Oho, hyvejä neuvoja. Tuossa tapauksessa ei vissiin haittaa, vaikka menee ilmaa sinne öljyletkuun siis?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Remmin tarkastus 2.7T:stä?
Collapse
X
-
Noniin, PIENOISEN ponnistelun jälkeen puskuri ja etupala on sitten lattialla ja apulaiteremmikin on löysätty oikeaoppisesti. Nyt sitten aloin sorkkimaan tuota laturia. Se vaikuttaa ihan hienolta ja pyörähtää pari kierrosta ääneti ja lonksumatta kun ottaa kiinni tuosta rullasta. Kun pyöräyttää tuota kiristimen rullaa, niin kuuluu hiekkainen rahina. Kun rullaa pyörittelee tietyn aikaa ja nitkuttelee, muuten tuntuu hyvältä, mutta välillä sattuu kohdalle tuossa rullassa paikka, jossa sivuttaisliike lisääntyy selvästi.
Olenko jotenkin ihan toope ja en käsitä, että tuo laturi on rikki vai onko autohuollossa diagnosoitu laturi väärin perustein vialliseksi ja tuo kiristin on se joka rallattaa? Tässä alkaa tuntemaan itsensä jo aika humanistiksi kun viikon purkaa auton keulaa eikä edes huomaa, että osa on rikki, vaikka sen piti olla.
Comment
-
Osien saanti kestää hieman, joten ajattelin käyttää samaan vauhtiin tuon laturin pöydällä ja katsella sen kunnon. Koetin irrotella, mutta se ei ainakaan vinoilematta halunnut irrota tuosta paikasta. Ilmaputkea laturille en havainnut. Tuossahan on tuo 8 mm kuusio ja 10 mm pultti, tartteeko muuta ottaa pois, että laturin saa irti?
Comment
-
Noniin, sitten autoa läjään, on uudet kiristimet ja kaikki. Nuo nesteet: ensin siis sekoitetaan 50/50 tuota G12 ja vettä. Sitten avataan tuo ilmausnippa. Mulla on autossa Eberspächer, jonka sijoituspaikka on alempana kuin tuon koneen ilmausnipan. Pitänee avata siitäkin jonkun näköinen nippa, mutta mikähän se on? Kun tuo neste laitetaan tuonne autoon, niin kaadetaanko se vain tuonne säiliöön ilmausnipat auki ja sitten kun niistä rupeaa tulemaan, niin homma on valmis? Vai pitääkö autoa käyttää tuossa samaan aikaan vai miten tuo menee?
Comment
-
Auto niputettu ja rallatus jatkuu. Tuota laturia en sitten ehtinyt purkaa pois tuosta. Ehkä olisi sittenkin pitänyt, vaikkei siinä mitään vikaa kokeilemalla ollutkaan. Seuraavaksi pitänee kokeilla itse tuon apulaitehihnan poisottohommaa ja käyttää autoa käynnissä ilman sitä.
Nyt voi olla, että huoltoasento irtoaa melko paljon äkäsemmin kuin eka kerralla =)
Comment
-
No hyvä. Selvisi tuo laturiasiakin sillai, että mun laturi on mallia 078 903 016 AC ja valmistaja Valeo, sen sai onneksi kätevästi lukaistua tuossa kun tuo keula oli levällään. Tuossahan on vissiin niin, että mikään muu osa kuin tuo AC-loppuinen ei käy tilalle? Samannäköisiä, 140 A vehkeitä oli Boschilta, ne oli vain AB-loppuisia.
Edit: Jos koettaa korjata tuon laturin laittamalla siihen laakerit ite, niin voiko siinä olla muita paikkoja, jotka kolisee? Eli ovatko rikkoutuneet osat ne laakerit käytännössä aina, vai voiko siinä edes olla mitään muuta mikä kolisee?
Edit2: kas, opinpa uusia asioita. Tuo AB -loppuinen taitaa olla vissiin vanhaa mallia, jonka tilalla käytetään AC:tä nykyjään.Viimeksi muokannut seepra; 5.1.2011, 14:12.
Comment
-
Noniin, koeajo ajettu ja näyttäisi toimivan alustavasti ok. Kun olin ajellut n. 20 km, alkoi auto huutamaan punavalolla, että nestettä on vähänlaisesti. En tiedä sitten että onko se normaalia, mutta lisäsin vähän vettä ja rupesi pelaamaan. Kuuluuko tuota nestettä huveta aluksi kun viimeiset ilmat häviää vesikierrosta?
Comment
-
Jouduin käyttämään irti tuosta laturin edestä sellaista pikku vesiletkua, joka haarautuu siitä syylärin alaletkulta. Se letku itse menee metalliseen vesiputken, joka menee öljypohjan edestä. Siitä oli hieman tiputellut pohjapanssarin päälle kun katsoin tuossa yläkautta. Letkussa oli sellainen tavallinen pihdeillä levitettävä liitin, jonka sitten laitoin takaisin. Lieköhän noista tulee ikinä tiiviitä kun kerran käyttää irti =).
Comment
Comment