Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Remmin tarkastus 2.7T:stä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Remmin tarkastus 2.7T:stä?

    Voiko 2.7T:stä tarkastaa jakoremmin kuntoa muuten kuin purkamalla koko keulan? Autosta kuuluu hienoinen rallatus tyhjäkäynnillä, mutta en osaa oikein paikallistaa varmaksi, kuuluuko se jakoremmistä vai apulaitehihnasta. Kuuntelin noita venakoppien kansia stetoskoopilla, kummankin ääni oli hyvin samanlainen eikä kilinää kuulunut.

  • #2
    Kyllä ne yläpään suojakopat saattaa saadakin pois purkamatta keulaa. 5mm kuusiokoloillahan nuo on kiinni ja käsiks pääsee kun ottaa ahtoputket pois. Siitä hihnasta tosin on aika vaikee sanoo onko kulunu tai jotain mutta saattaahan se olla löysällä.

    Just oli työnalla yks s4 missä oli kiristäjä hajonnu ja hihna löysällä ja hihna hyppiny apparinpuolen nokkapyörällä ja kauhee rallatus oli käydessä. Tästä selvittiin pelkällä hihnan vaihdolla.

    Comment


    • #3
      Onko mitään hienostunutta ei-pureta-autoa-B-pilariin-asti- keinoa selvittää, onko kiristäjä löysällä jakoremmistä tms? Näkisikö tuota poikkeavina lukemina VAG-COMista?

      Edit: onko noissa vesipumpuissa tai muissa vastaavissa mitään antureita, jotka antaisivat tietoa mahd ongelmista.

      Voiko noiden rullien keskikohtiin ruiskauttaa mitään CRC:tä tms. ja sillä kokeilla, missä kolkatus voisi olla?
      Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2010, 19:14. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu...

      Comment


      • #4
        Eiköhän tossa vaihtoehdot ole siinä, että toteat äänen katoamisen joko apulaitehihnan poistamalla -> syy on jossain apulaitteessa tai vaihdat KAIKKI jakopään osat. Jos nyt jotenkin saisit selville, että jakohihnan kiristin tai yksittäinen rulla olisi rikki, niin purkaisitko keulan ja vaihtaisit vain sen? Vai miksi on tärkeää saada syyllinen sieltä etukäteen esiin?
        Viimeksi muokannut pmtp; 4.12.2010, 19:12. Perustelu: typo

        Comment


        • #5
          Ei kannata ruiskia, joudut purkamaan enemmän että saat ne esille, ja sitten huonolla tuurilla saat CRC:t hihnalle ja hyppimään hampailla.

          Ja VCDS:llä ei kyllä kiristimen vikaa pysty näkemään, eikä vesipumpusta.

          Onko "rallatus" metallinen, muovinen vai minkä kuuloinen?

          Comment


          • #6
            Ei muuten huono idea tuo apulaitehihnan poistaminen. Se ei ilmeisesti haittaa kun ajamatta kokeilee? Onnistuuko tuon apulaitehihnankaan poistaminen keulaa purkamatta?

            Rallatus on sen kuulloinen, että kuin jokin kolisisi johonkin. Vaikea sanoa, onko se metallinen vai muovinen. Pasi: olen vain utelias tietämään, mikä tuo kolkatus on. Jos se on jakohihnassa, totta kai vaihdan koko vehkeen.

            Comment


            • #7
              Se on vähän hankala poistaa jos et ota viskoa pois. Viskon irroittaminen taas vaatiii keulan huoltoasentoon laittamisen (B5:ssä). Ehkä sen saisi pysymään siellä nätisti tarttumatta mihinkään kunhan siirtää sen tarpeeksi kauas kampuran hihnapyörästä.

              Ja ei haittaa mitään jos käyttää konetta vähän aikaa ilman sitä.
              Viimeksi muokannut okkim; 5.12.2010, 12:09. Perustelu: Pieni lisäys (B5)

              Comment


              • #8
                Ääh, samahan tuo olisi sitten jo pistää huoltoasentoon. Oliko jossain hienot ohjeet saatavilla? Muistelen, että Audiworldissa oli joku purkuhomma kuvattuna tuolle.

                Comment


                • #9
                  Apulaitehihnan saa pois ilman "keulan purkua" kutosessa. Viskoflekti irti (ruotsalainen kierre) ja kiristimen löysäys. Jos ääni katoaa, niin syyllisiksi jää ilmastoinnin kompura, laturi, hihnan kiristin, ohjaustehostimen pumppu tai sen hihnapyrän laakeri, visco.

                  Jos sen jälkeen rallattaa, niin se on ihan sama, mikä osa se siellä jakopäässä on, kun joudut avaamaan ja vaihdat kaikki kuitenkin. Jos aseella uhataan, voisin arvata, että vesipumppu. Hihna itsessään ei kuitenkaan ääntä pidä, vaan jokin osa, jota hihna pyörittää.
                  Viimeksi muokannut pmtp; 4.12.2010, 21:04. Perustelu: Kutosessa saa flektin pois ilman huoltoasentoa.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo flektihän ei pyöri aina, se pitää vissiin joskus taukoakin. Jos rallattaa silloinkin, onko vika muualla?

                    Comment


                    • #11
                      Joo, riippuu lämpötilasta tuo pyöriminen. Näin talvella ei varmaan pyöri kovasti. Mutta jos ääni jatkuu ja flekti ei pyöri, niin itse viscosta se sitten ei tule, mutta tuolla viscolla on erikseen vielä hihnapyörä, jossa se on kiinni. Eli saattaa olla että tämän hihnapyörän laakeri ääntää.

                      Yleensä kulunut visco saa flektin myös hieman "vipattamaan".

                      Comment


                      • #12
                        Onko jollakulla ollut tuo moniurahihnan kiristin joskus viallinen? Mitä se suurin piirtein kuullostaa?

                        Comment


                        • #13
                          Siitä kuuluu laakerin rahinaa. Vaikea kuvailla näin tekstillä. "rraaahhrrahrrrrrhhhrrrhh" :)

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja seepra Näytä viesti
                            Onko jollakulla ollut tuo moniurahihnan kiristin joskus viallinen? Mitä se suurin piirtein kuullostaa?
                            Itsellä meni rikki tuo kiristin. Muutaman viikon kerkesi rahista ennen kuin laakeri antautui kokonaan kesken ajon. Onneksi ei muuta hajonnut...

                            Comment


                            • #15
                              Tuossapa audiovisuaalista todistusaineistoa N900:lla kuvattuna:

                              http://www.youtube.com/watch?v=uOxvQzUlQzo

                              Perhana, ei tuosta kyllä juuri mitään kuulu. Pitää keksiä joku tapa millä saa tallennettua parempaa ääntä.

                              Edit: se kiristin pitää vissiin vaihtaa koko vehje, jos se on levinnyt?

                              Comment


                              • #16
                                mä oon omaani vaihtanu pelkän laakerin kiristimeen. Pitää vaan porailla
                                niitit pois.

                                Comment


                                • #17
                                  Millainen laakeri oli kyseessä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tällainen sopii: 6203-2RSC3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuli mieleen: pystyisikö tuosta moniurahihnan kiristimestä testaamaan kätevästi jotenkin vaikka päittäisvälystä kokeilemalla tms, onko se entinen? Jos tuosta saisi tuon vänkärinpuolen kaasuläpälle tulevan putken edestä hetkeksi, niin mene ja tiedä vaikka yltäisikin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä sen tuntee sormilla jos vaan saa hihnan pois siitä päältä. Pitää kahisevaa/kohisevaa ääntä jos on rikki.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Käytin tuossa katseltavana autohuollossa. Tuomio oli, että laturi on sökö. Onko noita mitään järkeä ostaa romikselta, vai onko aina uusi ainoa järkevä valinta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            No jos löytää toimivan käytetyn, niin ajaahan silläkin. Vaihtaminen on tietty vähän työlästä, joten jos ei itse vaihda ja haluaa että ettei tarvitse "koskaan" vaihdattaa sitä uudestaan niin sitten uutta kehiin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Arvaanko oikein, että vaihto tarkoittaa keulan purkua?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mitähän mahtaa olla hintaa laturilla? Itsellä kuuluu kans ylimääräistä ääntä keulilta ja laturia epäillään. itellä ei kolise, vaan aavistuksen matalataajuisesti ujeltaa

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eikö tuo riipu siitä, onko se Bosch vai Valeo? Mistä senkin tietää?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sinnehän voi sitten vaihtaa pelkät laakeritkin ja sen hiiliboksin voi kans vaihtaa joka tosin vaatii tinaamista.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mulla on noita jännitereguja jossain. Aikoinaan ei millään löytynyt oikeeta omaan niin otin useita malleja. Keula on syytä purkaa vaikka muistelen että joku olis vaihtanut ilmankin, mutta tuskasta tulis olemaan ja todennäköisesti ollut jenkki jolla ei ole laatikon letkujakin siinä eessä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Thä? Tarkoitatko jenkillä siis auton USA-mallia? Mulla on just sellainen. No, pitää kokeilla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          jenkki manuaaleissa harvemmin näkynyt öljyn jäähdytystä lootalle. Automaateissa kylläkin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ai, no sitten. Tuo on jenkki-automaatti.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X