Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Remmin tarkastus 2.7T:stä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Oho, hyvejä neuvoja. Tuossa tapauksessa ei vissiin haittaa, vaikka menee ilmaa sinne öljyletkuun siis?

    Comment


    • #62
      Ei haittaa.

      Comment


      • #63
        Kun ensin ottaa nuo 10 mm pultit pois, nuo syylärissä olevat vaihteistoöljyn putket ilmeisesti lähtee ihan varovasti meisselillä pakottamalla irti syyläristä?
        Viimeksi muokannut seepra; 26.12.2010, 20:26.

        Comment


        • #64
          Juu. Lähtee kampeamalla irti. Niissäkin on o-renkaa tiivistämässä

          Comment


          • #65
            Noniin, PIENOISEN ponnistelun jälkeen puskuri ja etupala on sitten lattialla ja apulaiteremmikin on löysätty oikeaoppisesti. Nyt sitten aloin sorkkimaan tuota laturia. Se vaikuttaa ihan hienolta ja pyörähtää pari kierrosta ääneti ja lonksumatta kun ottaa kiinni tuosta rullasta. Kun pyöräyttää tuota kiristimen rullaa, niin kuuluu hiekkainen rahina. Kun rullaa pyörittelee tietyn aikaa ja nitkuttelee, muuten tuntuu hyvältä, mutta välillä sattuu kohdalle tuossa rullassa paikka, jossa sivuttaisliike lisääntyy selvästi.

            Olenko jotenkin ihan toope ja en käsitä, että tuo laturi on rikki vai onko autohuollossa diagnosoitu laturi väärin perustein vialliseksi ja tuo kiristin on se joka rallattaa? Tässä alkaa tuntemaan itsensä jo aika humanistiksi kun viikon purkaa auton keulaa eikä edes huomaa, että osa on rikki, vaikka sen piti olla.

            Comment


            • #66
              Vaikea sanoa itse kokeilematta, mutta kyllä ne vialliset laakerit yleensä aika hyvin kädellä huomaa. Ja vielä vaikeampaa sanoa mikä on rikki kun en ole kuullut ääntä. Itsellä on toisessa autossa laakeriviallinen laturi, ja sen ääni kuuluu aika kauas.

              Comment


              • #67
                Kuuluuko tuon laturin kuitenkin pyörähtää kohtuu kevyesti kun pyöräyttää sitä vapaana? Lataushan tuossa toimii ihan hienosti, ei ole mitään hätää siinä suhteessa.

                Comment


                • #68
                  Kyllä se pyörii herkästi, tietysti sormilla siihen ei saa kauheasti vauhtia koska massaa on jonkin verran. Itse olen antanut sille pulttipyssyllä vauhtia, pienellä momenttiasetuksella. Kunhan se on vähän aikaa saanut kierroksia, niin pyssy ei enään hakkaa ja vauhtia saa lisää.

                  Comment


                  • #69
                    Katottiin tuossa kokeneemman kerholaisen kanssa sitä ja ei onnistuttu millään ilveellä löytämään vikaa mistään muusta kuin kiristäjästä joka rahisee edelleen iloisesti. Vaihdan sen.

                    Comment


                    • #70
                      Osien saanti kestää hieman, joten ajattelin käyttää samaan vauhtiin tuon laturin pöydällä ja katsella sen kunnon. Koetin irrotella, mutta se ei ainakaan vinoilematta halunnut irrota tuosta paikasta. Ilmaputkea laturille en havainnut. Tuossahan on tuo 8 mm kuusio ja 10 mm pultti, tartteeko muuta ottaa pois, että laturin saa irti?

                      Comment


                      • #71
                        Ei muuta kuin tietysti johdot. Kyllä se sieltä lähtee kunhan vähän heiluttelee.

                        Comment


                        • #72
                          Hehe, taitaa olla 9 vuoden scheisset välissä =)

                          Comment


                          • #73
                            Noniin, sitten autoa läjään, on uudet kiristimet ja kaikki. Nuo nesteet: ensin siis sekoitetaan 50/50 tuota G12 ja vettä. Sitten avataan tuo ilmausnippa. Mulla on autossa Eberspächer, jonka sijoituspaikka on alempana kuin tuon koneen ilmausnipan. Pitänee avata siitäkin jonkun näköinen nippa, mutta mikähän se on? Kun tuo neste laitetaan tuonne autoon, niin kaadetaanko se vain tuonne säiliöön ilmausnipat auki ja sitten kun niistä rupeaa tulemaan, niin homma on valmis? Vai pitääkö autoa käyttää tuossa samaan aikaan vai miten tuo menee?

                            Comment


                            • #74
                              Auto niputettu ja rallatus jatkuu. Tuota laturia en sitten ehtinyt purkaa pois tuosta. Ehkä olisi sittenkin pitänyt, vaikkei siinä mitään vikaa kokeilemalla ollutkaan. Seuraavaksi pitänee kokeilla itse tuon apulaitehihnan poisottohommaa ja käyttää autoa käynnissä ilman sitä.

                              Nyt voi olla, että huoltoasento irtoaa melko paljon äkäsemmin kuin eka kerralla =)

                              Comment


                              • #75
                                Voiko tuota laturia kuunnella tuollaisella alumiinivartisella stetarilla auton käynnissä ollessa ilman, että tulee 140A sitä stetaria pitkin korviin?

                                Comment


                                • #76
                                  Kyllä voi, ensinnäkin kuoressa ei ole jännitettä, ja toiseksi sinun resistanssi on sen verran iso ettet voi saada sieltä 140 ampeeria ;)

                                  Comment


                                  • #77
                                    No hyvä. Selvisi tuo laturiasiakin sillai, että mun laturi on mallia 078 903 016 AC ja valmistaja Valeo, sen sai onneksi kätevästi lukaistua tuossa kun tuo keula oli levällään. Tuossahan on vissiin niin, että mikään muu osa kuin tuo AC-loppuinen ei käy tilalle? Samannäköisiä, 140 A vehkeitä oli Boschilta, ne oli vain AB-loppuisia.

                                    Edit: Jos koettaa korjata tuon laturin laittamalla siihen laakerit ite, niin voiko siinä olla muita paikkoja, jotka kolisee? Eli ovatko rikkoutuneet osat ne laakerit käytännössä aina, vai voiko siinä edes olla mitään muuta mikä kolisee?

                                    Edit2: kas, opinpa uusia asioita. Tuo AB -loppuinen taitaa olla vissiin vanhaa mallia, jonka tilalla käytetään AC:tä nykyjään.
                                    Viimeksi muokannut seepra; 5.1.2011, 14:12.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Noniin, nyt on laturi käsillä. Perässä oli pikkupistoke ja julma johto. Pikkupistoke lähti mukavasti irti, mutta tuo julma johto on vähän arvoitus. Lähteekö se tuosta laturista ihan noin vain jollain Gundersenin menetelmällä vai pitääkö tuo johto purkaa tuolta kaukaa asti irti?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eikös se ole ihan mutterin alla oleva rengasliitin. Lenkkiavain tai räikkä vaan käteen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Joo, oletettavasti, mutta siinä on päällä sellainen musta muovi. Saako sen jotenkin ovelasti irti? Ettei rikkoa tarvitsisi?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Vedät vaan pois.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Olipa lyhyellä johdolla varustettu tuo vehje. Teetti töitä,että sai askarreltua irti tuon vehkeen.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Nyt olisi uusi laturi tiedossa.

                                                Nykyinen olisi 078 903 016 AC (Valeo)
                                                Uusi olisi 078 903 016 AB (Bosch)

                                                Tuo perhealbumi kertoo, että AB on dropped vuonna 2000, please use AC as replacement (luulisin). Onko väliksi vaikka laittaakin tuollaisen AB-mallisen laturin sinne?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Asent asent, sinnehän se meni. Kojelaudan mittari näyttää 14 V, joten luulisi, että se on jees.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Hävisikö rallatus?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Hävisihän se. Siitä laturista ei olisi kyllä irtaallaan arvannut, että se on rikki. Sitä siinä ihmeteltiin ihan useamman miehen voimin.

                                                      Edit: Tulipahan opiskeltua, miten tuo keula pannaan huoltoasentoon, nyt sujuu nopeasti =)

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Noniin, koeajo ajettu ja näyttäisi toimivan alustavasti ok. Kun olin ajellut n. 20 km, alkoi auto huutamaan punavalolla, että nestettä on vähänlaisesti. En tiedä sitten että onko se normaalia, mutta lisäsin vähän vettä ja rupesi pelaamaan. Kuuluuko tuota nestettä huveta aluksi kun viimeiset ilmat häviää vesikierrosta?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kyllä vedenpinta vajoaa jonkin verran aukiolon jälkeen. Ihan normaalia.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Jouduin käyttämään irti tuosta laturin edestä sellaista pikku vesiletkua, joka haarautuu siitä syylärin alaletkulta. Se letku itse menee metalliseen vesiputken, joka menee öljypohjan edestä. Siitä oli hieman tiputellut pohjapanssarin päälle kun katsoin tuossa yläkautta. Letkussa oli sellainen tavallinen pihdeillä levitettävä liitin, jonka sitten laitoin takaisin. Lieköhän noista tulee ikinä tiiviitä kun kerran käyttää irti =).

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kyllä ne ovat hyvin pitäneet vaikka niitä onkin irrotellut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X