Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 savuttaa paljon. Turboko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 savuttaa paljon. Turboko?

    Elikkä tuossa aamulla lähdin kotoa -14 ja ilman lohkolämppäriä auto käyntiin (iso virhe). Parin kilometrin päässä liikennevaloissa aloin ihmettelemään kovaa savutusta. Moottoritielle päästessä savua tuli niin että satametriä taaksepäin ei nähnyt mitään. Ajoin talliin auton ja putkenpäät aivan öljyssä ja öljyt alarajassa.
    12km matkaa ja ylärajassa lähtiessä.

    Savu oli harmaata ja vähän sinistä välissä. Juuri ennen tallia kiihdytin hieman ja savutus väheni ja muuttui kokonaan siniseksi.

    Eli olisiko nyt turbo antautunut? Turbo on irrallaan ja aavistuksen on välystä. Pyörii hyvin, mutta jos painaa akselia yhtään sivulle ja pyörittää niin ei pyöri.

    Aikaisemmin on kaasupohjassa kiihdyttäessä vähän pölläyttänyt, mutta se on voinut johtua myös aavistuksen rikkaista seoksista. Tällöin ollut harmaata (sen mitä kerennyt katselemaan).

    Onkos nuissa vitoskoneissa muuta mikä voisi tuon öljynvuodon aiheuttaa? Kone rempattu 25tkm sitten joten tuskin kovin kovettuneet tiivisteet.

    Pakosarja oli suht siistin näköinen, mutta dp:ssä oli roiskeita havaittavissa.
    Lisäksi hukkaportti oli myös öljyssä, eikä matkan aikana auennut että olisiko dp:stä tullut sinnekkin.

    http://kotisivu.dnainternet.net/mh84...Uusi%20kansio/
    Kuvittelenko vai näyttääkö että olisi laakerista tullut öljyroiskeita tuonne pohjalle? Myös turbiinin siivet olivat sisäpuolelta öljytöhnässä.

    Elikkäs ideoita vuotoon otettaisiin vastaan. Tuo kiihdyttäessä savunvärin ja määrän muuttuminen viittaisi putkeen vuotavaan öljyyn, mutta voiko turbo alkaa vuotamaan nuin yhtäkkiä? Ja jos polttaa sylinterissä niin eikai sitä enää putkenpäät ole täynnä?
    Viimeksi muokannut Mik4--; 10.12.2010, 19:37.

    #2
    Lienee huohotin jäässä.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      Lienee huohotin jäässä.
      Venttiilikopasta tulee säiliöön peukalonvahvuinen letku ja säiliöstä öljypohjaan 3 senttiä paksu letku. Säiliöstä filtteri ulkoilmaan. Tuskin heti jäätyy.

      Comment


      • #4
        Ei se tarvi olla kuin se filtteri jäässä vesihöyrystä/öljytöhnästä. Itellä roikkuu huohottimen pää (filtteri) öpohjan vieressä ja aamuisin siitä roikkuu jääpuikkoja. Ei säiliötä. Pelottaa koska tulee öljyt joka tuutista pihalle. Tämmönen ratkaisu tulossa:http://www.hevosvoima.com/shop/index...oducts_id=6373

        Comment


          #5
          Mistäs ne öljyt tulee pihalle jos/kun se filtteri on jäätynyt. On kyllä jonninverran töhnässä se filtterikin. Kone remppa vai filtteri sulaksi ja ahdin paikalleen ja kovaa ajoa?

          Comment


          • #6
            No kun se ei sitten enää huohota ja koneen sisään tulee painetta. Jostain se sen paineen sitten purkaa..
            ps. hyvin lähellä juttua 2.7tt huohottimen jäätymisestä.

            Comment


              #7
              Itsellä tehnyt saman kerran. Tein öljynvaihdon ja samassa yhteydessä Forté-käsittelyn. Käyttelin joutokäynnillä reilun puoli tuntia. Virhe tuli siinä, kun en käynyt öljynvaihdon jälkeen heti ajamassa lenkkiä. Kondensoi vettä huohotinjärjestelmään. Pakkasta oli 25-30 astetta öljynvaihon jälkeisenä yönä. Aamulla se savutus oli jonkin aikaa aika "hienoa"...

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
                Itsellä tehnyt saman kerran. Tein öljynvaihdon ja samassa yhteydessä Forté-käsittelyn. Käyttelin joutokäynnillä reilun puoli tuntia. Virhe tuli siinä, kun en käynyt öljynvaihdon jälkeen heti ajamassa lenkkiä. Kondensoi vettä huohotinjärjestelmään. Pakkasta oli 25-30 astetta öljynvaihon jälkeisenä yönä. Aamulla se savutus oli jonkin aikaa aika "hienoa"...
                Tuliko tuhoja vai selvisikö säikäyksellä?

                Pitäisikö tuo nyt vaan kasata ja sulattaa filtteri ja kokeilla vieläkö savuttaa vai onko joku huolto mikä pitäisi tehdä ensin.

                Kuinka lujia nuo isommat ahtimet on kun ilmeisesti se on siitä tullut läpi?

                edit.
                Kyllähän mää huomenna tempasen sen kasaan ja kokeilen.
                Viimeksi muokannut Mik4--; 27.11.2010, 20:13.

                Comment


                  #9
                  Sama homma täällä, reilu litra paloi öljyä 25km matkalla, perässä tulijat pitivät ihan kohtuullista välimatkaa :d

                  Mitään seuraamuksia ei ainakaan tietääkseni tästä tullut

                  Comment


                    #10
                    On siis mullakin huohotin S2:sta jäätynyt etten ihan mutulla huudellut. Siinä kohtaa oli auton perä öljysotkussa yms. Ei onneksi pullauttanut mitään stefaa ulos. Huohottimien rassauksen jälkeen meno jatkui normaalisti.

                    Comment


                      #11
                      Tuliko tuhoja vai selvisikö säikäyksellä?
                      Ei tullut tuhoa. Savutus hävisi parinkybän kilometrin jälkeen.

                      Comment


                        #12
                        Huomennahan tuo selviää mitä tekee. Nyttemmin tutkin ahdinta tarkemmin niin kyllä nuo kuvissa näkyvät läikät ovat öljyä. Jospa se kuitenkin pitäisi. Ja huohottimen filtteri oli aivan tönkköjäässä :D

                        Comment


                        • #13
                          Itsellänihän oli viime talvena vain 4 litraa hävikki kun huohotin pamahti tukkoon 2.7tt:ssä. 2 litraa niistä oli ic:ssä ja toiset kaksi meni taivaalle. Oli muuten hieno savupilvi varmaan.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja seepra Näytä viesti
                            Oli muuten hieno savupilvi varmaan.
                            Pikkusen oli semmonen olo että liikenteen keskipisteenä oltiin. Kaukaa näki kun vastaantulevatkin ihmettelivät Audia :D

                            Comment


                            • #15
                              Tein nyt muuten sellaisen varmuustoimen, että puhalsin tuon huohotuksen jo valmiiksi tyhjäksi moskasta. Onko muuten 1.8T ARX:llä tätä jäätymistaipumusta?

                              Comment


                                #16
                                Kuinka jäässä tuo filtteri pitää olla että syytää öljyt mäelle? Nyt irrotin filtterin ja ilma kulki hyvin läpi. Jäätäkin oli että olisiko suurimmaksi osaksi sulanut eilen kun värkkäilin ja talli kävi nollassa.

                                Oli niin kylmä ja ahdistus että ei pystynyt vielä kasaamaan, mutta jospa huomenna. Toiveikkain mielin josko toimisi.

                                Comment


                                • #17
                                  Kannattanee putsailla koko huohotinputkistoa hieman, varsinkin se muovinen venttiili on melkoisen varmasti vettä täynnä. Myös liekkisuojana toimiva rautalankahässäkkä kannattaa kaivella sieltä huohotinputkesta ja vähintäänkin puhdistaa, itse heittäisin sen rohkeasti roskiin.

                                  Nämä siis jos alkuperäisiä huohotus-systeemin osia edelleen on.

                                  Comment


                                    #18
                                    Rautalankasätöksen paikka on tosiaan roskakori.

                                    Comment


                                      #19
                                      Noniin. Öljyt piti laittaa tilaukseen joten en päässyt kokeilemaan, mutta huohotinta vaille kasassa.
                                      Kannesta säiliöön tuleva letku on vähän kaarella ja keskikohta letkusta on alimmaisena joten tämä kohta oli täynnä jäätä ja muuta töhnää.
                                      Pitää laittaa niin että keskikohta on ylimmäisena joten eiköhän se sitten pelaa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X