoa käyttää ECU oletuksena +20 käynnistyksessä ja 80 astetta ajossa. Saattaa aiheuttaa hankaluuksia -5 asteessa. Helppo ja halpa vaihtaa , mutta kyllä vikakoodit kannattaa katsoa kuitenkin ( noin uudessa kun sen pitäis onnistuakin, toisin kuin mun 93:sissa)

          Comment


          • #6
            Kiitos vaan... Unohdin mainita, että syksyllä vaihdoin sensorin G62, joka on kuskinpuolella. Liekkö tuo se anturi, joka kertoo tarpeellista informaatioita?

            Comment


              #7
              Tuo pitäisi olla se anturi joka keskustelee ruiskun kanssa, se toinen F76 (vai mikä lie , kolminapainen) on vain tekemisissä lämpömittarin ja varoitusvalon kanssa. Imusarjanlämpöanturi noissa on myöskin, virhetilassa käyttää oletuksena 20 c. Omassani mittasin sen , ohmit oli mitä pitikin ja selvästi reagoi kun hönkäs sitä kohden.
              Tuossa on aikas hyvin kuvattu tuo ruiskujärjestelmä: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF

              Comment


              • #8
                Minulla oli muutaman kuukauden Audi 100 quattro ABC-koneella, malli -93. Kone käynnistyi hyvin kovallakin pakkasella. Sitten asennutin lohkolämmittimen ja se oli sitten käytössä yhtenä pakkasaamuna --> moottori käynnistyi erittäin huonosti ja kävi aluksi tosi huonosti, sitten käynti tasaantui. Tämän jälkeen en lohkista käyttänyt. Käytin auton korjaamolla vikakoodien lukua varten, mutta syystä tai toisesta ei koodien luku onnistunut?? Ilmeisesti lämpötila-anturi sekoili.

                Comment


                • #9
                  Kiitos Benkku mainiosta linkistä, nyt aineisto on paperilla ja asianmukaisessa kansiossa.
                  Tilasin sen imuilmanlämpötilanhaistelijan, josko siitä se tuska löysää...

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja a12827 Näytä viesti
                    Minulla oli muutaman kuukauden Audi 100 quattro ABC-koneella, malli -93. Kone käynnistyi hyvin kovallakin pakkasella. Sitten asennutin lohkolämmittimen ja se oli sitten käytössä yhtenä pakkasaamuna --> moottori käynnistyi erittäin huonosti ja kävi aluksi tosi huonosti, sitten käynti tasaantui. Tämän jälkeen en lohkista käyttänyt. Käytin auton korjaamolla vikakoodien lukua varten, mutta syystä tai toisesta ei koodien luku onnistunut?? Ilmeisesti lämpötila-anturi sekoili.
                    lohkolämmitintä käyttäessä tuota ABC konetta pitää lämmittää vähintää se 1 tunti tai muuten voi käynnistyä vaivalloisesti. Nyt näillä paukkupakkasilla on kyllä 2-3 tuntia aamuisin ja käynnistyy hyvin.

                    Comment


                      #11
                      Joo, vaimo unohti tuon ja halus olla ystävällinen ja laittoi mulla auton roikkaan kun hän lähti töihin. Itse olin lähdössä 30 min myöhemmin ja oli ihan helvetillisen vaikea saada käyntiin. Eli tuolle koneelle ainakin täyttä myrkkyä tuollainen puolilämmitys. Starttaa sitten kylmänä niin nätisti ettei oikein tule enää käytettyä lohkolämppäriä......

                      Comment


                      • #12
                        juu, sama vika täällä. ABC:tä ei kannata lämmittää alle 1 h. Paremmin lähtee ilman lämmitystä.

                        Comment


                        • #13
                          Kysymys on Audi 80 2.6 V6, vaikka on läämmityksessä kaks-kolme tuntii niin kyllä on käyntiin lähtö vaikeeta ,tulpat vaihdettu ,onko kokemuksia ??
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.1.2016, 10:16. Perustelu: Otsikkoa korjasin autoa kuvaavammaksi.

                          Comment


                            #14
                            Onko lämmitin varmasti ehjä ? Pyörittääkö huonosti vai miten on vaikeaa ?

                            Comment


                            • #15
                              Lähteekö paremmin kylmänä? Voisko lämmitys sotkea jonkin anturin arvoja niin, että käynnistyminen hankaloituu? Ittellä polossa tekee jotain tuon tapaista.

                              Comment


                                #16
                                ABC menee helposti sekaisin lohkolämppäristä. Itse luovuin lohkolämppärin käytöstä täysin. Muistaakseni jos saa outoja arvoja antureilta ECU olettaa että koneen lämpö on +20c. Imuilman lämpöanturin vastusarvot voi mitata ja vedenlämmön anturi on sen verran halpa että voi melkein testimielessä vaihtaa.

                                Ja jos pyörittää huonaosti kannattaa tsekata starttimoottorin maadoitus.

                                Comment


                                • #17
                                  Minulla ainakin selkeästi menee lämmityksestä sekaisin abc kun saa startata kauan kun ollut lämmityksessä pidempään ja lyhyellä lämmityksellä käy aluksi todella huonosti. Kylmiltään kun starttaa ei mitään ongelmaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En ole hetkeen foorumilla ehtinyt käymään ja näyttää muuttuneen aika tavalla... Näyttää myös siltä, että tämä on jokin koontiketju useammankin käyttäjän käynnistysongelmista, joten lyönpä oman tarinani jatkoksi.

                                    Hiukan vanhempaa kalustoa:
                                    A6 Avant Quattro -95, 2,6 V6 (ABC, 12 -tappinen)

                                    Ongelma sama kuin edelläkin tullut esiin. Lähtee pääsääntöisesti käyntiin, mutta välillä ja yhä tihenevään tahtiin ei sitten lähdekään. Sahata saa maailman tappiin, eikä mitään. Vetämällä lähtee käyntiin ja toimiikin sitten jonkin aikaa normaalisti, kunnes taas jossain vaiheessa ei käyntiin määrättömällä sahaamisellakaan. Ja vetämällä taas käyntiin. Kun koneen saa käyntiin, käy ihan normaalisti ja voimatkin tallella.

                                    Tulpat vaihdoin tänään. Muutamassa olikin kärkiväli kulunut jo aika suureksi. Taas lähti käynti ja kävi normaalisti. Kävin päivän mittaan useamman kerran kokeilemassa tunnin parin välein ja käyntiin lähti. Kunnes sitten taas: Ei meinaakaan.

                                    Vehje alkaa olla jo antiikkia ja mittarissa lähes 400 000km, joten menossa voi olla varmaankin mikä vain. Polttoainepumppun uusin 10 v sitten, ja matkan varrella on uusittu peräkärryllinen muutakin, tosin lähinnä pyöränripustuksiin. Koneen avasin ja tiivistin joskus 3-4v sitten ja siinä yhteydessä moottoriin vaihtui lähes kaikki tiivisteet ja muuta tuon luokan kamaa.

                                    Vikakoodeja en pysty lukemaan nyt, läppäri, jossa oli vanha VAG-COM, siirtyi vaineeseen jokin aikaa sitten.

                                    Ehdotuksia? En taida alkaa kovin isoihin vianetsintöihin enää tämän kanssa, joten jos alkaa tulemaan kovin kalliita ehdotuksia, päästän vanhuksen päiviltä. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vikakoodit lukuun, mahollisesti, hall anturi ongelmaa tai lämpötilaanturi ongelmaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt kun tämä aloitteeni on näköjään siirretty tähän ketjuun "2,6 V6 käynnistyy huonosti", täsmennetään sen verran, että ennen kulloisenkin liikkeellelähtöyrityksen ensimmäistä avaimenkääntöä ei voi tietää, miten tulee käymään, jos auto on sattunut toimimaan edellisen kerran hyvin. Auto kun lähtee tällöin käyntiin joko hyvin, tai sitten ei ollenkaan.

                                        Hommaa helpottaa merkittävästi, jos ei ole lähtenyt edellisellä yrityksellä käyntiin. Ei nimittäin lähde sen jälkeenkään, muuten kuin vetämällä.

                                        Keskimäärin käynnistyy sitten kai huonosti...
                                        Hei jarppa^, tarkoittanet tuolla lämpöanturilla imuilman lämpöanturia G42?

                                        G62 on vesilämpöanturi ja se taas tuntuisi antavan normaaleja lukemia, mikäli sama anturisignaali menee mittaristolle ja tietokoneelle.
                                        Öljylämmön mittaus näyttäisi myös olevan normaali ainakin mittaristosta katsellen.
                                        Viimeksi muokannut okkim; 1.9.2019, 18:41. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X