Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 4.2 Quattro tiptronic -95 Sähköongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 4.2 Quattro tiptronic -95 Sähköongelmia

    Saisiko kyseessä olevan auton ongelmiin vähän jeesiä?

    Eli siis kaikki alkoi siitä että laatikko päätti mennä vika tilaan, sen jälkeen hävisi vilkut toiminnasta, sitten hydraulinen perä jäi ylös eikä tule millään alas ja nyt vielä kaiken päätteeksi auto ei starttaa ollenkaan...
    Aika väli näihin kaikkiin yhteensä noin viikko.

    Toinen takaiskari vuotaa ihan hiukan.
    Auto seisoi tätä ennen lähes 1.5vuotta

    Muuten autossa toimii sähköt

    Voiko olla että kyseessä on vain hapettumia seisonnasta sähköliitännöissä?
    Loppuu ymmärrys koko autoon pikku hiljaa.

    Mutta jos vähän edes jeesiä et pääsis alkuun, kiitos...

  • #2
    Onko se hydraulinen oikeasti? Vai ilmajousilla? Jos ilmajouset, se taitaa mitata sen korkeuden jollain Hall-antureilla. Olisko sellaisesta hapettunut liitos?

    Comment


    • #3
      Kyllä se ainakin vuotaa öljyä ja näyttää ihan hydrauliikka öljyltä

      Comment


      • #4
        Kosteutta väärässä paikassa ehkä, mutta paikka ei ole kertoa :)
        Yksi vakio paikka mikä kannattaa tarkistaa on apparin etupyöränkotelossa oleva jakoblokki, mistä tyypilisesti hapettuu johtoja poikki. Sieltä voi generoitua vähän kaikenmoista ongelmaa.

        Comment


        • #5
          Kiitos tuosta vinkistä täytyy koittaa jollain saada työnnettyä auto halliin niin pääsis tutkimaan asiaa.

          Muita vinkkejäkin otetaan mielellään vastaan, kiitos etukäteen vastaajille

          Comment


          • #6
            Oikealla edessä tuulilasin alla muovikaukalossa/laatikossa vettä joka kastellut elektroniikan. Sisältää moottorinohjauksen, vaihteistonohjauksen, vakionopeudensäätimen boxin ym.
            Vikakoodit ois kova juttu.

            Comment


            • #7
              Unohdin muuten mainita tuon että vakkari ei toimi...
              Kiitos tuosta vinkistä, vika koodit olis kova juttu mutta kun ei saa autoa korjaamolle asti kun ei lähde käymään... Tarvii koittaa keksiä millä sen sais sinne.

              Tuo täytyy ehdottomasti kyllä tutkia kun selittäisi kaikki viat.
              Kiitos sinulle.

              Comment


              • #8
                Taitaisi olla tuossa kohtaa aika halpa investointi ostaa vaikka ihan aito vag-com :)

                Comment


                • #9
                  Tai tilata se OBD2 kaapeli ja ajaa edes demoversiolla. Sillä saa koodeja rajallisesti myös tsekattua.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos kaikille vastauksista, kaikki tosiaan johtui pelkästään kosteudesta siellä oikealla edessä tuulilasin alla. Sain auton halliin ja kuivattua niin aivan kaikki toimii moitteetta.

                    Comment

                    Working...