Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 vikakoodit

    Eilen vilkaistiin kasista vikakoodeja ja moottorin puolelta löytyi tämmöinen:

    1 Fault Found:
    17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
    P1138 - 35-10 - - - Intermittent

    Googlettamalla löytyi juttua mm suuttimista ja MAF. Nollauksen jälkeen ei ainakaan pikkulenkillä syttynyt uudelleen. Jollekin muullekin tullut vastaan?

    Paljonko ABZ vakiotyhjäkäynnin pitäisi olla? Jotenkin korkealle kuulostaa korvakuulolta ja kierroksia on 600-700rpm.

    Samalla napattiin askiin 00011 sporttisofta käyttöön ja muutaman kymmenen km ajon jälkeen pidän sitä varsin suositeltavana muutoksena. Tiukempi ote voimanvälityksessä ja tipparilla vaihdot nopeammat.

  • #2
    Omassa käy ~800rpm ja nuo koodit äkkisväkkiä näyttävät samoilta mitä omaan tuli kun.. loppui bensa kerran.. ;)

    Comment


      #3
      Testaappa polettaa kovasti ja kato tuleeko koodi uudelleen. Imuvuoto tai MAF vika tod näk.

      Comment


        #4
        Ja samaan syssyyn voi vaihdella sitten Lambdatkin, jos ovat vielä alkuperäset.
        Eivät generoi vikakoodia oikeastaan millonkaan, vaikka vikaa niissä olisikin.

        Comment


          #5
          Fuel trimmiä ei tuossa sopeuteta polettaessa kovasti eli ajelet vaan rauhallisesti ja se seossopeutus joko hakeutuu persiilleen tai sitten ei hakeudu. Jos hakeutuu, erilaiset vuodot, lambdavika ja maf-vika ovat silloin sangen korkealla arvausleikissä.

          Comment


          • #6
            Eli voiko tuosta tehdä johtopäätöksen että voipi ajella normaalisti ja vilkaisee tovin päästä onko vika uusinut ja jos on, alkaa noita pisteitä tutkiskella?

            Porkkiksen kommentista jäi käsitys että poljettaessa tuota virhettä ei pysty edes ilmenemään?

            Comment


              #7
              Justiinsa niin. Normiajoa vaan ja koodit tutkintaan tai sitten etsit sieltä fuel trimmit measure blockeista ja seuraat niitä. Vikakoodi tulee vasta aika isoilla trimmeillä, joten jotain voi olla persiillään vaikka koodia ei edes tule.

              Tässä kohtaa on sopiva myös mainita että 5syl20vt vakiota isommilla suuttimilla ihan höyhenkaasulla alamäessä tms ajettaessa vehkeissä ei riitä oikein resoluutio joten voi pökätä suunnilleen vastaavan koodin. Ihan vaikka kuinka hyvin olisin säätänyt :) Tuollaisessa tilanteessa ilmamassat ovat pienempiä kuin tyhjäkäynnillä ja loppuu vaan yksinkertaisesti tarkkuus.

              Comment


              • #8
                Sanos säätäjän näkökulmasta onko ABZ tehtävissä mitään softan puolelta? MTM myy sitä 10nm parannuksin speksattua mutta lähinnä huippurajoittimen poistavaa lastua mutta käytännössä. Siis jos ihan ajettavuutta, kaasuunvastaavuutta ja muuta ajaa takaa.

                Comment


                  #9
                  En minä ainakaan tuolle oikein mitään osaa tehdä perehtymättä ensin asiaan melkoisesti. Motivaatiota siihen perehtymiseen ei löydy ihan helposti.

                  Comment


                  • #10
                    Kulutus suhteellisen asiallisella tasolla. Talvirajoituksilla 300km spurtti parilla pysähdyksellä, muutamalla ripeällä ohituksella ja reippailla risteyksistä lähdöillä 8,8. Pienellä hipomisella 8,4. Kai tuo kasiksi ihan kohdallaan?

                    Comment


                    • #11
                      Vie aivan liian vähän :-D
                      Noh, kyllä sitä joskus alle ysin pääsi itsekin. Kunnossa lienee.

                      Comment


                      • #12
                        Veikkaisin vikaa ennemmin matikkapäässä =). Kuullostaa epäillyttävän vähältä kasikoneelle =)

                        Comment


                        • #13
                          9,3 täälä rajoitusten mukaan ajettuna 300km lenkki. Jumittavalla termostaatilla (60c*) ja katittomalla putkistolla. Noi 8,8 lukemat kuulostaa liian matalilta munkin korvaan.

                          Comment


                          • #14
                            Niin tuo oli ajotietokoneen lukema. Ilman pysähdystä (tyhjäkäynnillä pyörittely nostaa äkkiä lukemaa koneessa vaikka tuskin on kovin suuri tekijä todellisuudessa) siellä 8,4 litran luokassa. Pakkasta 12-15 astetta, kaksi henkeä ja vkl kamat mukana.

                            Pitää jossain vaiheessa vedellä joku lenkki sillein että seuraa tankkauksesta todellisen kulutuksen. Ainakin seka-kaupunkipäristelyssä laskennallinen ja ajotietokoneen lukema on noin +-2dl tarkkuudella kohdallaan (14-14,2 litraa / 100km).
                            Viimeksi muokannut LongJohn; 13.12.2010, 08:44.

                            Comment


                            • #15
                              Ajotietokoneen näytöltä minäkin noita olen lukenut, en ole laskenut. Kaupungissa palaa tasan 20. Nyt viimisin puol'tankillinen on 24,8 kulutuksella. Ja täyttä kaupunkiajoa, johdon päästä käynnistyksiä.

                              Comment


                              • #16
                                Täällä päin vaikuttaisi ajotieturi näyttävän reilu 5% alakanttiin eli puolesta litrasta litraan optimismia.

                                Comment


                                • #17
                                  Semmoinen sivuefekti on kyllä ilmennyt että parkissa lämmetessä huomasin putken päästä tulleen kondensioveden mukana mustaa.

                                  Olisiko tuo sitten nokipohjaista eli pidemmän siivun veto irrottaisi karstaa koneesta vai olisiko sitten öljypohjaista? Ainakin öljynvaihdossa tuli hieman ylitäyttöä ja asiasta oli konehuoneesta maininta ettei tee kateille hyvää eli puskeeko tuo sitten ylijätöt putkeen?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ylitäyttö huohottuu aika usein putkeen. Öljyn kyllä haistaa pakokaasusta ja huomaa todella likaavasta mustasta noesta putkenpään sisäpinnalla.

                                    Taitaa lähinnä tukkia katteja, mutta en tunne vielä ketään kellä öljy ne ois oikeasti hajoittanut. Puolan hajoamisen seurauksena on katissa palanut bensa kyllä niitä hajoittanut enemmänkin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ylitäyttö huohottuu aika usein putkeen. Öljyn kyllä haistaa pakokaasusta ja huomaa todella likaavasta mustasta noesta putkenpään sisäpinnalla.

                                      Taitaa lähinnä tukkia katteja, mutta en tunne vielä ketään kellä öljy ne ois oikeasti hajoittanut. Puolan hajoamisen seurauksena on katissa palanut bensa kyllä niitä hajoittanut enemmänkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jep. No tuota on helppo seurailla kun seuraa ölpän tasoa ja miten se korreloi tuohon putken sylkemiseen. Öljyn saavuttaessa normitason sylkeminen pitäisi loppua. Katsastukseen pitää ajaa putki kuumaksi joka tapauksessa.

                                        Comment


                                          #21
                                          No kuis paljon sitä ylitäyttöä oikein sitten oli? Ei pienet määrät vaikuta vielä mitään.

                                          Kyllä noi kasit voi mennä alle 9 kulutuksilla maantiellä.
                                          Silti, jos on vielä orggislambdat, ja kilsoja jo yli 200tkm, ne voi olla jo hidastunu.

                                          Comment


                                            #22
                                            Menee ja helposti, oma enkka Helsinki-Oulu väli nopeusrajoitusten mukaan 8,5 litraa (tankista mitattuna). Normikulutus mulla oli 12,5l (kaupunki yms pyöritystä). Lumi- ja jääradalla leikkiessä pääsin sinne 20l lukemiin ja ylikin.

                                            Jos 8 vie koko ajan 20l lukemia niin silloin on jotain rikki...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikä ole! Kylmäkäynnistyksiä, tyhjäkäyttöä ja isoa happea, niin kyllä se helposti menee yli 20. Autot tykkää että niillä ajetaan kunnolla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tikusta arvioituna joitain desilitroja.

                                                Toinen vaihtoehto mustalle putkesta olisi karsta. Vähissä ollut pidemmän aikaa pidemmät ajosuoritukset ja tuommoinen +300km maantietä lämmittelee tekniikan jo kunnolla. Su kylmäkäynnistyksen jälkeen tiputteli kondension mukana mustaa hangelle. Pakokaasu ei haissut mitenkään poikkeukselliselle.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Se on voinut ne öljyt kiskasta ajon aikana putkesta ulos niin ei sitä haista silloin. Turhaan sitä enää murehtii :D Se jättää niin ison mustan paskakerroksen sinne, että voi pidemmänkin aikaa tulla kondensioveden mukana mustaa sieltä. Kovaa ajoa vaan :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En o kyl kertaakaan ite saanut alta 10l viemään.
                                                    Lambdojen vaihto voisi kyllä olla ajankohtainen itsellekin, sinänsä.
                                                    Nyt kylmillä säillä eilinen tankki meni 11.8l
                                                    Pääasiassa ajoa parit ekat kilsat taajamassa ja sitten töihin 80km/h 20km.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      En kyllä usko, että muutama desi nyt merkkaa mitään tossa koneessa.
                                                      Ennemmin uskoisin sen olevan nokea, jota taas voi tulla kun kaikki ei ole kunnossa koneessa tai se ei ole saanut tarpeeksi kenkää :)

                                                      En minä kyllä saanu 20l kulutuksia edes kaupungissa ajellessa, ellei sitten lapsettanu ja antanu reippaasti kenkää.

                                                      Enkä kyllä omalla ABZ koneisella päässy alle 10l maantiellä kuin harvoin. Toisaalta en pääse kyllä millään muullakaan koneella manuaalista löytyvien arvojen lähellekkään.
                                                      Uudemmalla AKG koneella varustettu menee kyllä alle 9:llä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllähän tuota perusnurkkapyöritystä tulee normiviikkoina oikeastaan pelkästään. Just ehtii normilämmöille kun jonkun km päästä jo sammutellaan.

                                                        Mistäs vuosimallista lähtien AKG konetta on kasissa ollut? Wikipedia sanoo ABZ / AKG konetyypille samat speksit. Onko AKG sitten tuossa omassa kötöksessäkin 5-lovisen tipparin kaverina ja ABZ sitten vanhempaa polvea 4-lovisen askin kanssa?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Samat speksit on joo, mutta esim sytkävahvistimet on toisessa kahdella pultilla ja toisessa neljällä kiinni. Jotain tuollasia eroja ainakin on.
                                                          -97 (vai 98) malleihin tuli AKG 5v tipin kera. Porukoiden on -97 ja siinä on AKG.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itellä ajotietokoneen mukaan maantiellä kanssa menny 8.4. Tosin ajellu semmosta 90km/h. Nyt ku on tullu n. 600km kaupunkiajoa, ripauksellinen taajamaa niin mittarissa lukee 15.0L/100km tosin jos on oikein herkullinen (lue, jäinen) mutka edessä eikä ketään näy lähettyvissä niin silloin mennään pitkää luisua. Muuten ajellaan nätisti.
                                                            Pitkään se kulutus pysy 14.2 luokassa, mutta nämä pakkaset ja 60 asteen termari varmasti vähä vaikuttaa :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X