Elikkä tuossa aamulla lähdin kotoa -14 ja ilman lohkolämppäriä auto käyntiin (iso virhe). Parin kilometrin päässä liikennevaloissa aloin ihmettelemään kovaa savutusta. Moottoritielle päästessä savua tuli niin että satametriä taaksepäin ei nähnyt mitään. Ajoin talliin auton ja putkenpäät aivan öljyssä ja öljyt alarajassa.
12km matkaa ja ylärajassa lähtiessä.
Savu oli harmaata ja vähän sinistä välissä. Juuri ennen tallia kiihdytin hieman ja savutus väheni ja muuttui kokonaan siniseksi.
Eli olisiko nyt turbo antautunut? Turbo on irrallaan ja aavistuksen on välystä. Pyörii hyvin, mutta jos painaa akselia yhtään sivulle ja pyörittää niin ei pyöri.
Aikaisemmin on kaasupohjassa kiihdyttäessä vähän pölläyttänyt, mutta se on voinut johtua myös aavistuksen rikkaista seoksista. Tällöin ollut harmaata (sen mitä kerennyt katselemaan).
Onkos nuissa vitoskoneissa muuta mikä voisi tuon öljynvuodon aiheuttaa? Kone rempattu 25tkm sitten joten tuskin kovin kovettuneet tiivisteet.
Pakosarja oli suht siistin näköinen, mutta dp:ssä oli roiskeita havaittavissa.
Lisäksi hukkaportti oli myös öljyssä, eikä matkan aikana auennut että olisiko dp:stä tullut sinnekkin.
http://kotisivu.dnainternet.net/mh84...Uusi%20kansio/
Kuvittelenko vai näyttääkö että olisi laakerista tullut öljyroiskeita tuonne pohjalle? Myös turbiinin siivet olivat sisäpuolelta öljytöhnässä.
Elikkäs ideoita vuotoon otettaisiin vastaan. Tuo kiihdyttäessä savunvärin ja määrän muuttuminen viittaisi putkeen vuotavaan öljyyn, mutta voiko turbo alkaa vuotamaan nuin yhtäkkiä? Ja jos polttaa sylinterissä niin eikai sitä enää putkenpäät ole täynnä?
12km matkaa ja ylärajassa lähtiessä.
Savu oli harmaata ja vähän sinistä välissä. Juuri ennen tallia kiihdytin hieman ja savutus väheni ja muuttui kokonaan siniseksi.
Eli olisiko nyt turbo antautunut? Turbo on irrallaan ja aavistuksen on välystä. Pyörii hyvin, mutta jos painaa akselia yhtään sivulle ja pyörittää niin ei pyöri.
Aikaisemmin on kaasupohjassa kiihdyttäessä vähän pölläyttänyt, mutta se on voinut johtua myös aavistuksen rikkaista seoksista. Tällöin ollut harmaata (sen mitä kerennyt katselemaan).
Onkos nuissa vitoskoneissa muuta mikä voisi tuon öljynvuodon aiheuttaa? Kone rempattu 25tkm sitten joten tuskin kovin kovettuneet tiivisteet.
Pakosarja oli suht siistin näköinen, mutta dp:ssä oli roiskeita havaittavissa.
Lisäksi hukkaportti oli myös öljyssä, eikä matkan aikana auennut että olisiko dp:stä tullut sinnekkin.
http://kotisivu.dnainternet.net/mh84...Uusi%20kansio/
Kuvittelenko vai näyttääkö että olisi laakerista tullut öljyroiskeita tuonne pohjalle? Myös turbiinin siivet olivat sisäpuolelta öljytöhnässä.
Elikkäs ideoita vuotoon otettaisiin vastaan. Tuo kiihdyttäessä savunvärin ja määrän muuttuminen viittaisi putkeen vuotavaan öljyyn, mutta voiko turbo alkaa vuotamaan nuin yhtäkkiä? Ja jos polttaa sylinterissä niin eikai sitä enää putkenpäät ole täynnä?
Comment