Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkuna pakkasaamuna ja pakoputken kondensio, A6q avant 3.0 -04

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkuna pakkasaamuna ja pakoputken kondensio, A6q avant 3.0 -04

    Quattro on nyt alkanu vinkumaan ku kylmänä starttaa.
    Vinkuna ei kestä ko jokusen kilometrin mutta on todella korviinkäyvä ja ei varmaan kyllä kovin normaalia. Jakohihna on vaihettu noin 15000 sitten ja moniurahihna samalla edellisen omistajan toimesta ihan merkki pajalla.
    Mittarissa nyt vajaa 120000. Ei oikein saa tolkkua mistä ääni tulee vaikka pellin alta koittaa kuunnella.
    Toinen juttu että onko normaalia että audi kerää kondensio vettä aikas paljon pakoputkiin. Tein n3mm reijät takavaimentajiin jotta vesi poistuisi.
    Kävin katsastamassa ja huomasin että mehii vettä myös putken keskivaiheilta liitoksesta.
    Monta keskustelua löysin vinkumisista mutta monissa ei ole sitte vastausta ku vika löytyny.
    Eli auto o 3.0 bensa avantti ja 04 vuosikertaa.
    Jospa täältä vinkkejä vinkunaan. hankalaa vian löytäminen ku tekee ton vain kylmänä.
    Viimeksi muokannut jasso; 2.12.2010, 18:17. Perustelu: korjattu otsikko asiaan liittyväksi

  • #2
    Voisiko olla ohjaustehostimesta tuo ääni..?

    Comment


    • #3
      Veikkaan että tulee joko jakohihnasta tai moniurasta. Itsellä oli sama ongelma A3:ssa ja vaihtoivat jakohihnan takuuseen varmuuden vuoksi. Lueskelin ulkomaisilta foorumeilta että aika yleinen ongelma ja jotain ainetta laittamalla niihin hihnoihin tuo ongelma poistui. Älä kuitenkaan mene suinpäin suihkimaan mitään niihin hihnoihin. Hihnan ulina talvella ei kait ole kovin epätavallista eikä tarkoita että niissä olisi sinänsä mitään vikaa, ilmeisesti kuivahtavat hiukan.

      Comment


        #4
        Siis viittaatko "Quattron vinkunalla" nyt nelivetojärjestelmän vinkunaan vai johonkin muuhun? Jos et, ja quattro liittyi johonkin muuhun: Käynnistyksen jälkeinen jatkuva vinkuna voi tulla esim. lisäilmapumpusta jossa esim. laakeri lopussa. Tai monesta muustakin, jota on vähän vaieka arvailla ilman tarkempaa kuvausta.

        Mitä tarkoitat että putket keräävät kondensiovettä, tai lähinnä: Mitä ongelmia tämä on aiheuttanut niin että olet päätynyt poraamaan pönttöjä? Vesi(höyry)hän on olennainen palamistuote, eli kuuluu pakokaasuun. Varsinkin kovalla pakkasella höyryn näkee selvästi ja toki sopivissa olosuhteissa höyryä tiivistyy jo putkessa, joka näkyy esim. veden tippumisena putken päästä. Huolissaan kannattaa olla jos tämä neste on jäähdytysnestettä.

        Comment


        • #5
          Joo en tarkottanu quattro tekniikan vinkunaa vaikka enhän voi varma olla kyllähän ääni hihnan vinkumiselle enemmin kuulostaa. Voi tulla tietysti tehostimestakin mut ei ainakaan tee tota vinkua ku ratin ääriasentoon kääntää ja vinkua tulee ku kierroksia yli 2000 rpm. Laturiakin vois kai epäillä
          vaik kyl luulis yli 120000 kestävän.

          Niin pakoputkiston vesi eipä tietysti ole kondensiota pelkästään.
          Eikä ole vielä mitään aiheuttanu mut tottahan toi sinne putkeen jäätyy ja jos pätkäajoa ei kerkee sulamaan ja haihtumaan ni voihan tuo aiheuttaa ongelmia jos tukkeeseen jäätyy.
          on kuulemma Renault lagunassa tyyppivikana.

          Comment


          • #6
            Mitenkäs, jos niihin vaimentimiin porailee reikiä on tuo katsastus, siis päästömittaus? Eikö se sekoita noita lukemia? Tyhmänä kyselen.
            Niin ja jos se vinkuminen on pelkästään hihnan vikinää, niin ei pitäis samallalailla pakkasella kuulua, jos kaikki virtasyöpöt on pois päältä.
            Laturin hihnahan se yleisimmin pakkasella vikisee.
            Viimeksi muokannut kapaz; 2.12.2010, 19:47. Perustelu: Täsmennys laturin hihnaan

            Comment


            • #7
              Ihan normaali tuo vesihöyryn muodostuminen on, eikä ainakaan minun korviini ole kantautunut, että se olisi koskaan aiheuttanut kenellekään mitään ongelmia.

              Comment


                #8
                Relluissa noita vikoja kai on ollut että putken sisäpinnalle kylmällä säällä pakokaasusta kondensoituva vesi jää vaimentimeen (vai kattiin), ja siitä sitten jäätyy. Missään muussa en ole ikinä kuullut tuollaista olleen. Suunnitteluvirhehän se tietysti on. Eipä ole ranskiksia muutenkaan yleensä ykkösluokan talviautoina pidetty.

                Comment


                • #9
                  Kuulostaako tutulta?
                  http://www.youtube.com/watch?v=xksFU5TFVDo
                  Omassa A4 3.0q sama "vika" ja mootorivalo palaa.

                  Comment


                    #10
                    Yksi mahdollinen vinkunan lähde on laturin rikkoontunut vapaakytkin.

                    Comment


                    • #11
                      Joo ei kuulosta samalta ku tossa videossa.
                      Vielä vinkuu seisonnan jälkeen startatessa.
                      Laturia epäilen itsekin. Liekö kannattaa laturi vaihtaa vai odotella et vinkuu koko ajan?

                      Comment


                        #12
                        Takaänärit voi olla melko lyhytkikäset, kun sinne ylimääräsiä reikiä porailee.
                        Enon XJ6 Jaggessa jääty katit, mutta Audeissa en sellasta ongelmaa ole kuullu olevan.

                        Jospa se on vain se moniurahihna joka vinkuu?

                        Eikös merkkitiskin korjauksissa ja osissa ole se 2 vuoden takuu?

                        Comment


                          #13
                          Jos moniurahihna alkaa vinkumaan, niin silloin sen täytyy olla aika löysällä ja silloin hihnankiristinkin on kaputt.

                          Comment


                            #14
                            Muistelen tällä palstalla tulleen pari vuotta sitten vastaan uudenkarhean kolmosen, jossa katin jäätyminen esti käynnistyksen. Voin muistaa väärinkin.

                            Comment

                            Working...
                            X