Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T ANB nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T ANB nykiminen

    Mikäs olis seuraava vika kohde kyseisessä moottorissa ku maffi vaihdettu mutta edelleen kiihdyttäessä 2 vaihteesta ylöspäin alkaa nykimään noi 4 tonnin kohdalla siis se nykiminen on sillai et pää liikkuu ratin ja niskatuen väliä eli aika rajua.. tyhjäkäynnillä ei suurenpaa ilmene eikä ykkösellä..

    #2
    Vikakoodien luku nyt ensimmäisenä. Seosten ja nakutusindeksien tarkistus.

    Imuvuodot (ahtovuodot) ois syytä tarkistaa. Samoin lambda.
    Puoliakin noista on kaiketi mennyt, mutta ymmärtääkseni oireilevat laajemmalla alueella.

    Comment


    • #3
      Vikakoodit luettu ja siellä oli et ahdot oli käyneet hetkellisesti liian korkealla. veikkas huollossa että olis magneettiventtiili tiensä päässä ei päästä hukkaportti paineita oikeaan aikaan pois.
      Tänään sit testasin tossa motarilla ja nelosella lähdin vejättää niin viidentonnin kohdalla löi pelit poikki eikä herännyt minnekkään ennenkuin käytti kaasua ylhäällä. Tulpat vaihdoin eikä mitään vaikutusta. Pystyykö puolia mitenkään testaamaan?

      Comment


        #4
        Vaihdettiinko tuo magneettivena uuteen?

        Comment


        • #5
          Ei ole vielä vaihdettu.. ei viitsi pikkuhiljaa vaihtaa osia tulee aika tyyriiksi. luultavimmatusti vaihdan ton osan mut kyselen tässä että enhän ala taas vaihtaa kunnossa olevaa osaa.

          Comment


            #6
            Jos kerrran ahdot ylittävät sallitun maksimin niin tuo on ko. venttiilin hitaus on todennäköisin syyllinen. Sitä voi kyllä liuottimella yrittää puhdistaa. Samalla sitä kannattaa esim. akkulaturilla tai vaikka 9V pariston virralla napsutella jollei heti halua uutta ostaa.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia vinkistä.. näkeekö siitä venttiilistä onko se tiensä päässä vaikka sillai ku sä neuvoit et syöttää vähän virtasta sille.

              Comment


                #8
                Ei näe ellei sitten ole aivan kuollut. Selviää vain putsaamalla tai uuteen vaihtamalla.

                Comment


                • #9
                  Kokeilin 9V patterilla mut ei sanonut mitään joten syötin akulta suoraan jännitteen sinne ni napsu ja alkoi pelaan paremmin ei pätkinyt enää niin rajusti (en puhistanut sitä millään).. Taitaa se magneettiventtiili olla sit tiensä päässä. ens viikolla kauppaan ja uutta osaa tilalle. Kiitos vielä kerran hyvästä vinkistä Tepolle

                  Comment


                  • #10
                    Nyt taas Audi pelittää vika löytyi toisioilmapumpusta oli imaissut puol litraa vettä sisään ja jumittanut moottorin..kiitokset powerflashille

                    Comment


                    • #11
                      Mitä maksoi tuollainen pumppu? Mulla nimittäin on ihan samoja oireita kuin sulla ja moottorikin on ihan sama. Sievällä kiihdyttelyllä tuntuu pientä nykimistä reilusta kahdesta tonnista ylöspäin ja sitten kun antaa happea kunnolla on nykiminen todella paljon reilumpaa.

                      Kuukausi sitten kun oli tuota ahtovuotoa ja vikakoodit katottiin läpi oli tullut herja juuri tuosta mainitsemastasi pumpusta. Toinen vaihtoehto on lambda anturi, jälkimmäisestä lambdasta oli myöskin vikakoodi tullut. Pörhöllä uusi lambda reilut 140 euroa. Löytyiskö vaikka boschin varaosanumerolla tuota lambdaa?

                      Comment


                      • #12
                        En vaihtanut pumppua. tyhjensivät vain sen ja sit herkuttelivat sen käyntiin. Sen huomaa kylmänä et onko pumpussa vika nyt mulla kuuluu vänskän etukulmasta selvästi kun pumppu alkaa pyörimään. Sen pumpun sulake on siellä mustassa boksissa konehuoneessa kuskin puolella ja sulakkeen koko 40A eli ei ihan pieni pumppu ole.

                        Comment

                        Working...
                        X