Sellainen unohtui, että jos tuon keulan pistää huoltoasentoon, eli nostaa vähän kauemmaksi niin että kädet mahtuu kunnolla väliin, niin saako tuon laturin sitten nätisti kuitenkin etukautta pois? Eli ei tartte sittenkin pujottaa alakautta sitä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Remmin tarkastus 2.7T:stä?
Collapse
X
-
Eli ainoa ratkaisu olisi loppujen lopuksi irrottaa koko keula ja laskea nesteet pois?
Edit: Tuli mieleen, että tuon rullanhan saa irti tuosta? Olisikohan mahdollista ottaa irti tuo rulla laturin ollessa paikallaan ja sitten vaihtaa se siinä oleva laakeri?
Tässä vaiheessa olette varmaan jo huomanneet, että en ole kovin innokas ottamaan keulaa pois =)Viimeksi muokannut seepra; 16.12.2010, 22:19.
Comment
-
Voihan sen ajaa kun pistää ensin kakkosnelosen pätkät eturenkaiden eteen. Sitten ajaa auton niille ja sitten työntää rampit siihen kohdalle. Eikös se noin onnistu? Työkaverin siisti Civic ajettiin tuollai rampille eikä ollut ongelmia =)
Edit: kierretään veistä vielä haavassa, pistin alustan asentoon "kannon päältä" =)Viimeksi muokannut seepra; 18.12.2010, 13:48.
Comment
-
Sulla ilmeisesti orkkis puristus liitin? sama kuin se ylä y-putken mutkassa oleva pvc liitin eli ilmeisesti molemmilta puolilta puristetaan ja vedetään irti. Tai sitten poikkaset ja laitat pidemmän letkun kanssa klemmarilla jälkeenpäin kiinni. Itse laitoin sen verran pitkän letkun että saa puskurin maahan ennenkuin pitää klemmari irrottaa.
Comment
-
Noniin, se letku aukesi ja saatiin lasinpesunesteet päin näköä. Onneksi ei mennyt silmään kuitenkaan. Ja onneksi on etanolipohjaiset nesteet piipussa, metanoli on kuulemma myrkyllistä.
Paljonko voimaa tuon puskurin irroitukseen oikein tarvitaan? Tällä hetkellä kädessä on:
2 x 8 mm isot kuusikulmat, jotka on niissä törmäyspidikkeissä kiinni
6 x 10 mm mutterit, jotka ovat sieltä puskurin etukulmista, kolme päällekäin puolellansa
4 x torx 25:set, jotka ovat ihan puskurin päässä alahelmoissa, näyttäisivät pitävän paikallaan alakertaa puskurista.
Onko minulla jotain muttereita vielä kiinni jossain, vai liian pienet hauikset? Tuntuu, että koko auto heiluu, kun yritän vetäistä tuota pois.
Edit: nyt lähti, siellä oli vielä 4 ruuvia irrotettavana.
Saako tuota G12 -jäähdytysnestettä muualta kuin VAGilta?Viimeksi muokannut seepra; 21.12.2010, 14:52.
Comment
-
On tietty. Toisaalta olisi koomista, ettei vaihtopalassa olisi moista =). No, vetäisin lämpöanturin pois ja sieltähän ne tulivat pihalle vedet. Nyt pitää enää keksiä, miten tuo itse syylärin putki lähtee irti tuosta alhaalta. Siinä näkyi olevan sokka, joka piti ilmeisesti vetää puoleen matkaan pois. Vedin, mutta ei lähtenyt.
Edit: jaa, tuli mieleen, että voisi tietty harjoitella yläpäällä ensin =)
Comment
-
Nonii, alkaa tässä hiljakseen tehdessä homma edistyä. Nyt ruvetaan odottelemaan joulupukkia ja ihmetellään vielä ennen tuon vehkeen irtivetäisyä, että tuohon syyläriin menee siis vänkärin puolelta, siitä alaletkun yläpuolelta kaksi pikkuletkua noiden vesiletkujen lisäksi Nämä letkut vaihtuvat sitten öljypohjan seudussa metallisiksi. Nämä lienevät juurikin ne laatikon öljynjäähdyttimen putket? Ja niissä siis virtaa - mitä? Vaihteistoöljyä vai jäähdytysnestettä? Ja ne voi ottaa siis irti siitä öljypohjan kulmalla olevista, putkissa olevista muttereista jakarilla pyöräyttämällä? Olisiko noita viisasta tukkia vaikka siten, että pistää irrottaessa jotkut samanlaisella kierteillä olevat laipat tilalle päihin, jolloin tukkiutuvat?
Comment
-
Comment