Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS6 V8 veto hyytyy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS6 V8 veto hyytyy

    Auto on -95 S6 4.2 litran AEC-koneella.
    Ongelmana menohalujen puute kun painaa kaasua vähänkin reilummin. Auto käy tyhjäkäyntiä nätisti ja yleensä vetää pienillä kierroksilla ihan normaalisti, mutta kun painaa enemmän kaasua niin meno hyytyy saman tien ja kone ei ota kierroksia vaikka pitäisi lapun lattiassa. Jos taas nostaa kierroksia puolella kaasulla pikku hiljaa niin vetää kyllä koko kierrosalueen. Joskus meno loppuu 3500 rpm kohdalla, joskus vähän ylempänä. Kun käyttää virrat pois ja lähtee heti uuden startin jälkeen vedättämään, kone yleensä vetää iloisesti rajoittimelle asti, kunnes vika ilmenee hetken ajon jälkeen uudelleen.

    Vikakoodeja ei ole. Bensapumppu ja bensanpaineensäädin vaihdettu uusiin, samoin bensansuodatin sekä moottorin ilmansuodatin. Samoin lambda on uusi. Maffia ei ole vaihdettu, käytin sen pois ja putsasin crc:n aineella. Jos irrottaa maffin johdon koneen käydessä, kone melkein sammuu kunnes hakee ilmeisesti varaohjelman. En tiedä kertooko tämä testi mitään, mutta tuntuu tuo vanha maffi ainakin jotain vaikuttavan. Lambdan vaihdon jälkeen auto toimi normaalisti muutaman viikon, jolloin luulinkin vian olleen siinä. Nyt vika tuli takaisin. Voiko bensapumpun muuten asentaa jotenkin väärin sinne tankkiin? Ainahan on myös mahdollista, että uusi pumppu on viallinen.

    #2
    Jos bensapumppua on pidelty niin sieltä lähtisin etsimään vikaa.

    Comment


    • #3
      Onko bensapumppu varmasti riittävää mallia? Oma 5cyl urssi ei tykännyt uudesta boschin tekeleestä, vaikka taulukon mukaan piti korvata valmistuksesta jo poistunut mutta toimivaksi todennettu malli. Nyki ja hyytyi isoilla kierroksilla venttiilit selällään vedäteltäessä.

      Tietysti klassisen bensatankin korkin vois tarkistaa, että saa ilmaa riittävästi korvaamaan tankista pakenevaa nestettä.

      Comment


      • #4
        Ajelin tuossa ilman tankinkorkkia, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Kai se täytyy sitten kaivaa se pumppu tankinpohjalta ja katsoa osanumero. Boschin paketissa se oli, mutta asennettiin korjaamolla niin en sitä sen kummemmin tarkastellut. Millä pumpulla sait karppa sit urssin pelaamaan?

        Comment


        • #5
          Foorumin syövereistä kaivoin että Boschin 0 580 453 081 olis the valinta, mutta OnLine katalooki sanoi että "discontinued". Ja että korvaava tuote on 0 580 314 068, mutta kahdella eri yksilöllä testaten ei vaan riitä. Paloi käpy ja survoin Pierburgin 7.18259.50.0 pumpun telineeseen niin alkoi rokkaamaan.

          Comment


          • #6
            No niin, siellähän oli juuri tuo edellä mainittu riittämätön pumppu. Tosin yllätys oli suuri kun laitoin sen takaisin niin auto pelaa kuin unelma! Onko sillä merkitystä, missä asennossa pumpun ympärillä oleva muovinen kehys on? Siis pumpussa oleva imuaukko on kyllä siellä kehyksessä olevassa kolossa, mutta itse kehys pyörii tyhjää. Sen pitäisi ilmeisesti lukittua jotenkin, mutta kääntelin ja vääntelin sitä pari tuntia kunnes meni hermo, ja yhä pyörii tyhjää.

            Comment


            • #7
              Siinä telineessä pitäis olla semmoinen lovitus ja kehyksessä viivoitus, ZU- merkinnällä.
              Huoltomanuaaliin piirretty havainne kuva, pdf- tiedosta, sivu 12.
              Olisko käännetty lukituspykälistä niskat nurin jos ei tartu mihinkään kohtaan?

              Comment

              Working...
              X