hallitus oli tulossa töistä kotio. ykskaks auto hyyty tielle, veto loppui. ohjeistin käyttään manuaalipuolta, jolla päästiin nilkuttaan kotio asti. D ja S valinnalla yrittäis eteenpäin, mutta joku luistaa laatikossa. manuaalipuolella kulkee kyllä. pakki pelaa ok. ajotietokoneen näytössä palaa kaikki kirjaimet, eli laatikko on jonkinlaisessa vikatilassa, ellei totaali paskana. autoon vaihdettu turbiinilukko 50 tkm sitten, kun luisti. onko mahollista, että olisi porsinu taas?? tiedän, että tuo lukko on kys. mallin akilleen kantapää. huollosta ohjeistivat, että akunkenkä irti puol tuntia---nollaus ja tsekkaus....saas nährä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic ongelma
Collapse
X
-
tulin just kylältä, lukivat vikakoodit: väärä vaihdevälitys?? ja sitten oli ohjainyksikkö pinni 30 virransyöttö satunnainen.
auto oli pesussa viime perjantaina. käsittääkseni lootan ohjainyksikkö on repsikan jalkotilassa, joten olisiko mahdollista, että sinne olis menny vettä??
tuo lootan vikatila-indikaattori ajotietsikassa poistui eka kerran, kun akunkenkä oli pois tuon puoli tuntia. toisen kerran sama poistui, kun vaan sammutti ja tarttas auton uusiksi.
tämän jälkeen vikatilaa ei ole ilmennyt.
varmistetaanpa tuo laatikon ohjainboksin sinjainti, eli missä se varmasti sijaitsee???Viimeksi muokannut kake1969q; 15.12.2010, 12:51.
Comment
-
No ei se mitään ydinfysiikkaa kuitenkaan ole.
Siellä on melkovarmasti täyttöproppu alla, josta öljyä laatikkoon lisäillään.
Samat ohjeet toiminee kuin muihinkin tippilootiin. Liikaa sinne ei saa juurikaan saa.
Porukoiden loota kuitenkin toimi ihan normaalista, mutta selkeesti se oli hikoillu pihalle sitä jossain vaiheessa.
Comment
-
ongelma
Mulla rupes tekemään tuota samaa laturin vaihdon jälkeen. Vaihdon jälkeen pääsi aina noin 30km, sitten kuului jysäys ja rupesi luistamaan todella paljon, kaikki vaihteiston valot syttyivät palamaan. Virrat pois ja uudelleen käyntiin ja taas toimi 30km. Täällä foorumilla oli ollut jollain just sama ongelma laturin vaihdon jälkeen ja uusi laturi ollut viallinen. Minulla oli jäänyt laturin päässä oleva johto vähän löysälle ja vika johtui siitä. Johto kunnolla paikalleen eikä ole enää temppuillu.
Comment
-
Mulla alko kans laatikko ongelmat pakkasten myötä. Yksikään vaihde ei vastaa kaasuun ennen kuin kierrokset ovat parissa tuhannessa, vaihde kyllä siinä vaiheessa vaihtuu mutta ei edelleenkään reagoi kaasuun. Aikansa ku kiertää kehää ni saa loodan jotenkin toimimaan mutta uusiutuu herkästi. Kesällä laatikosta luettiin vika koodit jolloin herjas vääntömomentista jolloin oli ongelmana että vaihtaa kolmos vaihteen kahteen kertaan. Olisiko tästä kyse nytkin? mitä vääntömomentin vika edes tarkoittaa? autolla tosin ajetaan vaan lyhyitä matkoja kaupunki alueella eli ei hirveesti pääse lämpiämään ajossa, olisiko jokin venttiili jäätyny jumiin, vai alkaako olemaan stefojen vaihton aika?
Comment
-
updatea...jyväskylässä tsekkasivat tuon lootan. tuomio: vaihteiston ohjainlaite viallinen. eli se repsikan jalkatilassa sijaitseva boksi rikki.
tuomio ei välttämättä ole oikea, koska asentaja oletti näin olevan, kun muita potentiaalisia syitä ei löytynyt. laatikossa ei ollut vikakoodeja, joiden perusteella olisi voinut tehdä varman diagnoosin. laatikon sai vikatilaan, kun huudatti D tai S-asennossa kunnolla, ja vikailmoitus oli väärä välityssuhde.
öljyn pinta tarkastettiin, ja öljyä meni vajaa desi, eli öljyt ok.
maalimalta kattelin vaihtoboksia...4B0927156DQ... heikoin tuloksin. useita bokseja löytyi 4B0927156D koodilla, mutta on etuvetoisen ohjain. mikäs ominaisuus erottaa noi kaksi boksia toisistaan?
ihan vaan tiedoksi: uusi boksi marmoritiskillä 1200€. että sillei...
Comment
-
2,4 TDi DEW
mulla -99 quattron loota puski öljyt jostain tiivisteen välistä pihalle pakkasella. Sain vastauksen paikalliselta volkkarin huollolta, että sieltä jostain se öljyä vuotaa, mutta ei oikein tiedetä mistä ja ei sitä oikein osata korjata. Kävivät siis heti uutta ehdottelemaan. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia? Onko suositella jotain korjaamoa/korjaajaa joka sen vian osaisi diagnosoida. Ei oikein vakuuttanut tuo. Vaihteisto siis -99 AFB DEW.
Comment
-
Jotain tällaista kenties tapahtunut?
Kyseessä tipin pumpun laakeri, joka leikkautunut turbiinin akselille ja työntänyt stefan ulos. Öljyt tulee tässä tapauksessa moottorin ja tipin välistä ulos.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja yhfgdgtdgd Näytä viestiJotain tällaista kenties tapahtunut?
Kyseessä tipin pumpun laakeri, joka leikkautunut turbiinin akselille ja työntänyt stefan ulos. Öljyt tulee tässä tapauksessa moottorin ja tipin välistä ulos.
Comment
-
Tipin pystyy korjaamaan. Uusittavia osia tiivisteiden, ym lisäksi ovat ainakin öljypumppu(sis. kuvassa näkyvät stefa, loiskelevy ja helalaakeri) ja turbiini. Muiden osien vaihtotarve selviää vasta purkutyön edistyessä. Osat kannattaa hankkia jostain ZF osia myyvältä toimittajalta, saat ne n. 1/4 hintaan marmoriin verrattuna.
Tekijän löytyminen saattaakin olla vaikein rasti.
Vaihtoehtoina on laatikon toimittaminen jollekin kotimaiselle automaattipajalle tai tilata Saksasta vaihtolaatikko kotiovelle hintaan n. 2 400.
Comment
-
Kyllä tuollaisen nyt korjattua saa. Tuossa naapurissa (Suomusjärvellä) on sellainen paikka kuin RAM-Auto joka ainakin korjaa tippilaatikoita, ja todennäköisesti halvemmalla mitä tuo saksan laatikko.
Yleisesti automaattiaskikorjaamot noita korjaa, ja osaavat tilata niihin ZF:n alkuperäisosia (mm. Atoylta).
On lähinnä merkkiiliikkeiden legendaa ettei noita voisi korjata, joten pitää tilata tehdasKORJATTU laatikko. Kuka niitä siellä korjaa? Tehdasko? Koska noihin on varaosia kaupan, niin kai se tarkoittaa, että niitä voi myös korjata?
Comment
-
Noniin, se on laatikko irti ja pumppu, turbiini ja muuta sälää sieltä pitää vaihtaa. Samalla vahvistetaan, että kestää paremmin lastun tuoman lisäväännön rasitukset. Siinä sitten katsotaan samalla nokkien tilanne ja vaihdetaan ainakin kampiakselin stefa. Kokonaishinta-arvio alle 2k€ siis jos nokat vielä asiansa ajavat. Putosi mukavasti merkkiliikkeen kuudesta tonnista :) Saa nähdä mitä siinä hintalapussa sitten lukee kunhan saan pajalta pois. Voin kertoa, että yllättävän läheltä löytyi ammattipaja joka ei epäröinyt hetkeäkään käydä tämän tronicin kimppuun.Viimeksi muokannut Zarniwoop; 15.1.2011, 16:01. Perustelu: puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä
Comment
-
pohja irti ja tutkimaan
Voi olla että anturi G182 jäänyt löysälle tai jotain töhnää kulkeutunut pesevän öljyn vaikutuksesta venttiileihin. Nämä + kaikki johtoliitokset kannattaa ensin tsekata... sitten vasta pankkiin:)
Onhan vikakoodit kuitenkin katsottu?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja yhfgdgtdgd Näytä viestiVoi olla että anturi G182 jäänyt löysälle tai jotain töhnää kulkeutunut pesevän öljyn vaikutuksesta venttiileihin. Nämä + kaikki johtoliitokset kannattaa ensin tsekata... sitten vasta pankkiin:)
Onhan vikakoodit kuitenkin katsottu?
Comment
-
Tarkennusta
Edelliseen vastaukseeni vielä tarkennuksena, että vaikka vikakoodeja ei olisikaan ja output testi menee ok läpi, niin siitä huolimatta venttiilikoneisto kannattaa avata ja vaikka pestä ultraäänialtaassa.
Venttiilikoneiston saa helposti irti laatikkoa irroittamatta.
Comment
-
Auto vieläkin pajalla! vasta 2kk :/ Uuden vian syy selvisi: Varaosa turbiinissa oli jokin valmistusvika ja tosiaan kolme kilometriä kesti. Turbiini sököksi ja pumppu uusiksi.. Taas.. Toivotaan, että ensiviikolla kun on taas läjässä, niin kestää! Menipähän pahimmat pakkaset ohi :D
Tuuriahan on tasan kahdenlaista, huonoa ja helevetin huonoa.
Comment
-
Millanenkas paja se oikeen on missä sitä laatikkoa laitellaan? Ittellä oli pari vuotta sitten auto Suomusjärvellä RAM-autossa ja se kaveri joka laatikkorempan teki, testaili itse perusteellisesti laatikon toiminnan ajelemalla autollani päivän ajan remontin jälkeen. Oli kyllä tosi pätevän oloinen kaveri ja ei olis varmasti autoa rikkinäisenä pois luovuttanut. No 3 viikkoa se munkin lootan remontti kesti mutta ainakin kahdesti se oli koko lootan joutunu purkamaan ja kokoamaan. No autokin oli eri merkkiä, mutta meinaan vaan että aikalailla erilaisia toimintatapoja noilla huoltopuljuilla näköjään on.
Comment
Comment