Voiko 2.7T:stä tarkastaa jakoremmin kuntoa muuten kuin purkamalla koko keulan? Autosta kuuluu hienoinen rallatus tyhjäkäynnillä, mutta en osaa oikein paikallistaa varmaksi, kuuluuko se jakoremmistä vai apulaitehihnasta. Kuuntelin noita venakoppien kansia stetoskoopilla, kummankin ääni oli hyvin samanlainen eikä kilinää kuulunut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Remmin tarkastus 2.7T:stä?
Collapse
X
-
Kyllä ne yläpään suojakopat saattaa saadakin pois purkamatta keulaa. 5mm kuusiokoloillahan nuo on kiinni ja käsiks pääsee kun ottaa ahtoputket pois. Siitä hihnasta tosin on aika vaikee sanoo onko kulunu tai jotain mutta saattaahan se olla löysällä.
Just oli työnalla yks s4 missä oli kiristäjä hajonnu ja hihna löysällä ja hihna hyppiny apparinpuolen nokkapyörällä ja kauhee rallatus oli käydessä. Tästä selvittiin pelkällä hihnan vaihdolla.
-
Onko mitään hienostunutta ei-pureta-autoa-B-pilariin-asti- keinoa selvittää, onko kiristäjä löysällä jakoremmistä tms? Näkisikö tuota poikkeavina lukemina VAG-COMista?
Edit: onko noissa vesipumpuissa tai muissa vastaavissa mitään antureita, jotka antaisivat tietoa mahd ongelmista.
Voiko noiden rullien keskikohtiin ruiskauttaa mitään CRC:tä tms. ja sillä kokeilla, missä kolkatus voisi olla?
Comment
-
Eiköhän tossa vaihtoehdot ole siinä, että toteat äänen katoamisen joko apulaitehihnan poistamalla -> syy on jossain apulaitteessa tai vaihdat KAIKKI jakopään osat. Jos nyt jotenkin saisit selville, että jakohihnan kiristin tai yksittäinen rulla olisi rikki, niin purkaisitko keulan ja vaihtaisit vain sen? Vai miksi on tärkeää saada syyllinen sieltä etukäteen esiin?
Comment
-
Ei muuten huono idea tuo apulaitehihnan poistaminen. Se ei ilmeisesti haittaa kun ajamatta kokeilee? Onnistuuko tuon apulaitehihnankaan poistaminen keulaa purkamatta?
Rallatus on sen kuulloinen, että kuin jokin kolisisi johonkin. Vaikea sanoa, onko se metallinen vai muovinen. Pasi: olen vain utelias tietämään, mikä tuo kolkatus on. Jos se on jakohihnassa, totta kai vaihdan koko vehkeen.
Comment
-
Se on vähän hankala poistaa jos et ota viskoa pois. Viskon irroittaminen taas vaatiii keulan huoltoasentoon laittamisen (B5:ssä). Ehkä sen saisi pysymään siellä nätisti tarttumatta mihinkään kunhan siirtää sen tarpeeksi kauas kampuran hihnapyörästä.
Ja ei haittaa mitään jos käyttää konetta vähän aikaa ilman sitä.
Comment
-
Apulaitehihnan saa pois ilman "keulan purkua" kutosessa. Viskoflekti irti (ruotsalainen kierre) ja kiristimen löysäys. Jos ääni katoaa, niin syyllisiksi jää ilmastoinnin kompura, laturi, hihnan kiristin, ohjaustehostimen pumppu tai sen hihnapyrän laakeri, visco.
Jos sen jälkeen rallattaa, niin se on ihan sama, mikä osa se siellä jakopäässä on, kun joudut avaamaan ja vaihdat kaikki kuitenkin. Jos aseella uhataan, voisin arvata, että vesipumppu. Hihna itsessään ei kuitenkaan ääntä pidä, vaan jokin osa, jota hihna pyörittää.Viimeksi muokannut pmtp; 4.12.2010, 21:04. Perustelu: Kutosessa saa flektin pois ilman huoltoasentoa.
Comment
-
Joo, riippuu lämpötilasta tuo pyöriminen. Näin talvella ei varmaan pyöri kovasti. Mutta jos ääni jatkuu ja flekti ei pyöri, niin itse viscosta se sitten ei tule, mutta tuolla viscolla on erikseen vielä hihnapyörä, jossa se on kiinni. Eli saattaa olla että tämän hihnapyörän laakeri ääntää.
Yleensä kulunut visco saa flektin myös hieman "vipattamaan".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja seepra Näytä viestiOnko jollakulla ollut tuo moniurahihnan kiristin joskus viallinen? Mitä se suurin piirtein kuullostaa?
Comment
-
Tuossapa audiovisuaalista todistusaineistoa N900:lla kuvattuna:
http://www.youtube.com/watch?v=uOxvQzUlQzo
Perhana, ei tuosta kyllä juuri mitään kuulu. Pitää keksiä joku tapa millä saa tallennettua parempaa ääntä.
Edit: se kiristin pitää vissiin vaihtaa koko vehje, jos se on levinnyt?
Comment
-
-
Mulla on noita jännitereguja jossain. Aikoinaan ei millään löytynyt oikeeta omaan niin otin useita malleja. Keula on syytä purkaa vaikka muistelen että joku olis vaihtanut ilmankin, mutta tuskasta tulis olemaan ja todennäköisesti ollut jenkki jolla ei ole laatikon letkujakin siinä eessä.
Comment
Comment