Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jäähdytysjärjestelmän putsaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jäähdytysjärjestelmän putsaus

    Olen joskus kaatanut syylärin paikkaus aineen jäähdytysjärjestelmään ja nyt koko järjestelmä on aivan sonnassa. Miten tämän helpoiten saisi puhdistettua edes kohtuudella? Onko tähän jotain liuotinpesuaineita tai muuta vastaavaa?

    UrS4 kyseessä

  • #2
    Ei saisi kaadella mitään paikkausmömmöjä koneeseen. Ne voi rikkoa koneen, kun joku kaunis päivä lentää kaaressa jäähdytysnesteet pihalle.

    Kuitenkin, siitä samasta varaosaliikkeen hyllystä, josta olet paikkausaineen löytänyt, niin siitä yleensä löytyy myös jäähdytysjärjestelmän puhdistusaine.

    Mekaaninen puhdistus sitten paisuntasäiliölle ja muillekin sellaisille osille, jotka saa järkevästi irti ja putsattua.

    Comment


      #3
      Mnjoo. Vanhaan 100:seen laitoin joskus Bar's:in paikka-ainetta, joka sinänsä toimi ihan OK.
      Tosin termostaatti meni läpilaskoksi joko tuon aineen tai sitä edeltävän putsausaineen takia, tai sitten ei.

      No kuitenkin kertaalleen se sitten parin vuoden päästä huuhdottiin ihan vaan kuumalla vesiletkulla ja PALJOLLA vedellä. Ei kannata omalla pihalla tehdä, naapurin tai anopin piha on tähän hommaan sopiva paikka. Sotkua tuli yllättävän paljon ja kyllä se sitten lopulta muuttui puhtaaksi vedeksi, mutta aika kauan piti huuhdella. Ei siinä mitään vaikeaa sinänsä ollut. Oliskohan ylävesiletkusta tungettu vettä sisään, en muista tarkkaan enää.

      Comment


      • #4
        joo homma on nyt tehty. kaadoin puhdistusaineen ja sen jälkeen joutui huuhtomaan puolen kymmentä kertaa että tuli puhdasta. mutta tulipahan tehtyä :)

        Comment


        • #5
          Itellä toi 2,8v6 missäköhän termari sijaitsee?

          Comment


            #6
            Itellä toi 2,8v6 missäköhän termari sijaitsee?
            Onko 12 vai 30 venttiilinen? Ainakin 12 tappisessa AAH-mallin koneessa termari on koneen etuosassa ja päällä pitkulainen kotelo joka mukavasti aseteltu jakoremmin alle. Vaihto kyllä onnistuu purkamatta keulaa pois tai poistamatta remmiä, mutta jonkun verran vaatii kärsivällisyyttä ja näpräämistä. Tuosta kuvasta näkee sijainnin: http://12v.org/engine/index.php?section=cl&view=tbelt

            Comment


              #7
              Kuumalla vedellä kun painattaa läpi, niin pitäisi isoimmat moskat irrota. Edellisestä kärrystä tuli palautettua hytin lämmitys tällä metodilla, kenno ja syyläri meni tukkoon paikkausaineesta.

              Nm. "En enää ikinä laita minnekkään"

              Comment

              Working...
              X