Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Imuilman esilämmitys 2.3-litrasessa satkun koneessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Imuilman esilämmitys 2.3-litrasessa satkun koneessa?

    Niin missä sijaitsee se toinen pää mihin tuo letku pitää laittaa? Mulla on ruostunu se jollai edellisellä omistajalla kokonaan irti moottorin päästä ja nyt ei sitte oo löytyny millään, vaikka on minkä peilien ja muiden kaa koittanu ettiä jotaki reikää joka siitä ois jääny. Ja sitte onko se erillinen osa vai pitääkö ostaa esim. kokonainen pakosarja tai mistä se nyt sitä lämmintä ilmaa ottaakaan?

    Muutoin koko asia ei liikuta vähääkään, mutta pakkasilla tykkää kaasuläppä ilmeisesti jäätyä auki, kun ohittaa vaikka jonku, niin saa ilmaisen vakionopeudensäätimen joka kiihdyttää koko ajan. :s Pienellä kaasulla ei ongelmaa, mut ei taho olla kamalan turvallista koko tämä touhu so help me!! :D

    Sori huonosta kirjotusasusta, mut meinaa vähän pumppu käydä ylikierroksilla ku taas äsken jäi kierrokset 5000 rpm tyhjäkäynnillä ja joutu vähän välii painaa jarruu ettei toi ruoska kiihytä jonku perään... Paikallaa katoin et kaasuvaijeri oli nolla-asennossa, mut kierrokset kuitenki 5000, josta ne sit pienen paikalla olon jälkee laski takas tonnin kieppeille, kunhan joku jäätyny osa suli. ISV sekoaa kans joka kerta ja pitää käynnistää uudestaa, ennen ku seki alkaa toimia, mut kuitenki kaikki toimii lämpimässä kuin ajatus!
    Viimeksi muokannut Vuohi100; 12.12.2010, 19:23.

    #2
    Mulla oli ex coupessa pakosarjan päällä sellanen lämpösuoja mihinkä se letkun toinen pää tuli klemmarilla kiinni. Kaipa tollasen vois itsekkin vääntää jostain pellistä. Se siis ottaa kuumaa ilmaa tarvittaessa pakosarjan päältä.

    Comment


    • #3
      Hei muuten kiitti ideasta. Itellä ois mahdollisuus värkätä tollanen systeemi, ku kaveri on sellases paikas töissä, missä on kaikki vehkeet. Loistokasta. =)

      Comment


        #4
        Pakosarjassa on kaksi kierrereikää 8mm pulteille. Niillä pakosarjan päällä olisi kiinnitettynä muotoiltu pelti, jossa keskellä lähtö sille letkulle. Pelti siis vain ohjaa ilmaa pakosarjan ympäriltä/välistä.

        Itsellä murentunut satasesta tuo pelti kokonaan pois. Ajoin pitkään ilman, mutta viime vuonna laitoin tilalle jotain. Laitoin sellaista alumiinista ilmastointiputkea ja tein pienen pannan metallista, jolla putken saa kiinni pakosarjan toiseen jengaan pultilla. Ei niin tehokas kuin alkuperäinen, mutta kyllä se lämpimämpää ilmaa imee pakosarjan väleistä noinkin.

        Comment


        • #5
          Loistavaa loistavaa!! Pakko heti huomenna viedä auto halliin ja pistää taiteillen joku pätevä lämpöpelti tuohon, niin joskohan tää sitte alkais taas käyttäytymään. :) Muutoin tekis mieli laittaa koko vehje seisontaan ja käyttää pelkästää kesällä, jolloin se toimii. :D Onneks on pahvi nokalla, ku viime talvena ei ollu sitäkään, niin toihan ei asettunu aloillee koskaan. Ensin hirtti kaasu kiinni aina välillä ja sen jälkeen ISV oli sekasin koko talven. :D

          Comment

          Working...
          X