Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 (ACE) kierrokset jää jumiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 (ACE) kierrokset jää jumiin

    Competitioniin ilmaantunu viimeaikoina sellanen vika että kierrokset jää huutamaan 2000-4500 rpm. välimaastoon?

    Eli kaupunkiajossa lämpimällä koneella kierrokset ei laskeudu tarpeeksi vaan jämähtää yleensä 2500 (toisinaan reilusti ylikin) ikäänkuin tyhjäkäynti olis säädetty niin ylös! Vika kestää 5-10 minuuttia jonka jälkeen ei ongelmia enään ole? Kierrokset laskeutuu aivan normaalisti siihen tiettyyn rajaan asti. Sammutuksen jälkeen vika taas toistuu..

    Tarkistettu ettei kaasupoljin ole jumissa ei myöskään kaasuläppä tai vaijeri eikä vikakoodejakaan löytyny.

    #2
    Isv säädin irti siitä imusarjan takaa, cleaneria ja 12v napsuttelua venttiilille. Aseöljyä sitten perään. Eiköhän sen jälkeen ole kierrokset alle 1000rpm. Tai sitten jossain on imuvuoto kaasuläpän yli. Eilen puhdistin oman ja nämä ongelmat hävisi samantien.

    Comment


      #3
      Bensahöyryjen takasinkierrätyksellä kannattaa heittää kuikkaa. Letku tukkoon ruiskulle menevästä päästä, venttiilin voi jättää napsumaan omiaan tankille menevän letkun päähän.

      Comment


      • #4
        Oikeen paskanen isv kannattaa liottaa vaikka yön yli sopivassaa liemessä. Kuivata ja asentaa takaisin. Itse en kyllä puhtaaseen venttiiliin enää mitään öljyjä laittelis. Mutta jokainen tyylillään.

        Comment


        • #5
          Ilmalla puhistin ja pikkusen ruikkasin rasvaa perään 12v napsuttelin ja terveen kuuloselta vaikutti. Katsotaas onko mitään erua entiseen

          Comment


            #6
            Ilmapuhdistus tuskin riittää, jotain rasvanpoistoainetta / cleaneria sinne yleensä tarvitaan. Jossain vaiheessa ISV:stä kuitenkin loppuu elo ja uusinta tulee eteen. Puhdistamalla pääsee kuitenkin tekohengittämään pitkälle

            Comment


            • #7
              Mitähän CRC ainetta se oli mitä sinne hieman laitoin? Syrjäyttää kosteuden ja voitelee tehokkaasti, ei mitään ruosteenpoistoa kumminkaan! Mutta ei tuo rasvaus kumminkaan auttanu, eli taitaa olla uuden vaihto.

              E: Mahtaakohan tämä olla oikea osanumero: 034133455B ?? Jos on mikä v**tu tuosa maksaa!?!?
              Viimeksi muokannut antti_aamunen; 9.12.2010, 17:25.

              Comment


              • #8
                Koitahan nyt ensin liotella sitä vaikka yön yli, se sitkeä piki ei ihan heti liukene. Oma seos tais olla jotain kunnon rasvanpoistajaa, bensiiniä ja löpöä.(siis upottettuna sinne kokonaan ja välillä ravistelua) Sen jälkeen vielä puoli pulloa jarrukliineriä ja kunnon kuivaus, jopa toimi.

                Oisko tuossa mömmössä lionnu sen 18 tuntia ja kliinerin jälkeen vielä parit päälle.

                Comment


                  #9
                  Ja kannattaa samalla tarkistaa, että korkeat kierrokset johtuvat jumivasti ISV:stä eikä esimerkiksi kaasuläpästä tai vuodosta. Eli puristamalla littuun sitä paksua letkua isv:ltä, pitäisi kierrosten laskea jos vika on ISV:ssä.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on todettu että vika on edelleen ISV:ssä.. puristin letkun läjään ja kierrokset laski normaaliin!

                    Onko mitään seksuaalista merkitystä jos tulppaan koko höyryn kierrätyksen?

                    Comment


                    • #11
                      ISV ei ole mikään höyryn kierrätys vaan Idle Stabilization Valve eli säätää tyhjäkäynnin kierrosnopeutta.

                      Comment


                        #12
                        Eikun mötikkä likoamaan liuottimeen päiväksi kuten "kapaz" laittoi niin varmaan alkaa pelaamaan. Poistamalla tuon voi ajamisesta tulla mielenkiintoista kun tyhjäkäyntiä ei ole :)

                        Comment


                        • #13
                          ISV oli reilun vuorokauden bensassa lillumassa eikä mitään vaikutusta.. edelleen kierrokset jäi n. 3000 hujakoille. Hermostuksissani tilasin boschin valmistaman tarvikkeen..

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on Boschin valmistama ISV paikallaan. Ensimmäinen ja toinen käynnistys n. 70C lämmössä eikä mitään ongelmaa, joten ajoin päästönmittaukseen ja sammutin huoltoliikkeen pihalla (kone 90C) sen jälkeen aivan normaali tyhjäkäynti hallissa sammutin siksi ajaksi että testaaja sai koneet valmiiksi mittausta varten -> uudelleen käyntiin ja jälleen oikeat kierrokset koko testin ajan! Päästöissä ei mitään vikaa :) Sammutin Audin tyytyväisenä siksi että haen lapun ja maksan jne. mutta kun käynnistin ja ajoin pihalle niin JÄLLEEN tyhjäkäynti reilut 2000!! Sammutin pihalla mutta ei vaikutusta.. koko kaupunki reissun ajan kierrokset parissatonnissa. Ajelin kaverin tykö kyseleen neuvoja ja Audi oli puolisen tuntia sammutettuna, jonka jälkeen kierrokset taas normaalit?? Sen jälkeen ajelin kaupungilla hetken ja menin kauppaan jonka ajaksi luonnollisesti sammutin, mutta eipä ollu kauppakierroksen jälkeenkään ongelmia?

                            Jos olis ilmavuoto niin eikös se näkyis päästömittauksessa? Ja se ei olis niin riippuvainen käynnistyksestä?

                            Comment


                            • #15
                              "Audi 80 2.0E -89 Tyhjäkäynti öröily+ nykiminen"
                              Tuossa alempana, luehan tuokin, tiedä sitten antaako mitään, mutta oisko vaikka Nikke oikeilla jäljillä???

                              Comment


                                #16
                                Tarkista tyhjäkäyntiasennon tunnistin kaasuläpästä. Pitäisi kuulua selvä naksahdus kun kaasun vapauttaa. Jos tyhjäkäyntitietoa ei eculle tule, ei ISV ala säätämään tyhjäkäyntiä, vaan säädin on edellisessä asennossaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos ne kierrokset sekoilee niin isv ei välttämättä ole likainen vaan jäätyy, koska huohottimesta tulee vesihöyryä (öljynsekaan kondensoituu vettä)

                                  Saksalainen insinööri ei turhaan ole laittanut sitä imuilman esilämmitystä sinne.
                                  Ite tässä suunitellut jo jäätyvälle isv:lle jonkuunlaista lämmitystä kun jäätyy vähä väliä -20c pakkasessa. Lähinnä maantie ajossa jäätyy kaupungissa ei ongelmia kun pellin alta saa tarpeeks lämmintä ilmaa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lähinnä maantie ajossa jäätyy kaupungissa ei ongelmia kun pellin alta saa tarpeeks lämmintä ilmaa
                                    Minun Audissa on päinvastainen vika, kylmällä koneella ei ongelmaa mutta lämpimällä koneella kaupunkiajossa kyllä! Huomenna tutkailen sitä tyhjäkäynnin asentotunnistinta ja sähkökontatkiainetta liitoksiin josko auttas

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaasuläpän tunninstin napsahti selkeästi. Kaikki sähköliittimet mikkä sai suhteellisen helpolla irti yläkautta (-15C pakkasella ja kovassa tuulessa) irroitin ja laitoin sähkökomponettien puhdistajaa joka liittimeen niin nyt on ajeltu kolme päivää ja n. 200km ilman ongelmia!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Samoja ongelmia minunkin 2.3 ng moottorissa. Kierrokset nousee välillä n.3000kier ja kun vetää piuhan irti isv säätimeltä, niin tippuu normaaliin 900kier. Isv oli eri osanumerolla kuin alkuperäinen. Paikallaan oleva on 048133455. alkuperäinen olisi 034133455b. onko kellään tietoa onko mun osa käypänen vai etsiskö originaalin?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kokeiles sinäkin liottaa ISV:tä päivän verran jossain liuotinaineessa, ja tarkista ettei liittimet ole hapettuneet! Minulla ei korjaantunut vika kokonaan pelkällä ISV:n vaihdolla, irroitin kaikki liittimet mitkä sai suht helpolla irti yläkautta ja sähkökomponettien puhdistusainetta laitoin joka liittimeen niin jopas tehosi!

                                          Comment


                                            #22
                                            ace käynti seilaa

                                            Omaan siis A6 mallin kyseisellä koneella jossa käynti seilailee miten sattuu!
                                            Päästökoneessa käytin ja sanoivat että työntää jostain syystä tuhottoman paljon bensaa koneeseen joten siitä johtuu roima bensiinin kulutus ja ihmeellinen käynti, välillä rytää n. 1000 paikkeilla välillä heittää 400-1600. joskus käy nätisti 1600rpm mutta on todella kaasuherkkä eli vaihtaessa vaihdetta kierrokset nousee n 3000 vaikka kaasu on päästetty jo. kyselin osia niin 1600e maksaa tämä mekaaninen pumppujärjestelmä ja tasan 1 kappale löytyy siihen kylkeen sähkömötiköitä audilta josta ei ole edes tietoa mikä on...
                                            auttakkee minua auttakkee!!!

                                            Comment


                                              #23
                                              Se lautashässäkkä voi myös jumitella mikä on kaasuläpälle menevän letkun alla. Ilmamäärämittariko se nyt on ? Jos sen polttoaineen määräjakajan ympäristö on kostea polttoaineesta niin saattaa olla se kalvo rikki sieltä sisältä.
                                              Aijuu, tarkista 15A sulake sieltä apukuskin jalkotilasta,maton alta, jos se on palanut niin kierrokset humppaa miten sattuu.

                                              Comment


                                                #24
                                                imuvuodot (eli painetesti) ja lambda.

                                                Mäntsälästä luulisin löytyvän harrastajatoverin hallin kanssa, joka voi sopivaa korvausta vastaan tuota ihmetellä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vikakoodit kannattaa lukea ainakin. Kaasuläpän mikrokytkimien viat voi aiheuttaa muistaakseni jotain vähän tuon tapaista hämärää. Älkää kysykö miks. Helppo mitata noiden kunto.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X