Huomasin viikonloppuna konepellin alla askarrellessani että tuo venakopan kyljessä olevalta venttiililtä lähtevä letku oli halki. Tarkemmin tutkittuani se oli täysin haurastunut ja monesta kohtaa poikki:
http://img149.imageshack.us/img149/6623/audi0511.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/9600/audi035.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/2662/audi039.jpg
No irroittelin sit tuon venttiilin kokonaan irti ja suht karun näköistä tavaraa oli kertynyt sisuskaluihin:
http://img152.imageshack.us/img152/8069/audi047y.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/9356/audi046.jpg
Tuo ao. linkin kuvassa oleva letku, joka menee tuosta edellämainitusta venttiilistä alipainepumpulle, oli täysin tukkeessa mustasta öljykarstap*skasta.
http://img72.imageshack.us/img72/8341/audi0512.jpg
Tuo huohotinputki (joka on haurastunut) ja sen päässä, imusarjan alla oleva säiliö on ilmeisesti samaa osaa ja se täytyy uusia, se on selvä.
Mutta kannattaako ruveta putsailemaan noita muita osia vai onkohan esim. tuo "Suction Jet Pump" ihan kuollut?
http://img98.imageshack.us/img98/98/audi0513.jpg
Mihinköhän asti tuo öljymönjä on kulkeutunut kun ainakin tuo alipainepumppu on kai yhteydessä ainakin jarrutehostimeen ja imusarjan kyljessä olevaan boxiin..
Ja miten tuo ylipäänsä vaikuttaa moottorin toimintaan, se että tuo letku on halki, luulisi pistävän seosta laihemmalle..?
Tuon venttiilin toiminta on muutenkin hieman epäselvä, olisko se niin että kun kaasuläppää avatessa alipaine imupuolella kasvaa (ja huohottimessa myös), venttiiliä ohjataan silloin kiinni ja täten rajoitetaan virtausta venakopasta imupuolelle? Tää oli arvaus.
Tiedän että tästä huohotinaiheesta on juttua vaikka kuinka, mutta kaikki löytämäni aiheet olivat turbokoneisiin liittyviä.
http://img149.imageshack.us/img149/6623/audi0511.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/9600/audi035.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/2662/audi039.jpg
No irroittelin sit tuon venttiilin kokonaan irti ja suht karun näköistä tavaraa oli kertynyt sisuskaluihin:
http://img152.imageshack.us/img152/8069/audi047y.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/9356/audi046.jpg
Tuo ao. linkin kuvassa oleva letku, joka menee tuosta edellämainitusta venttiilistä alipainepumpulle, oli täysin tukkeessa mustasta öljykarstap*skasta.
http://img72.imageshack.us/img72/8341/audi0512.jpg
Tuo huohotinputki (joka on haurastunut) ja sen päässä, imusarjan alla oleva säiliö on ilmeisesti samaa osaa ja se täytyy uusia, se on selvä.
Mutta kannattaako ruveta putsailemaan noita muita osia vai onkohan esim. tuo "Suction Jet Pump" ihan kuollut?
http://img98.imageshack.us/img98/98/audi0513.jpg
Mihinköhän asti tuo öljymönjä on kulkeutunut kun ainakin tuo alipainepumppu on kai yhteydessä ainakin jarrutehostimeen ja imusarjan kyljessä olevaan boxiin..
Ja miten tuo ylipäänsä vaikuttaa moottorin toimintaan, se että tuo letku on halki, luulisi pistävän seosta laihemmalle..?
Tuon venttiilin toiminta on muutenkin hieman epäselvä, olisko se niin että kun kaasuläppää avatessa alipaine imupuolella kasvaa (ja huohottimessa myös), venttiiliä ohjataan silloin kiinni ja täten rajoitetaan virtausta venakopasta imupuolelle? Tää oli arvaus.
Tiedän että tästä huohotinaiheesta on juttua vaikka kuinka, mutta kaikki löytämäni aiheet olivat turbokoneisiin liittyviä.
Comment