Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Remmin tarkastus 2.7T:stä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sellainen unohtui, että jos tuon keulan pistää huoltoasentoon, eli nostaa vähän kauemmaksi niin että kädet mahtuu kunnolla väliin, niin saako tuon laturin sitten nätisti kuitenkin etukautta pois? Eli ei tartte sittenkin pujottaa alakautta sitä?

    Comment


      #32
      Voihan sitä koittaa mutta muistelen että siinä on niitä letkuja sen verran tiellä että ahdasta tulee. Taisin itse keula auki laittaa termarin letkunkin sivuun.

      Comment


      • #33
        Eli ainoa ratkaisu olisi loppujen lopuksi irrottaa koko keula ja laskea nesteet pois?

        Edit: Tuli mieleen, että tuon rullanhan saa irti tuosta? Olisikohan mahdollista ottaa irti tuo rulla laturin ollessa paikallaan ja sitten vaihtaa se siinä oleva laakeri?

        Tässä vaiheessa olette varmaan jo huomanneet, että en ole kovin innokas ottamaan keulaa pois =)
        Viimeksi muokannut seepra; 16.12.2010, 22:19.

        Comment


        • #34
          Ei se keulan irroittaminen ole loppujen lopuksi paha rasti, ja monesti sillä säästää paljon hermoja ja aikaa sitten siinä mitä pitää tehdä.

          Mitä rullaa tarkoitat?

          Comment


          • #35
            Tarkoitin siis sitä laturissa olevaa rullaa/hihnapyörää/jotakin jossa se moniurahihna on kiinni.

            Mulla on nähkääs sellainen ongelma tuossa vehkeessä, että joudun hiplaamaan vielä Eberin irti tuosta etupuskurista, että sitä voi siirtää.

            Comment


            • #36
              Ei se pelkka laturin hihnapyörän irroitus auta mitään, siinä ei ole laakeria. Laakerit on siellä laturissa sisällä.

              Senkus yrität ensin irroittaa laturin keula huoltoasennossa, ja kun kolmen tunnin päästä menee hermot, ota se keulapala kokonaan irti :)

              Comment


              • #37
                No, pitänee irrottaa se keula =). Se ei vissiin kummene muuten kuin että pitää valuttaa jäähdytysnesteet pihalle vielä?

                Comment


                • #38
                  No eipä juuri, ne laatikon öljynjäähdyttimen putket pitää myös ottaa pois, sekä tietty kaikki sähköjohdot.

                  Comment


                  • #39
                    Ei kuiten sentään tartte ottaa noita öljynjäähdytinputkia irti sillai, että öljytkin tulee pihalle?

                    Voiko sen ulosotetun jäähdytysnesteen käyttää uudestaan, olettaen että ottaa puhtaaseen astiaan sen?

                    Comment


                    • #40
                      Tulee sieltä vähän öljyä, mutta jos olet nopea ja teet asian oikein, on sen määrä hyvin pieni.

                      Kyllä jäähdytinnesteen voi käyttää uudestaan jos vaan se ei ole likaista.

                      Comment


                      • #41
                        Siinä ei vissiin ole mitään ongelmaa, jos tekee tuon sillai, että keula on rampeilla? Pääsee vähän paremmin kiinni sekä alle että tuohon auton etuosaan.

                        Comment


                          #42
                          Nyt tuli maavarakateus. S4:lla ei ole toivoakaan ajaa etupäätä rampeille. Ei pitäs tulla tuosta ongelmaa.

                          Comment


                          • #43
                            Voihan sen ajaa kun pistää ensin kakkosnelosen pätkät eturenkaiden eteen. Sitten ajaa auton niille ja sitten työntää rampit siihen kohdalle. Eikös se noin onnistu? Työkaverin siisti Civic ajettiin tuollai rampille eikä ollut ongelmia =)

                            Edit: kierretään veistä vielä haavassa, pistin alustan asentoon "kannon päältä" =)
                            Viimeksi muokannut seepra; 18.12.2010, 13:48.

                            Comment


                            • #44
                              Noniin, hommaa tehdään ja koetetaan saada puskuria irti. Nyt on muut palat irti jo, mutta miten tuo lampunpesimien liitin irroitetaan? Ei tunnu ahtaasta välistä irtoavan oikein mitenkään.

                              Comment


                                #45
                                Sulla ilmeisesti orkkis puristus liitin? sama kuin se ylä y-putken mutkassa oleva pvc liitin eli ilmeisesti molemmilta puolilta puristetaan ja vedetään irti. Tai sitten poikkaset ja laitat pidemmän letkun kanssa klemmarilla jälkeenpäin kiinni. Itse laitoin sen verran pitkän letkun että saa puskurin maahan ennenkuin pitää klemmari irrottaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Eikös siinä ole pieni musta sokka joka pitää ottaa pois? Näin ainakin kaikissa muissa on ollut. En ole tuollaista huohotintyyppistä liitosta nähnyt valonpesureissa.

                                  Pidempi letku tuossa kohdassa olis kyllä ihan jees.

                                  Comment


                                    #47
                                    Voi ollakkin. Joskus vuonna 2004 sen hajotin, ei ihan muista : )

                                    Comment


                                    • #48
                                      Noniin, se letku aukesi ja saatiin lasinpesunesteet päin näköä. Onneksi ei mennyt silmään kuitenkaan. Ja onneksi on etanolipohjaiset nesteet piipussa, metanoli on kuulemma myrkyllistä.

                                      Paljonko voimaa tuon puskurin irroitukseen oikein tarvitaan? Tällä hetkellä kädessä on:

                                      2 x 8 mm isot kuusikulmat, jotka on niissä törmäyspidikkeissä kiinni
                                      6 x 10 mm mutterit, jotka ovat sieltä puskurin etukulmista, kolme päällekäin puolellansa
                                      4 x torx 25:set, jotka ovat ihan puskurin päässä alahelmoissa, näyttäisivät pitävän paikallaan alakertaa puskurista.

                                      Onko minulla jotain muttereita vielä kiinni jossain, vai liian pienet hauikset? Tuntuu, että koko auto heiluu, kun yritän vetäistä tuota pois.

                                      Edit: nyt lähti, siellä oli vielä 4 ruuvia irrotettavana.

                                      Saako tuota G12 -jäähdytysnestettä muualta kuin VAGilta?
                                      Viimeksi muokannut seepra; 21.12.2010, 14:52.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Saa sitä vaikka mistä autovaraosaliikkeestä ja Minimanistakin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei helkkari, ei siellä ole coolant drain plugia. Onkohan Horstilla käynyt pikku käpy? Että tosiaan pitää ottaa siis alaletku irti ja toivoa, että kastike osuu astiaan?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Onhan sieltä voinut syylari vaihtua matkanvarrella, ellet ole koko matkaa tehtaalta tähän asti itse omistanut?

                                            Comment


                                            • #52
                                              On tietty. Toisaalta olisi koomista, ettei vaihtopalassa olisi moista =). No, vetäisin lämpöanturin pois ja sieltähän ne tulivat pihalle vedet. Nyt pitää enää keksiä, miten tuo itse syylärin putki lähtee irti tuosta alhaalta. Siinä näkyi olevan sokka, joka piti ilmeisesti vetää puoleen matkaan pois. Vedin, mutta ei lähtenyt.

                                              Edit: jaa, tuli mieleen, että voisi tietty harjoitella yläpäällä ensin =)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ne jäähdyttimen letkut tosiaan on vain sillä sokalla mutta o-rengas tahtoo jumia (liekkö paisuu/paistuu) ja se letkun irroitus voi olla todella hankalaa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ja takasin laitto myös. Kerran pompsahti se alin irti 5 kilsan päässä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Eli se lähtee pelkällä vetämisellä?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tai koita kammeta sitä vaikka jollain tylsällä taltalla jotakin kestävää vasten. Kun ne on jumissa ja käsillä ei saa voimaa niin vaikeeta on vetämällä saada irti.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alemman letkun saa helposti irti koputtelemalla liitintä etupuolelta kehikon läpi juurikin jollain taltalla tms. Ylempi lähtee kyllä käsin kun nitkuttaa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Nonii, alkaa tässä hiljakseen tehdessä homma edistyä. Nyt ruvetaan odottelemaan joulupukkia ja ihmetellään vielä ennen tuon vehkeen irtivetäisyä, että tuohon syyläriin menee siis vänkärin puolelta, siitä alaletkun yläpuolelta kaksi pikkuletkua noiden vesiletkujen lisäksi Nämä letkut vaihtuvat sitten öljypohjan seudussa metallisiksi. Nämä lienevät juurikin ne laatikon öljynjäähdyttimen putket? Ja niissä siis virtaa - mitä? Vaihteistoöljyä vai jäähdytysnestettä? Ja ne voi ottaa siis irti siitä öljypohjan kulmalla olevista, putkissa olevista muttereista jakarilla pyöräyttämällä? Olisiko noita viisasta tukkia vaikka siten, että pistää irrottaessa jotkut samanlaisella kierteillä olevat laipat tilalle päihin, jolloin tukkiutuvat?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Itse olen ottanut ne syyläristä, pääsee vähemmän karkuun tuolla tavalla. Siellä on öljyä sisällä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ja takasin laitossa voi ihan himpun verran sivellä öljyä siihen o-renkaaseen. Se j.neste vetää jotenkin tahmeeksi sen renkaan ja ei oikein millään saa paikalleen. Öljyn kans lupsahtaa hyvin paikalleen. Puhun nyt siitä syylärin alaletkusta.
                                                              Viimeksi muokannut bonus; 24.12.2010, 00:13.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X